Ei toimi kelataksi... Hemmetin taksiuudistus :(
Joo kävin tänään lääkärissä pitkästä aikaa kelan korvaamalla kyydillä. Käytän sitä sairauteni vuoksi. Puhelimessa jonottelin n. 15 minuuttia, kunnes puhelu katkesi ja jonotus alkoi alusta. 20 minuuttia meni noin suurinpiirtein puhelimessa ja kymmenen minuuttia kesti taksin tulo tähän päälle. Harvinaisen pitkä reilu 2 kilsan kotimatka. Näin täällä Helsingissä.
Kommentit (13)
Minä luotan edelleen perinteiseen Kovasen kyytiin. Kerran testasin tätä hienoa uudistusta. Puupää tuli ja piti neuvoo perille. Juu ei kiitos enää. Kovanen ajaa niinku pitääkin.
Kalliimpi se omavastuu on, kuin että maksaisi itse sen 2 km:n matkan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi menet noin lyhyen matkan Kela-taksilla etkä tavallisella joka on halvempi?
Millä lailla tavallinen taksi on halvempi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi menet noin lyhyen matkan Kela-taksilla etkä tavallisella joka on halvempi?
Suurinpiirtein samanhintaisia ovat, plus, nyt omavastuun täyttymisen jälkeen kela korvaa täysimääräisenä mun matkat. En haluaisi turhasta maksaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelataksi 25 €
Tavallinen taksi about 3 km, noin 8 €
https://www.lahitaksi.fi/hintalaskuri/
Tuossa yhden firman hintalaskuri.
Prototyyppi kirjoitti:
Ei se 25 euron omavastuu tarkoita, että 2 km matka maksaa 25 euroa. Ihan nyt kaiken varalta kerron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurinpiirtein samanhintaisia ovat, plus, nyt omavastuun täyttymisen jälkeen kela korvaa täysimääräisenä mun matkat. En haluaisi turhasta maksaa. Ap
Eri juttu joo, jos on omavastuu täynnä. Ei tullut ilmi aloituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Ei se 25 euron omavastuu tarkoita, että 2 km matka maksaa 25 euroa. Ihan nyt kaiken varalta kerron.
Eli jos matka maksaa vähemmän kuin 25 €, asiakas maksaa sen pienemmän summan?
En ole itse kelatakseja käyttänyt, mutta opinpahan taas jotain uutta.
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelataksi 25 €
https://www.lahitaksi.fi/hintalaskuri/Tuossa yhden firman hintalaskuri.
25 e omavastuu tarkoittaa, että maksat matkasta korkeintaan 25 e. Jos hinta jää alle 25 e, esimerkiksi 8 e, niin maksat sen 8 e.
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelataksi 25 €
Omavastuuta kerryttävät, myös lyhyemmät matkat. Tuo 25e on omavastuu maksimi per suunta. Mulla omavastuu tosiaan jo täynnä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelataksi 25 €
Tavallinen taksi about 3 km, noin 8 €Omavastuuta kerryttävät, myös lyhyemmät matkat. Tuo 25e on omavastuu maksimi per suunta. Mulla omavastuu tosiaan jo täynnä. Ap
Kiitos kun selvensit asiaa. En ole tosiaan itse joutunut kelataksin kanssa tekemisiin ainakaan toistaiseksi.
Tuttu taksikuski sanoi että kelakyytien hinnat on kilpailutettu nyt niin alas että jättää kaikki lyhyemmät ajamatta. Tai lähinnä se kuskille jäävä osuus joka voi olla vain muutamia euroja lyhyistä kyydeistä, sopparin itselleen neuvotellut välitysfirma varmaan saa ihan hyvän siivun vaivannäköönsä nähden.