Palstalla on varmasti tietoa tästä: Onko juopumuspidätyksestä yleensä joitain lastensuojeluseurauksia?
Eli siis jos poliisi ottaa päihtyneenä säilöön mut ei syytetä mistään. Ilmoittavatki lastensuojeluun?
Kommentit (10)
Se ei ole huostaanottoperuste, eli sinun ei tarvitse välittää mitä mieltä sossu asiasta on. Voit rauhassa vaikka lyödä luurin korvaan jos soittavat.
Jos lapset on paikalla pidätystilanteessa
Olen kuullut, että jopa silloin kun lapsen toisella vanhemmalla ei ole mitään tekemistä lapsen kanssa, eli ei tapaamisoikeuksia tms. niin silti tämän henkilön joutuessa tekemisiin poliisin kanssa, tehdään lasu lapsesta. Kaveri sanoi, että vituttaa, kun biologinen vanhempi mokailee jatkuvasti ja lapsen tietoihin kirjataan kaikki mokat, lisäksi hän saa selvitellä noita ilmoituksia sitten, vaikka tuo toinen vanhempi ei ole mitenkään kuvioissa, eikä kaveri edes haluaisi tietää näistä mokista mitään.
EI tehä. Jollei lapset ole yksin kotona ja oot putkassa. Saahan sitä mokata, vaikka olis lapsia. Kunhan on asianmukaisesti homma halussa, eli lapsi hoidossa tai toisen vanhemman kanssa.
No ei ole mennyt meillä noin. Vaikka on yhteishuoltajuus ja sovittu tapaamisista, jotka eivät ole toteutuneet ollenkaan eli lapsi on aina mun kanssa, Isän toilailuista ei ole meille tai lapselle ole tullut miään tietoa tai harmia virallista tietä, vaikka isällä on ollut putkareissua sun muuta sählinkiä. Mitä ihmettä se lapseen vaikuttaisi, kun eivät ole tekemisissäkään?
Pidätys? Melkoinen juopuminen ollut kyseessä!
Vierailija kirjoitti:
EI tehä. Jollei lapset ole yksin kotona ja oot putkassa. Saahan sitä mokata, vaikka olis lapsia. Kunhan on asianmukaisesti homma halussa, eli lapsi hoidossa tai toisen vanhemman kanssa.
Aliarvioit sosiaalikoneiston halun pöyristyä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Pidätys? Melkoinen juopuminen ollut kyseessä!
Minun ukko yleensä vangitaan käräjäoikeuden kenttäistunnon päätöksellä heti kun se on ongittu ylös katuojasta.
Jos ei päihtymystilansa takia pysty huolehtimaan lapsista eikä paikalla ole ketään, joka pystyisi, niin siinä tapauksessa kyllä.