Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen työtön mutta lääkäri oli sitä mieltä että tarvitsen pitkän loman

Vierailija
26.08.2018 |

Sitän on lopen uupunut ja puhki. Kärsin kaiketi boreoutista. Lopen kyllästynyt ja tylsistynyt. Kuitenkin kun kysyin että maksaako arvon lääkäri sitten lomani, vastaus oli ei. Sanoi vain että loma on vain pelkkä suositus jolla pääsen hetkeksi irti arjesta ja lataamaan akkuja. Lääkäri erityisesti painotti omasta jaksamisesta ja terveydestä huolehtimisesta jotka siis pitäisi laittaa työn ja työnhaun edelle. Eli oli miten oli, niin minun tapauksessani harmaa kuluttava arki saa siis jatkua, eikä mitään lomia ole ole vielä pitkiin pitkiin aikoihin tiedossa. Eli te jotka marisette työttömistä voititte tämän erän, mutta saa nähdä kauanko enää jaksan tätä stressiä ja jatkuvaa epävarmuutta ennen kuin tilttaan tai luovutan lopullisesti.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se toisilla rankkaa ;)

Sinkkumies

Vierailija
2/39 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se toisilla rankkaa ;)

Sinkkumies

Toisilla ei ole muuta elämää kuin työ ja toiset palaa loppuun töissä, mutta ei työttömät. Työttömät ne väsyy sängyssä makoiluun ja kyljen kääntämiseen. En kyllä ymmärrä työttömiä jotka vinkuu lomaa tai että pitäisi päästä jonnekkin esim festareille, työttömäthän on lomalla 24/7.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku ystävällisesti kertoa että mihin ja miksi työtön tarvitsee lomaa ja siis mistä?

Vierailija
4/39 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei voi määrätä kenellekkään lomaa. 0/5

Vierailija
5/39 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mää enkyllä tajua miten lomalla muka pitäis "rentoutua", en nauti ihon polttamisesta ja olen myös absolutisti, telttaretki metsään voisi tietysti olla ihan jännä idea, mutta siellä eiole kaapeli yhteyttä:D

pistä enemmän tietoa millanen ihminen olet niin keksitään sulle joku rentoutus menetelmä

Vierailija
6/39 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku ystävällisesti kertoa että mihin ja miksi työtön tarvitsee lomaa ja siis mistä?

henkisesti raskasta kun kansakunta pitää sylkikuppina, itse pääsin onneksi opiskelemaan, seon minun "lomani"

Vierailija
7/39 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt on ihmisen muisti. Työttömän arki on arjen keksimistä. Loma-aikana työtön ei koe työssäkäyvien elämyksiä, vaan käy pahimmillaan läpi laajan tunneskaalan kateudesta itseinhoon, kuvaa kokkolalainen työtön. Työllisten kuittaus on usein tyyliä "sinähän olet aina lomalla". https://yle.fi/uutiset/3-8169771

Vierailija
8/39 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on töitä tarjolla, puuttuu monestakin tekijät. Eikö sinua oo aktivoitu? Mene fillaroimaan, uimaan mereen, järveen, kerää mustikoita, puolukoita, onko sieniä? Pese mattoja luonnon helmassa, käy kirjastossa, lainaa kirjoja, kävele, auta lähimmäisiä, ehkä antavat vaivanpalkkaa jne

Vierailija
9/39 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähe telttailemaan

Vierailija
10/39 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

m85 kirjoitti:

mää enkyllä tajua miten lomalla muka pitäis "rentoutua", en nauti ihon polttamisesta ja olen myös absolutisti, telttaretki metsään voisi tietysti olla ihan jännä idea, mutta siellä eiole kaapeli yhteyttä:D

pistä enemmän tietoa millanen ihminen olet niin keksitään sulle joku rentoutus menetelmä

Erillaiset ihmiset nauttivat erillaisista lomista. Loma on siis irtiotto arjesta eli voit heittäytyä vapaalle ja unohtaa kiireet ynnä muut juoksevat asiat. Sinulle varmaan paremmin sopisi jonkilaonen seikkailuhenkinen aktiiviloma kuin rannalla löhöily. Niin ainakin voisin olettaa. Itse kävin vähän aikaa sitten pyöräilemässä ja kiipeilemässä Ranskassa ja hauskaa oli. Nyt arjen pariin.

Vierailija
11/39 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Minä

olen työtön mutta myös sairauslomalla. Eli työkyvytön, ollut jo 3 vuotta. Silti olen ollut työnhakija ( en saanut sairayspäivärahaa), saanut ansiosidonnaista ja kun ne käytetty loppuun, työmarkkinatukea. Sitten vasta sain sairauspäivärahaa.

Kohta se loppuu, saa nähdä päädynkö taas työmarkkinatuelle vai myönnetäänkö kuntoutustuki. Sairausloma kuitenkin jatkuu vielä kuukausia.

Että jos tätä joku kadehtii niin katse peiliin siellä! Ei kannata.

Vierailija
12/39 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

m85 kirjoitti:

Kumpa sitä tietäisi itsekkin. Mutta ihanaa kuilla edes jotain positiivista tässä ketjussa. Siitä kuitenkin olen varma etten pahemmin viihdy luonnossa, koen siellä itseni entistä yksinäisemmäksi ja eristyneemmäksi. Fillaroimasaa ja kirjastossa käyn taas lähes joka päivä jotta saisin ajan kulumaan. On tylsää ja päivät jatkuvasti samanlaisia toinen toisensa perään, mutta sille ei oikein voi mitään.

Ap

Vierailija
13/39 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No. Minä

olen työtön mutta myös sairauslomalla. Eli työkyvytön, ollut jo 3 vuotta. Silti olen ollut työnhakija ( en saanut sairayspäivärahaa), saanut ansiosidonnaista ja kun ne käytetty loppuun, työmarkkinatukea. Sitten vasta sain sairauspäivärahaa.

Kohta se loppuu, saa nähdä päädynkö taas työmarkkinatuelle vai myönnetäänkö kuntoutustuki. Sairausloma kuitenkin jatkuu vielä kuukausia.

Eikös noin pitkällä saikulla pääsisi Kelan kuntoutuskursseille ja -tutkimuksiin?

Vierailija
14/39 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No. Minä

Eikös noin pitkällä saikulla pääsisi Kelan kuntoutuskursseille ja -tutkimuksiin?

Niihin on tunkua, olen itse ollut jo toista vuotta jonossa kuntoutukseen ja vielä kai pitäisi jonottaa tai sitten luovuttaa.

Vierailija
15/39 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No. Minä

Jaa-a, tutkimuksia on tehty ihan muissa yksiköissä, krooninen sairaus. Kelan sympatiaa noin muuten ei ole herunut. Tämä jos mikä on rahan kierrättämistä ns. perse edellä puuhun-systeemillä. Työpaikkoja minulle ei tarjota, koska olen sairas, ja jos tarjottaisiin, en voisi vastaanottaa. Semmosta lomaa- jota tarvitsen, mutten ihan lomaksi sanoisi.

Vierailija
16/39 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että työttömänä olo on henkisesti raskasta.Päivät on samanlaisia ja elämä tylsää.Nyt kun olen taas töissä olen paljon virkeämpi ja verenpaineetkin ovat normaalit.Toivon sinulle hyvää ja että löytäisit jotakin työtä vaikka lyhyt aikaistakin.

Vierailija
17/39 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hektinen kiireinen työ ja opiskelen nyt samalla lisää, kun on lopultakin varaa ja mahdollisuus. En hitossa vaihtaisi tätä työttömyyteen. Elämä on satakertaa helpompaa ollut sen jälkeen, kun sain töitä.

Vierailija
18/39 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri ei voi määrätä kenellekkään lomaa. 0/5

Voi, mutta edessä pitää olla sana sairas.

Vierailija
19/39 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hektinen kiireinen työ ja opiskelen nyt samalla lisää, kun on lopultakin varaa ja mahdollisuus. En hitossa vaihtaisi tätä työttömyyteen. Elämä on satakertaa helpompaa ollut sen jälkeen, kun sain töitä.

Lääkäri kyllä voi suositella lomaa sairauden takia, mutta ei sairaslomakaan ole mikään määräys. Sitäpaitsi halutessaan työnantajalla on oikeus kumota lääkärin antama suositus.

Vierailija
20/39 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri kyllä voi suositella lomaa sairauden takia, mutta ei sairaslomakaan ole mikään määräys. Sitäpaitsi halutessaan työnantajalla on oikeus kumota lääkärin antama suositus.

Ei pidä paikkaansa. Työnantaja ei voi kävellä sairausloman yli.