Muita masentuneita sekä muulla tavoin sairaita jotka huomaa
haisevansa? Mulla on ollut pitkään kaikenlaista. Olen rehellisesti tällä hetkellä ihan pohjaanpalaneessa tilassa sekä fyysisesti että psyykkisesti. ja huomaan, miten keho on pettänyt vähitellen yhä enemmän ja enemmän, lihakset, ryhti, koko kemia. Häpeän tätä niin että haluan vain kadota tästä universumista. Hormonit on päin seiniä, aineenvaihdunnan häiriöt ja sitä rataa. Mulla oli ennen hyvä ryhti ja hyvä ominaistuoksu, sain kuulla usein miten hyvälle tuoksun. Nykyään olen kyyryssä kävelevä ennenaikaisesti vanheneva kurppa ja haisen pa*sk*alle suoraan sanottuna. Kotoa ei viitsi lähteä edes roskia viemään jos ei ole peseytynyt. Peseytyminen on kanssa yhdenlainen operaatio jos haluaa ihmisten ilmoille. Joudun jopa kynnet hiomaan säännöllisesti koska niissäkin on outo haju joka tuli pari vuotta sitten noin vain, ja se lähtee vain pinnan hiomisella pois wtf?? Tuntuu että olen mätänevä tsombi. En kestä tätä enää. En kestä! Mikä mulla on. Voiko tunne-elämän lukot saada kehon näin sekaisin??
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Keho on mielen temppeli. Tarpeeksi kauan kun ihminen elää ns hälytystilassa niin keho alkaa viestiä että kaikki ei ole kunnossa. Voimia ja tsemppiä! Puhu jollekkin luotettavalle henkilölle tai ammattilaiselle. Muuta en osaa sanoa.
Kiitos. Ikävä kyllä luulen että tästä suosta ei enää nousta...
Mulla myös tosi outoja oireita ilmaantunut kurkkuun/henkitorveen, en tiedä missä tarkalleen, mutta tunne on outo, kuin hengittäisi pakokaasua tai raaka ilmaa, äänikin pettää usein. Tätä jatkunut ainakin puoli vuotta jo. Lisäksi yläselkä on ihan älytömån kipeä, en tiedä liittyykö se sitten jännitykseen tms. Tämän hengitysoireen takia olenkin jo valmis hakeutumaan lääkäriin, epäilen jotain pahempaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keho on mielen temppeli. Tarpeeksi kauan kun ihminen elää ns hälytystilassa niin keho alkaa viestiä että kaikki ei ole kunnossa. Voimia ja tsemppiä! Puhu jollekkin luotettavalle henkilölle tai ammattilaiselle. Muuta en osaa sanoa.
Mulla myös tosi outoja oireita ilmaantunut kurkkuun/henkitorveen, en tiedä missä tarkalleen, mutta tunne on outo, kuin hengittäisi pakokaasua tai raaka ilmaa, äänikin pettää usein. Tätä jatkunut ainakin puoli vuotta jo. Lisäksi yläselkä on ihan älytömån kipeä, en tiedä liittyykö se sitten jännitykseen tms. Tämän hengitysoireen takia olenkin jo valmis hakeutumaan lääkäriin, epäilen jotain pahempaa
Hyvänen aika, mulla on ihan samanlaiset oireet juuri nyt. Olen miettinyt, että voisiko hengityksen ongelmat johtua kyyryyn painuneesta rintarangasta, joka taas johtuu liikkumattomuudesta, joka taas johtuu masennuksesta. Itse hakeuduin viikko sitten lääkäriin ja nyt tutkitaan astman mahdollisuutta. Ahdistaa kyllä edelleen hirveästi. Juurikin se ajatus, että miten olen saanutkin itseni fyysisesti ja henkisesti näin heikkoon kuntoon.
Inhoan tekopirteitä tsemppausyrityksiä, mutta en tiedä mitä muutakaan osaisin sulle sanoa. Ehkä se lääkäriinmeno olisi tosiaan hyvä idea nyt. Jaksamista kohtalotoveri!
Ja kyllä, huomaan myös haisevani. Vaikka olisin käynyt suihkussa ja pukenut puhtaan vaatekerran ylleni, tunnen jo lyhyen ulkona viettämäni ajan jälkeen löyhkääväni. Toisaalta hikoilenkin kuin pieni possu, etenkin sosiaalisissa tilanteissa. Ei ole raikkaasta tuulahduksesta tietoakaan. T. 3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös tosi outoja oireita ilmaantunut kurkkuun/henkitorveen, en tiedä missä tarkalleen, mutta tunne on outo, kuin hengittäisi pakokaasua tai raaka ilmaa, äänikin pettää usein. Tätä jatkunut ainakin puoli vuotta jo. Lisäksi yläselkä on ihan älytömån kipeä, en tiedä liittyykö se sitten jännitykseen tms. Tämän hengitysoireen takia olenkin jo valmis hakeutumaan lääkäriin, epäilen jotain pahempaaHyvänen aika, mulla on ihan samanlaiset oireet juuri nyt. Olen miettinyt, että voisiko hengityksen ongelmat johtua kyyryyn painuneesta rintarangasta, joka taas johtuu liikkumattomuudesta, joka taas johtuu masennuksesta. Itse hakeuduin viikko sitten lääkäriin ja nyt tutkitaan astman mahdollisuutta. Ahdistaa kyllä edelleen hirveästi. Juurikin se ajatus, että miten olen saanutkin itseni fyysisesti ja henkisesti näin heikkoon kuntoon.
Inhoan tekopirteitä tsemppausyrityksiä, mutta en tiedä mitä muutakaan osaisin sulle sanoa. Ehkä se lääkäriinmeno olisi tosiaan hyvä idea nyt. Jaksamista kohtalotoveri!
Voi ei, sinulla samaa! Onko sulla kauan ollut nuo oireet? Epäilikö lääkäri sun kohdalla muuta kuin astmaa? Aika sattuma kyllä, en ole löytänyt tästä vaivasta edes Googlesta. Mulla on myös sellainen omituisen täyteläinen tunne välillä kurkussa ja just se kuin hengittäisi jotain myrkkyä/raakaa ilmaa, oli kotona tai ulkona, sama tunne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös tosi outoja oireita ilmaantunut kurkkuun/henkitorveen, en tiedä missä tarkalleen, mutta tunne on outo, kuin hengittäisi pakokaasua tai raaka ilmaa, äänikin pettää usein. Tätä jatkunut ainakin puoli vuotta jo. Lisäksi yläselkä on ihan älytömån kipeä, en tiedä liittyykö se sitten jännitykseen tms. Tämän hengitysoireen takia olenkin jo valmis hakeutumaan lääkäriin, epäilen jotain pahempaaHyvänen aika, mulla on ihan samanlaiset oireet juuri nyt. Olen miettinyt, että voisiko hengityksen ongelmat johtua kyyryyn painuneesta rintarangasta, joka taas johtuu liikkumattomuudesta, joka taas johtuu masennuksesta. Itse hakeuduin viikko sitten lääkäriin ja nyt tutkitaan astman mahdollisuutta. Ahdistaa kyllä edelleen hirveästi. Juurikin se ajatus, että miten olen saanutkin itseni fyysisesti ja henkisesti näin heikkoon kuntoon.
Voi ei, sinulla samaa! Onko sulla kauan ollut nuo oireet? Epäilikö lääkäri sun kohdalla muuta kuin astmaa? Aika sattuma kyllä, en ole löytänyt tästä vaivasta edes Googlesta. Mulla on myös sellainen omituisen täyteläinen tunne välillä kurkussa ja just se kuin hengittäisi jotain myrkkyä/raakaa ilmaa, oli kotona tai ulkona, sama tunne.
Oireita ehti olla noin kolme viikkoa ennen kuin hakeuduin lääkäriin. Lääkäri sanoi, että tutkitaan astman ja allergian mahdollisuudet alkuun, muusta ei toistaiseksi puhunut mitään. En toisaalta tiedä mitä nuo selkäkivut sitten voisivat olla. Mutta hengitysoireet juuri noin kun kuvailit. Olen mielessäni pyöritellyt myös sisäilmaongelmien/homeen mahdollisuutta, vaikka oireita onkin muuallakin kuin kotona. Myöskin jotkin hajusteet tuntuvat pahentavan oloa. Inhottavaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oireita ehti olla noin kolme viikkoa ennen kuin hakeuduin lääkäriin. Lääkäri sanoi, että tutkitaan astman ja allergian mahdollisuudet alkuun, muusta ei toistaiseksi puhunut mitään. En toisaalta tiedä mitä nuo selkäkivut sitten voisivat olla. Mutta hengitysoireet juuri noin kun kuvailit. Olen mielessäni pyöritellyt myös sisäilmaongelmien/homeen mahdollisuutta, vaikka oireita onkin muuallakin kuin kotona. Myöskin jotkin hajusteet tuntuvat pahentavan oloa. Inhottavaa!
Munkin kyllä korkea aika mennä lääkäriin.. Itsekin olen miettinyt home/sisäilmaa. Mulla on kaikenlaista uutta oiretta ilmaantunut kolmen vuoden aikana, jalkojen ja käsien puutumista ja sormien nykimistä.. Toivotaan että tästä vielä selvitään. Voimia sulle paljon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munkin kyllä korkea aika mennä lääkäriin.. Itsekin olen miettinyt home/sisäilmaa. Mulla on kaikenlaista uutta oiretta ilmaantunut kolmen vuoden aikana, jalkojen ja käsien puutumista ja sormien nykimistä.. Toivotaan että tästä vielä selvitään. Voimia sulle paljon!
Kannattaa tosiaan mennä lääkäriin, etenkin kun olet niin pitkään jo oireista kärsinyt. Toivotaan että saataisiin molemmat selvyyttä tilanteeseen. Voimia myös sinulle! :)
niska/hartiajumi aiheutta kyllä noita outoja hengenahdistuksia ym. tuntemuksia
Vierailija kirjoitti:
Tätäkin olen epäillyt. Mulla on jännistysniska. Kävin reilu vuosi sitten hierojalla, hieroi niskaa ja selkää puolisen tuntia. Oli helläkätinen, mutta olin usean päivää tosi kipeä sen jälkeen, koko kroppa käsistä jalkoihin kuin hakattu. Kerroin tästä yhdelle ammattilaiselle ja se sanoi ettei ole normaalia tuollainen. En ole mennyt sitten uudestaan.
Onko normaalia mennä niin kipeäksi?
-Ap siis tämä ja nuo edelläkin vastatut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätäkin olen epäillyt. Mulla on jännistysniska. Kävin reilu vuosi sitten hierojalla, hieroi niskaa ja selkää puolisen tuntia. Oli helläkätinen, mutta olin usean päivää tosi kipeä sen jälkeen, koko kroppa käsistä jalkoihin kuin hakattu. Kerroin tästä yhdelle ammattilaiselle ja se sanoi ettei ole normaalia tuollainen. En ole mennyt sitten uudestaan.
Onko normaalia mennä niin kipeäksi?
-Ap siis tämä ja nuo edelläkin vastatut
Jos kroppa on pahasti jumissa ja jos on esim. vielä psyykkistä jännitystä, niin kyllähän siihen hierontaan voi aika rajustikin reagoida, varsinkin jos on herkkä muutenkin. Hierontahan ei vaikuta vain lihaksiin, vaan esim. hermostoon, hormonitoimintaan ja välittäjäaineiden toimintaan. Vaikutus on siis hyvin kokonaisvaltainen. Siihen, miten reagoit voi vaikuttaa lisäksi todella moni asia, esim. miten olet nukkunut edellisen yön, mitä olet syönyt ja missä vaiheessa kuukautiskiertoa olet. Voin vakuuttaa, että puhun kokemuksesta. :)
Mutta jos sulla on jännitysniska, niin kannattaa kyllä varmaan edelleenkin käydä jossain hieronnassa tai fysioterapiassa, myös osteopaattia voisit ehkä kokeilla. Ja kyllä jumissa oleva niska ja selkä voi vaikeuttaa hengittämistä. Ahdistus ja stressi luonnollisesti myös.
Minulla oli vakavassa masennuksessa harhaluulo, että haisen. Se oli siis psykoottinen oire, ei totta. Sanoin siitä minua hoitaneille ihmisille ja he kertoivat aina toistamiseen, etten haise. Tuo mätänemisen kokemuskin kuulostaa minusta epätodelliselta, deluusiolta. Onko ap:lla hoitokontaktia? Oletko puhunut asiasta hoidossa?
Kyllä ihan liikunnan harrastamattomuus ja paikalleen jumiutuminen voi aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia. Itselläni kävi näin ja ryhdin heikentyminen aiheutti välillä jopa rytmihäiriötuntemuksia. Vielä kun istuin tuntikausia koneella huonoryhtisenä...Mulla ei koskaan diagnosoitu masennusta, mutta sitähän se oli. Menin lyhyessä ajassa tosi huonoon kuntoon fyysisesti ja jopa kävely tuntui vaikealta. Mulla oli kyllä taustalla kaikkea muutakin kilpirauhasongelmista lähtien. Mutta ikään kuin kadotin itseni ja tuntuman omaan kroppaan kokonaan, hyvässä mielessä. Kaikkea häikkää alkoi esiintyä ja jo peruskävely oli vaikeaa. Mulla kyllä nousi lyhyessä ajassa myös paino noin 20 kg, joka on minun kokoisella ihmisellä paljon. Siitä tuli myös paljon ongelmia. Hiljalleen oman aktiivisuuden myötä olen mennyt parempaan. Lääkärit eivät koskaan nähneet tilannetta kokonaisvaltaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihan liikunnan harrastamattomuus ja paikalleen jumiutuminen voi aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia. Itselläni kävi näin ja ryhdin heikentyminen aiheutti välillä jopa rytmihäiriötuntemuksia. Vielä kun istuin tuntikausia koneella huonoryhtisenä...Mulla ei koskaan diagnosoitu masennusta, mutta sitähän se oli. Menin lyhyessä ajassa tosi huonoon kuntoon fyysisesti ja jopa kävely tuntui vaikealta. Mulla oli kyllä taustalla kaikkea muutakin kilpirauhasongelmista lähtien. Mutta ikään kuin kadotin itseni ja tuntuman omaan kroppaan kokonaan, hyvässä mielessä. Kaikkea häikkää alkoi esiintyä ja jo peruskävely oli vaikeaa. Mulla kyllä nousi lyhyessä ajassa myös paino noin 20 kg, joka on minun kokoisella ihmisellä paljon. Siitä tuli myös paljon ongelmia. Hiljalleen oman aktiivisuuden myötä olen mennyt parempaan. Lääkärit eivät koskaan nähneet tilannetta kokonaisvaltaisesti.
Ja kun kävin ensimmäisen kerran elämässäni silloisen työpaikan kautta hierojalla, mulla meni selkä ihan sinivioletiksi, todella syviä verenpurkaumia, jotka olivat näkyvissä noin pari viikkoa. Hieroja oli ammattitaitoinen, eikä muilla sellaista ollut käynyt. Mulla on lapsuudessa kaikenlaista väkivaltaa ja on ollut tuntemus, että olen fyysisesti aina ihan jumissa ja jäykkänä. Epäilen, että lihastasolla se ei ole hellittänyt vieläkään, se kaikki kokemus meni sinne. Psyykkisesti en silloin tapahtumien aikaan paljon reagoinut pahoihinkaan tapahtumiin.
Kuristava tunne kurkussa on ahdistusoire. Se johtuu jostain hormoneista. Mullakin on muutenkin ääniongelmia, niiden oletetaan johtuvan lähinnä refluksista ja syön siihen lääkettä.
Mulla on uusi lääkitys kipuun, joka toimii tosi hyvin. Tuntuu vaan, että se tulee ihon läpi ja haisen lääkkeiltä! Hormonitoiminta myös on huonolla tolalla. Kuukautisia ei ole ollut aikoihin, olen 30. Mulla on diagnosoituja sairauksia jotka aiheuttaa tällaista, lääkäriin en tällä hetkellä halua mennä.
Mulla on tullu masennuksen aikana: pahanhajuinen hengitys, omituisia ihottumia pariin paikkaan jotka ei läde millään, järjettömät ilmavaivat, ei ole koskaan ennen ollut :(
Joo ja hormonitoiminta myös sekaisin ja tukka huono, tunnen itseni todella epänaiselliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tullu masennuksen aikana: pahanhajuinen hengitys, omituisia ihottumia pariin paikkaan jotka ei läde millään, järjettömät ilmavaivat, ei ole koskaan ennen ollut :(
Tuttua settiä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllä, huomaan myös haisevani. Vaikka olisin käynyt suihkussa ja pukenut puhtaan vaatekerran ylleni, tunnen jo lyhyen ulkona viettämäni ajan jälkeen löyhkääväni. Toisaalta hikoilenkin kuin pieni possu, etenkin sosiaalisissa tilanteissa. Ei ole raikkaasta tuulahduksesta tietoakaan. T. 3
Jotkut masennuslääkkeet hikoiluttaa.