Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PMS pilaa elämän ja pilasi ulkomaanmatkan, neuvoja? Ja omia kokemuksia

Vierailija
24.08.2018 |

Noin joka toinen kuukausi n. 5 pv ennen kuukautisten alkua mielialani laskee erittäin alas ja alan käyttäytyä oudosti. Pidän aika huonosti kirjaa kuukautisistani joten en aina tunnista tai siinä mielentilassa edes osaa tunnistaa että tämä en ole oikea minä.
Tulin eilen takaisin ulkomaanmatkaltani joka meni osin päin puuta tämän takia. Lentomatka oli pitkä ja pään täytti ajatukset että "miksi edes menen tänne" "kamalaa tästä kuitenkin tulee" "tää kone putoaa varmasti" "koko koneen ihmiset haluaa mulle pahaa". Perillä tilanne paheni, ajattelin koko ajan että miksi edes olen täällä, mikä on elämän tarkoitus, mulla ei ole tulevaisuutta, hyppään seuraavan junan alle. Tässä huomautus: normaali minä olisin nauttinut lomasta, kierrellyt innokkaasti kohteita, kävellyt ympäri ämpäri ja nauttinut elämästä. Joku kaupustelijamies sanoi minua kauniiksi ja menin sovituskoppiin itkemään kuinka tuokaan ei auttanut oloani yhtään. Koko kolmipäiväisen lomani aikana kävin sovituskopeissa itkemässä. Noin 2kk sitten, katkaisin välit perheeseeni PMS aikaan (nyt ne tosin ovat jo ok). Vielä joskus kolme vuotta sitten en ollenkaan huomannut että mulla olisi kivun lisäksi mitään mielenterveydellisiä PMS-oireita. Siitä eteenpäin, on elämästäni tullut stressaavampaa yleisestikin, voiko johtua siitäkin? Pelkään että oikeasti hyppään sillalta kun tulee oikein pahat oireet.
Kertokaa teidän oireista ja ootteko saaneet ne jotenkin pois. Ärsyttää, kun välillä huomaan että ne alkaa jopa viikko ennen menkkoja ja lähtee pois vasta menkkojen alussa tai vähän jälkeen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hoitoon.

Vierailija
2/6 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui PMS-oireet melkein kokonaan käyttämällä maca-jauhetta. Olin itekin skeptinen aluks, mutta se oikeesti toimi - mielialanvaihtelut katos kokonaan. Migreeni tosin jäi, mutta siitä selviää helpommalla. Syön sitä n 2 tl päivässä viitenä päivänä viikossa - taukopäivät tärkeitä, jotta teho säilyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta... Jos yhtään lohduttaa, niin ajan avioliittoni kerran kuussa tai parissa eron partaalle ja harkitsen itsemurhaa. Tämä ei siis ole liioitteluaa. :/

Vierailija
4/6 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi et mene lääkäriin? Melko idioottimaista jos on kestänyt kauan etkä hae apua......

Vierailija
5/6 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla loppui PMS-oireet melkein kokonaan käyttämällä maca-jauhetta. Olin itekin skeptinen aluks, mutta se oikeesti toimi - mielialanvaihtelut katos kokonaan. Migreeni tosin jäi, mutta siitä selviää helpommalla. Syön sitä n 2 tl päivässä viitenä päivänä viikossa - taukopäivät tärkeitä, jotta teho säilyy.

Hatunnostot sinulle. Kuvottavaa tavaraa se maca.

Vierailija
6/6 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni auttoi essitalopram niin paljon että olen saanut elämäni takaisin. Se on masennuslääke ja mielummin tietysti ihmisten mielestä minun pitäisi kärsiä puolet kuukaudesta mielummin hulluksi tulemisesta kuin syödä tuota lääkettä. Mutta tämä on minun valintani:)