Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen niin väsynyt elämääni..

Vierailija
23.08.2018 |

Minulla olisi vielä koko pitkä elämä edessä, mutta tuntuu että en halua enää elää..
Takanani näen vain pelkkiä epäonnistumisia, ja tulevaisuuteen en luota tai usko enää ollenkaan..
Todella paljon mietin sitä että mitä järkeä elämässä ylipäätään on. Siis onko millään mitään tarkoitusta. Joka päivä ahdistaa todella paljon.
Miksi haluaisin elää tällaista elämää..kun ei osaa nauttia mistään.. Ja päivittäin mietin, että miksi elän ja mitä järkeä..

Eniten vihaan itseäni ihmisenä. siis aivan kaikkea itsessäni. Vuosien mittaan ajatus on vain vahvistunut, ja etenkin viime kuukausina, kun kaikenlaista vastoinkäymistä tässä taas ollut..
Nyt tuntuu etten kestä edes katsoa itseäni. Siis inhoan itseäni. enkä usko että minusta on enää mihinkään.
Olen käynyt ammattilaisten puheilla, ja vähän muidenkin.. mutta aina nämä samat jorinat..eikä tämä olo tästä miksikään muutu..

Enkä tiedä miksi tänne kirjoitan. Kai haluan jotain vertaistukea.
Haluaisin vain nukahtaa ja herätä niin , että voisin aloittaa kaiken alusta..ehkä silloin tekisin parempia valintoja..ehkä elämä olisi silloin parempaa..

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja fiiliksiä. Kohtalotovereita riittää. Minkä ikäinen olet, ilmeisesti nuori sinäkin? Minulla on vuosia plakkarissa 27.

Vierailija
2/15 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautakaupasta saa sitä vähän paksumpaa narua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoja fiiliksiä. Kohtalotovereita riittää. Minkä ikäinen olet, ilmeisesti nuori sinäkin? Minulla on vuosia plakkarissa 27.

25 olen minä.

Vierailija
4/15 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus ja masennus ei ole mikään mystinen sielullinen häiriö vaan johtuu kemiallisesta imbalanssista, todennäköisesti vääränlaisesta ruokavaliosta johtuvasta ravintoaineen puutteesta. Ensimmäisenä tulee mieleen puutteet magnesiumista, sinkistä, d-vitamiinista tai omega-3:sta.

Vierailija
5/15 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rautakaupasta saa sitä vähän paksumpaa narua...

Ai sullako ois tarvetta semmoiselle? Käy ihmeessä ostamassa

Vierailija
6/15 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se jotain lohduttaa niin sanonpa vain, että et todellakaan ole yksin. 

Uuvuttavaa, väsyttävää, jotenkin hirveän hankalaa kaikki. Vaatii aivan ylimitoitettua jumppaa saada edes normaali työpaikka, vaikka olisi minkälaiset paperit takataskussa ja hakemukset viilattu viimeisen päälle. Ihan arjen perusasiat vie kaikki mehut. Mietin usein, kuka tällaista sirkusta ylipäätään haluaa ja miksi. Enemmistön sitä täytyy haluta (en vain mitenkään ymmärrä miksi), koska muuten kai tällaiselta luontoa raiskaavalta riistokapitalismilta loppuisi aika äkkiä ihmisten tuki.  

Vierailija
7/15 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asennoitunut nykyään ajatuksella, että tällaista tämä elämä on kohdallani. Eli turhaa, eikä muuksi muutu. Olen kärsinyt masennuksesta 20vuotta. Päivä kerrallaan mennään, enkä mieti enään mitään ja pidän itseni kiireisenä. Ja kun ei odota tulevaisuudelta mitään onnistumisia, niin jopa ne pienet onnistumiset voivat piristää elämää. Yritä keksiä itsellesi tekemistä, vaikka joku saavutus elämällesi. Esim. Laihdutus, hanki uusi harrastus, säästäminen tai vaikka opiskele jotain kieltä. Voimia! Tiedän, ettei ole helppoa, eikä tässä kohtaa voi sanoa että menee ohi, mutta masennuksen kanssa pystyy elämään

Vierailija
8/15 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistus ja masennus ei ole mikään mystinen sielullinen häiriö vaan johtuu kemiallisesta imbalanssista, todennäköisesti vääränlaisesta ruokavaliosta johtuvasta ravintoaineen puutteesta. Ensimmäisenä tulee mieleen puutteet magnesiumista, sinkistä, d-vitamiinista tai omega-3:sta.

Tuo kemiallinen epätasapaino huuhaa teoria on kumottu jos vuosikymmeniä sitten. Se oli alunperin lääktetehtaiden mainostamaa propagandaa ja lääkkeiden markkinointikikka. Ei muuten ole foliohattuilua, vaan ihan selvä tosiasia. Voitte itse etsiä asiasta lisää tietoa, jos kiinnostaa.

Vierailija
9/15 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukut? Mitä aivot ovat jos eivät materiaa? Masennus johtuu aivojen tulehuksesta, jota aiheuttaa inflammatoriset rasvat, prosessoitu ruoka ja antioksidanttien välttely.

Vierailija
10/15 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Itse syön noita päivittäin, eikä mitään vaikutusta

Vierailija
11/15 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kemiallinen epätasapaino huuhaa teoria on kumottu jos vuosikymmeniä sitten. Se oli alunperin lääktetehtaiden mainostamaa propagandaa ja lääkkeiden markkinointikikka. Ei muuten ole foliohattuilua, vaan ihan selvä tosiasia. Voitte itse etsiä asiasta lisää tietoa, jos kiinnostaa.

Voitko yksinkertaisesti kertoa, mitä aivot ovat ja mistä mieliala riippuu, jos ei kemiallisista prosesseista aivoissa? Se kemiallinen imbalanssi tosin ei välttämättä korjaannu estämällä serotoniinin takaisinottoa.

Vierailija
13/15 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennusta hoitava elämäntapa:

- jääkylmät suihkut päivittäin (stimuloi aivojen ns. blue spottia, vapauttaa noradrenaliinia)

- raskas liikunta vähintään 3krt viikossa

- unesta huolehtiminen

- ruokavalio, joka vähentää tulehdusta aivoissa, eli vältetään sokeria, prosessoituja ruokia ja liian vähäistä rasvojen käyttöä

- 16:8 pätkäpaasto, hormonaalisia hyötyjä

- ravintolisinä magnesium, sinkki, omega-3, vahva b-vitamiini

Vierailija
14/15 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus on medikalisoitu. Kyllä se johtuu ihan ympäristöstä, henkisestä kuormituksesta, omasta elämäntilanteesta, historiasta ja omista ajatusmalleista esim. jos on hirveän perfektionisti ja kova itseään kohtaan. 

Vierailija
15/15 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus on medikalisoitu. Kyllä se johtuu ihan ympäristöstä, henkisestä kuormituksesta, omasta elämäntilanteesta, historiasta ja omista ajatusmalleista esim. jos on hirveän perfektionisti ja kova itseään kohtaan. 

Kannattaa ymmärtää, että ajatukset ja asenteet ovat 100% kemiallisia reaktioita niin kuin kaikki tässä universumissa. Ehkä vääränlainen aivokemia johtaa masentuneisiin ajatuksiin?