Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi rikkoi arvokkaan koriste-esineen hoidossa ollessaan. Kuka korvaa?

Vierailija
27.08.2018 |

Eli siis minulla on 1v2kk ikäinen poika. Hänen kummitätinsä halusi hänet hoitoon, ja tottakai suostuin, koska haluan heillä olevan hyvät välit.

Tiedän heillä olevan miehensä kanssa paljon koristeita ja arvokkaita esineitä kotonaan ja kysyinkin, että haluaisivatko he tulla meille lasta katsomaan. Sanoivat, että ovat juuri ostaneet uuden uima-altaan, ja haluaisivat lapsen uimaan.

Pyysin sitten että nostaisivat arvoesineet korkealle, koska lapsella juuri nyt halu koskea kaikkeen.
Sanoivat ettei heitä haittaa, vaikka joku menisi rikki ja he ovat vain ulkona.

No kuinkas sitten kävikään...

Kun menin hakemaan lasta, he sanoivat että lapsi on tiputtanut 300euron arvoisen esineen ja se on nyt mennyt rikki. Että miten korvataan.

Sanoin, että lapsi oli heidän vastuullaan, ja he itse sanoivat ettei haittaa vaikka joku menisi rikki. Että en olisi antanut lasta heille hoitoon, jos olisin tiennyt että minä olisin vastuussa vaikka en ollut edes paikalla.

Suostuin tästä, eikä olla puhuttu nyt reilun kuukauteen. Eilen hyvä ystäväni kertoi, että ovat kertoneet monelle ystävälleen, kuinka itsekkäitä olemme.

Miten teidän mielestänne olisi kuulunut toimia? Olisiko minun pitänyt maksaa kyseinen roju vai teinkö oikein?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti käskit siirtää arvoesineet ei ole teidän vika. Puolet voisitte maksaa? 

Vierailija
2/17 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän kotivakuutuksenne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivakuutus.

Vierailija
4/17 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi korvaa.

Vierailija
5/17 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte maksaa, varoitettu on. Seuraavan kerran kun näette, uhkaa poliisilla, jos se mustamaalaaminen ei lopu.

Vierailija
6/17 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummitädin kotivakuutuksen pitäisi korvata vahinko. Te voitte tarjoutua maksamaan omavastuuosuuden.

Vierailija
7/17 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuossa tilanteessa heidän oma kotivakuutus korvaa.

Vierailija
8/17 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat vastaavat lastensa rikkomista eli lapsen vanhempien kotivakuutus.

Vierailija
9/17 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten uskallat antaa tuon ikäisen lapsen hoitoon ihmiselle, jonka sanaan ei voi luottaa? Lapsihan olisi voinut vaikka hukkua. Eivät ilmeisesti osaa hoitaa 1-vuotiasta, jonka liikkeita pitää vahtia koko ajan. Välit poikki vaan. itse en ainakaan olisi tuon kuspään kanssa enää tekemisissä. Oli kummi tai ei.

Vierailija
10/17 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummin kotivakuutus korvaa.

Vierailija
11/17 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi, sillä sinä olet vastuussa lapsestasi. Kai teillä on joku vakuutus, esim.  monessa kotivakuutuksessa on vastuuvakuutus, joka korvaa lapsen aiheuttamia vahinkoja kodin ulkopuolella.

Hölmöt kummit sinulla siellä Porvoossa, jos noin huonosti vahtivat uima-altaan lähellä! En ensisijaisesti olisi huolissani 300 euron koriste-esineestä vaan lapseni turvallisuudesta.

Vierailija
12/17 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan oikeesti, kotivakuutuksesta korvaus, kun vahtiminen on laiminlyöty. Ilmankos vakuutukset on niin kalliita. Sairasta.

Vierailija
13/17 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä kysäistä ovatko edes kyselleet kotivakuutuksesta, jos korvattaisiin.

Jos he nyt edes haluavat että puhun heille...

Vierailija
14/17 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tai lapsen vanhemmat korvaa.

Vierailija
15/17 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa käytöstä kummilta. Itse en edes kehtaisi sanoa mitään rikkoutuneesta esineestä. Olisi vahtinut sitä lasta, vielä kun erikseen varoiteltiin.

Ja vielä nolompaa pistää rahansa johonkin hemmetin kippoihin ja kuppeihin.

Vierailija
16/17 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä nolompaa pistää rahansa johonkin hemmetin kippoihin ja kuppeihin.[/quote]

Kaikki saavat onneksi itse päättää mihin rahansa laittaa. Vastuu on aina lapsen vanhemmilla. Valitan😣

Vierailija
17/17 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivakuutukseen kuuluu ns. vastuuvakuutus, uskoisin että korvaa lapsen aiheuttaman vahingon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme