Tykkäätkö vuodenaikojen vaihtelusta?
Itse asuisin mieluummin sellaisessa maassa, missä kesä olisi pitempi, muttei kuitenkaan trooppinen. Lisäksi valon määrän muutokset rasittaa ainakin näin pohjoisessa melkoisesti.
Kommentit (28)
Tykkään, kaikissa vuodenajoissa on puolensa. Olen kyllä syksyihminen ja juuri nyt alkaa olla käsillä vuoden parhain aika, ihanaa! Pimeys ei ole koskaan haitannut mua, mutta se kyllä saa arvostamaan myös aurinkoa ja valoa. Olen aina pitänyt itseäni onnekkaana, että asun juuri täällä. 💕
Mieluiten aina kesä. Matkoilla voi käydä kylmemmässä, jos haluaa.
Tykkään! Rakastan! On ihanaa, kun voi odottaa vuodenaikojen vaihtumista. Eikä tarvitse matkustaa muualle sen takia. Tykkään, kun saa vaihdella vaatteita ja kenkiä vuodenaikojen mukaan. Ja monipuoliset harrastukset vuodenaikojen vaihtelun mukaan.
Pidän kaikista vuodenajoista, mutta muuttaisin niiden pituutta niin, että runsaslumista talvea sopivalla pakkasella olisi 6 kk.
Kyllä! Ja kaikista vuodenajoista pidän juuri sellaisina kuin ne täällä ovat. Syksy on kyllä pitkä, jo loppusyyskuussa alkaa odottamaan lunta. Mutta syksyn pimeys on samalla ehkä parasta ja tunnelmallisinta, mitä tiedän.
En todellakaan. Kesää lukuunottamatta muut vuodenajat ovat silkkaa kärsimystä ja kesän odotusta. 90% vuodesta, ja elämästä, valuu Suomessa hukkaan ikkunan takana parempia päiviä odotellessa.
Tykkään syksystä ja keväästä. Varsinkin alkusyksystä, kun on väriloistoa, eikä vielä niin harmaata. Lämpötila on lisäksi juuri sopiva syksyllä ja keväällä. Ei liian kuuma eikä kylmä. Myös valoa riittää tarpeeksi päivisin ja yöllä saa hyvin nukuttua, kun on pimeää. Keväässä ja syksyssä viehättää myös luonnon muuttumisen seuraaminen.
Talvi on ihan ok silloin, kun on hieman pakkasta, mutta ei niin paljon, että ulkona naamaan sattuu. Lisäksi pitää olla lunta tuomassa valoa. Loskatalvista en pidä.
Kesästä en pidä juurikaan. En jaksa lainkaan painavaa, painostavaa ja tunkkaista ilmaa. Kesässä pidän kuitenkin sadepäivistä, jolloin ilma hieman raikastuu ja tuntuu paremmalta hengittää. Palan helposti, joten kesä on itselle rasittava vuodenaika. En saa kesäisin nukuttua, joten se vaikuttaa myös kesän dissaamiseen.
Tykkään kylmästä ilmasta. Lämmin ahdistaa ja väsyttää. Lämpimässä liikkuminenkin on vaikeaa.