Olin kaveripariskunnan mökillä ja miehille ja naisille oli eri tarjoilupöydät
Minut ohjattiin tietysti naisten pöytään. Siellä oli tarjolla erilaisia salaatteja, täytettyjä paprikoita, patonkia, juustoja, viinirypäleitä ja grillattavaksi maissia ja kasvisnyyttejä. Kylmästä löytyi makeita siidereitä, kuoharia ja booli.
Viereisessä miesten pöydässä oli saarioisten valmis italian- ja punajuurisalaattia ja muu puoli olikin sitten grillattavaa, makkaraa, pihvejä ja kanankoipia. Juomana olutta, konjakkia ja kirkkaita.
Pidin tätä asetelmaa vähän erikoisena mutten sanonut mitään kun pidin kuitenkin "omista" tarjottavistani. Onko yleistäkin tällainen järjestely?
Kommentit (38)
Ettekö te porvoon hokijat ikinä kyllästy?
Aiheeseen liittyviä kommentteja ja mielipiteitä otetaan vastaan, kiitos.
ap
Jälkkärinä oli naisille suklaata ja miehille grillimakkaroita. En ole ap, mutta olin samoissa juhlissa
Vierailija kirjoitti:
Mites jälkkäripuoli?
Yhtyivätkö miehet ja naiset tässä vaiheessa?
Ehkä ymmärsit väärin, tarjottavat vaan olivat jaettu tällai eri pöydille. Sit naiset on vaan mennyt ottamaan sieltä pöydästä ruokaa koska pitivät enemmän niistä. Ja toisinpäin
Oikein, ei naisia ja miehiä samaan syssyyn kannata laittaa kun ongelmiahan siitä vaan seuraa.
Minulle sattui kerran niin, että kutsuja-pariskunnan naispuolinen oli kasvissyöjä ja heillä oli juhlissaan myös kaksi pöytää. Toisessa pelkkää kasvisruokaa, toisessa pelkkää liharuokaa. Meidät naiset yritettiin ohjata sinne kasvisruokapöytään mutta sanoimme, että ottaisimme kiitos myös niitä pihvejä. Eivät sitten sentään alkaneet estellä :D
Vierailija kirjoitti:
Mites jälkkäripuoli?
Kaikille oli juustovadelmakakkua, tosin sitä otti vain yksi mies. Muut miehet taisivat vetää itsensä ähkyyn pihveistä ja muista
ap
Vierailija kirjoitti:
Varmasti Porvoossa nämä juhlat...
Oli tällainen työpaikkatapahtuma jossain ollut,naisille jotain salaattia ja miehille grillilihaa.Nainen valitteli nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Jälkkärinä oli naisille suklaata ja miehille grillimakkaroita. En ole ap, mutta olin samoissa juhlissa
Ei ollut samat juhlat.
Oikeasti siellä oli naisille jälkkärinä biodynaaminen retiisinlehti ja miehille kahvi ja konjakki.
Jos tällainen tapahtuisi oikeasti niin minä menisin kyllä sinne "miesten pöytään". Ja aika moni mies menisi "naisten pöytään".
Itse miettisin myös että haluanko olla näin jälkeenjääneiden ihmisten ystävä ja ottaisin vähän etäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Pidin tätä asetelmaa vähän erikoisena mutten sanonut mitään kun pidin kuitenkin "omista" tarjottavistani. Onko yleistäkin tällainen järjestely?
Pitäisin kyllä myös järjestelyä varsin erikoisena ja sen verran se kertoisi kyllä isännän ja emännän asenteista että ei varmaankaan tulisi mentyä enää uudelleen. En ole koskaan järjestelyyn törmännyt, en usko että on yleistä ellei sitten satu olemaan yleinen tapa jossakin mutakorvessa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle sattui kerran niin, että kutsuja-pariskunnan naispuolinen oli kasvissyöjä ja heillä oli juhlissaan myös kaksi pöytää. Toisessa pelkkää kasvisruokaa, toisessa pelkkää liharuokaa. Meidät naiset yritettiin ohjata sinne kasvisruokapöytään mutta sanoimme, että ottaisimme kiitos myös niitä pihvejä. Eivät sitten sentään alkaneet estellä :D
Törkeää käytöstä teiltä, menisitkö kaverisi luona myös tarjolla olevien ruokien ohitse jääkaapille ja sanoisit "no mä otankin nyt jotain täältä"
Jälkiruoaksi oli miehille lihaliemikuutioita ja naisille kasvisliemikuutioita - lapset saivat valita kana- ja kalaliemikuution välillä.
Hyvä idea!