Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri puhuu koko ajan jostakin Ilkasta

Vierailija
26.08.2018 |

Ilkka sitä ja Ilkka tätä... Oon nyt 2,5 vuotta siinä samassa työpaikassa kuunnellut Ilkka-juttuja, eikä mulla ole vieläkään hajua, kuka se Ilkka on. En kehtaa tässä vaiheessa kysyäkään, olis hiukkasen noloa. Asiayhteyksistä ei voi oikein päätellä. Huomenna on taas luvassa kiusallisia hetkiä, kun joudun kuuntelemaan juttua Ilkasta ja myhäilemään vaan iloisesti, vaikka tekisi mieli karjaista: "Kuka vittu se ees on???"
Työkaveri on sitä ikäluokkaa, että voi olla kyse miehestä, pojasta, tyttären miehestä, naapurista tai vaikka koirasta! Kun en vaan tiedä!

Auttakaa mua selvittämään, kuka on Ilkka!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan kysy, ei, ei, missään tapauksessa et kysy. Jatka vaan kuuntelemista, vaikka henkilön eläkkeelle lähtöön asti. Sitten voi ohimennen kysäistä: "Niin, kukas se tämä Ilkka nyt sitten onkaan?" Aina asiat jossain vaiheessa selviävät. Eiköstä.

Vierailija
2/11 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vaan kysy, ei, ei, missään tapauksessa et kysy. Jatka vaan kuuntelemista, vaikka henkilön eläkkeelle lähtöön asti. Sitten voi ohimennen kysäistä: "Niin, kukas se tämä Ilkka nyt sitten onkaan?" Aina asiat jossain vaiheessa selviävät. Eiköstä.

Noloa se on enää kysyä, kun en silloin ekaa kertaa kysynyt hänen ottaessa Ilkan puheeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä siellä muita työkavereitä tai esimiestä, jos joku heistä tietäisi? Ja jos ei kukaan tiedä, niin menette yhtenä rintamana kysymään, että kuule, meistä ei kukaan tiedä kuka tää Ilkka on, kerro nyt! (Ja sit käy ilmi, että kyseessä oli Ilkka-lehti...😂)

Vierailija
4/11 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomalehti.

Vierailija
5/11 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mulla usein sama juttu. Työkaverit puhuvat miehistä ja lapsistaan nimillä. En muista montako lasta kenelläkin on ja minkänimisiä puolisoita. Sekoitan monesti lapset ja miehen, sitten yritän päätellä asiayhteydestä kummasta nyt puhutaan. Aina se ei selviä, esim. "Henna-Petteri söi sitten kaikki suklaalevyt".

Eräästä ex-kollegasta en vielä tähän päivään mennessä tiedä että oliko eräs mies hänen veljensä vai miehensä. Kaikki muut tiesivät ja puhuivat usein tästä miehestä, enkä koskaan kehdannut kysyä, että mistä on kyse. Miten sellaista kysyt kun olette olleet vuosia samassa työpaikassa? Että niin, onko se Pirkko-Jooseppi siis sun veli vai mies?

Tämä ongelma on varmaan meillä jotka ei hirveästi osallistu yhteisiin juoruiluihin, mutta ehkä sillä ei niin ole väliä. Kuuntelee vaan sujuvasti ja nyökyttelee.

Vierailija
6/11 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä siellä muita työkavereitä tai esimiestä, jos joku heistä tietäisi? Ja jos ei kukaan tiedä, niin menette yhtenä rintamana kysymään, että kuule, meistä ei kukaan tiedä kuka tää Ilkka on, kerro nyt! (Ja sit käy ilmi, että kyseessä oli Ilkka-lehti...😂)

No sitten työkaverikin olis kumminkin vaan sillee et täh, et sä tiedä kuka Ilkka on?

Vierailija
7/11 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin tuttua! Tosi moni työkaveri puhuu puolisostaan, lapsistaan ja lemmikeistään etunimellä ja itellä ei ole hajuakaan, kenestä nyt milloinkin on kyse.

Itse luulin että työkaverilla on Risto-niminen mies, kunnes asiayhteyksistä pystyin päättelemään Riston olevan ehkä sittenkin koira. Ellei työkaverin mies sitten ole se joka pyyhki ripulisen peräpäänsä olohuoneen valkoiseen mattoon. Toivon että ei.

Vierailija
8/11 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy

Vierailija
9/11 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään työkaveri puhuikin jostakin Matista. Mitä ihmettä on tapahtunut? Kukas hitto se Matti on ja minne Ilkka hävisi?

Vierailija
10/11 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin osastoa, ja mun uusi pomo mainitsi joskus miehensä "Villen" ja muut työkaveritkin tuntui hänet tietävän. Sit kerran tuli joku työasia ja pomo käski kysymään " Villeltä". Ihmettelin ääneen sit, että kukahan Ville, kun niitä on talossa useita. Sit selvisi että pomon mies on toisen osaston pomo, ja oletti mun tietävän. Olen kyllä tuntenut molemmat jotenkuten jo vuosikausia, mutta en tienneet heidän olevan pariskunta, jolla on jo teini- ikäiset lapset.

Vierailija
11/11 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkasta vai puhuuko sittenkin likasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä