Minkä kokoisen joulukinkun ostatte tänä vuonna?
Kommentit (18)
N. 5kg. Syömässä kaksi aikuista ja kaksi lasta.
Kuka ihmeessä enää syö kinkkua? possu on hyvin älykäs eläin.
Ostan puolen kilon kinkkusiivupaketin, kuten olen tehnyt jo monena vuonna.
Meillä on vähän joulun suunnitelmat vielä vaiheessa. Jos vietämme jouluaaton meillä, syöjiä on vähintään kymmenen ja kinkku kaiketi sen kokoinen mitä uuniin saadaan mahtumaan (kuinka paljon kinkkua tulisi varata 15hlölle?). Jos vietämme aaton muualla, emme osta kinkkua tai tee muutakaan jouluruokaa.
Pitäisi kyllä kohta lyödä suunnitelmat lukkoon, syksyllähän aletaan jo valmistelemaan joulua!
En osta minkäänkokoista kinkkua. Syön kyllä silloin tällöin lihaa, mutta joulukinkku ei ole mitään kovin kummoista lihaa. Perinne joka voisi jo vaihtua johonkin fiksumpaan.
3 kg kuten aina.
Tuosta syö 9 henkeä ja vielä jää joulupäivälle 3 hengelle tarpeeksi
Marraskinkku 2-3 kg pikkujouluun, vähän isompi jouluksi. Alennusmyynnistä pari pientä pakkaseen joulun jälkeen, on niin paljon perusleikkelettä parempaa ja halvempaa.
Ihmisen koipireisi, terveisiä Borneosta
Varmaan isoin luuton juhlakinkku mitä kaupasta löytyy, ehkä 6-7 kiloa. Mies ja parikymppinen poika syövät sen lähes kokonaan, minä ehkä muutaman siivun.
Skippaan kinkun. Lähdemme jouluksi Italiaan.
4-5 kg luuttoman kinkun, 2 syöjää. Rakastan jouluruokia ja kinkusta saa pyhien jälkeen todella hyvää hernekeittoa :) Ai että, onko mitään parempaa kuin juuri uunista tullut tuntikausia alhaisessa lämpötilassa paistanut joulukinkku sinappihunnulla!
Ostan varmaan valmissiivuina muutamat päivää ennen joulua, muuten meillä syödään ankkaa tai hanhea jouluna.
Lähikaupassa paistetaan itse kinkkuja ja myyvät sitä sitten paloina tai siicuina koska täällä asuu paljon yksinasuvia ja eläkeläisiä. Ostan siivutettuna sitä, on ihan hyvää.
Ei minkään kokoista. En syö possua, koska en pidä siitä, miltä sika maistuu.