Onko tämä urheilija todella 16-vuotias? Kuvat Tampereella MM-pronssia juhlineesta juoksijasta herättivät epäilykset pahemman luokan huijauksesta
Yleisurheilun alle 20-vuotiaiden MM-pronssia voittanut Girmawit Gebrzihair on saanut MM-kisojen jälkeen osakseen ikään kohdistuneita epäilyksiä ja julmaa pilailua.
Etiopiaa edustava Girmawit Gebrzihair, 16, jysäytti alle 20-vuotiaiden MM-kisojen avauspäivänä yllätyksen naisten 5 000 metrillä, kun hän nappasi pronssia Kenian Beatrice Chebetin, 18, ja maannaisensa Ejgayehu Tayen, 18, jälkeen.
Kuvat Gebrzihairista lähtivät kiertämään sosiaalisessa mediassa heti MM-finaalin jälkeen, mutta eivät siksi, että hän oli juuri voittanut MM-pronssia, vaan siksi, että kukaan ei uskonut hänen olevan vasta 16-vuotias.
Kommentit (18)
Sama meno takavuosina helsinki cupissa.
Jotkut itäblokin porukat lähetti pojat 15v sarjaan vähän "turnaajia".
Jätkillä jumalauta kunnon konek aappari parrat ja suunnilleen vaimo ja kaks lasta kannustamassa kentän reunalla!
Anorektisessa painossa suorituksen jälkeen, juu voi hyvin olla tai olla olematta
Katsoisi löytyykö viisastenhampaita. Ja näkeehän tuosta kyllä päällepäinkin että ei ole 16-vuotias.
Jos toi ihminen on 16 niin minä olen Vladimir Putin.
Onhan noita tapoja testata ikä olemassa.
Jos sanoo että on 16-vuotias niin sitten on,iän testaaminen on törkeää razismia
Mua ihmetyttää enemmän että Etiopiassa on varaa urheilla ja lähettää urheilijoita maailmalle, mutta ei varaa hankkia proteesia puuttuvan etuhampaan tilalle.
Vaikka olisi itseään auringossa grillaava anorektikko , silti käsittämätöntä että noin rupsahtanut !
Näyttää vähän liian laihalta jo, kun vertaa kanssakilpailijoihinsa, jotka näyttävät terveen atleettisilta.
Onko tuo edes nainen? Naama on kovin karski.
No huh. Ehkä vaan ollut koko ikänsä aliravittu ja siitä johtuu ulkonäkö? Hankala mennä sanomaan, mutta eihän noilla kehitysmaissa jossain bambumajassa syntyneillä mitään todistuksia ole syntymäajasta tai iästä.
Taatusti on 16 jos itse niin sanoo. T. Migri
Kai tuohon iän tutkimiseen jotain suht luotettavia keinoja on, tuleekohan tutkinta?
Mutta onhan se tosi loukkaavaa nuorta tyttöä kohtaan, jos on oikeasti sen ikäinen kuin väitetään. Kamalaa joutua haukutuksi julkisesti, ulkonäölleen kun ei edes oikein mitään voi.
https://www.iltalehti.fi/yleisurheilu/201808242201159484_yl.shtml