”Mulla on kuusi mukia, joilla en tee mitään” – muumiharrastajat ovat nyreissään, kun uusin erikoismuki ei menekään kaupaksi jättisummilla
Kommentit (48)
Kauheeta. Pari hunttia kiinni kahvimukeissa, nyt ei pääoma kierrä tehokkaasti.
Kysynnän ja tarjonnan laki on vankkumaton. Mikä tekisi tuoreesta mukista niin arvokkaan välittömästi?
Naurattaa aina nämä omaa elämäänsä suuremmat bisnesmiehet ja -naiset. Tämä ei kuitenkaan ollut ma-tujen vika?
Ja nämä ovat Thaimaassa tehtyjä. Hinnat ovat perusteettomia.
Vanhemmat Suomessa tehdyt luullakseni tulevat arvoonsa vielä, osa jo onkin.
Vierailija kirjoitti:
Kun hilloovat niitä mukejaan kaapissa 20-30 vuotta niin sit ehkä voi vähän voittoa saada. Pitkä aika odottaa ja entä jos vaikka kuoleekin sitä ennen ja mukit joutuu sellaisen käsiin joka ei osaa niitä arvostaa. Siinä menee hukkaan elämäntyö.
Kuka olisi kiinnostunut muumimukeista 30 vuoden kuluttua? Katsooko nykyajan lapset vielä muumeja?
Kuka niitä ostaisi?
No saa niistä varmasti omansa pois vaikka heti eli myyntiin sillä hinnalla millä ostikin, ellei halua / voi palauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Minullapa on kuusi iMuum -mukia ja juon niistä jokaisesta aamulla kahvia. Ei kannata ostaa Muumi -mukjea jos niitä ei käytä.
Onks nää jotain Applen tuotteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun hilloovat niitä mukejaan kaapissa 20-30 vuotta niin sit ehkä voi vähän voittoa saada. Pitkä aika odottaa ja entä jos vaikka kuoleekin sitä ennen ja mukit joutuu sellaisen käsiin joka ei osaa niitä arvostaa. Siinä menee hukkaan elämäntyö.
Kuka olisi kiinnostunut muumimukeista 30 vuoden kuluttua? Katsooko nykyajan lapset vielä muumeja?
Kuka niitä ostaisi?
Ei nää Thaimaassa tehdyt ole minkään arvoisia silloin. Ei ne säily, edes hyllyssä. Tummuvat sisältä ja kuva kuluu pois.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai nuo mitään muumimukiharrastajia ole vaan pelkkiä trokareita. Kai harrastajat keksivät niille käyttöä.
Ruotsissa mies myi vanhan Suomessa valmistetun Muumimukin ja sai siitä n. 8500 euroa. Pitää siis olla harvinaisuus.
Vierailija kirjoitti:
No voi helvata. Pitää olla aika tautisen tyhmä, jos kuvittelee hinnan SAMAN TIEN, parissa viikossa kolminkertaistuvan!
Mukit pehmusteisiin ja laatikkoon ja varastoon, parin vuoden päästä niistä jo voi hyvinkin saada satasen.
Olishan niistä saman tien saanut tilin, jos olis tosiaan päässyt heti myyntipäivänä myymään. Silloin kun hulabaloo oli pahimmillaan ja ihmiset itkivät kun eivät saaneet mukia. Nyt on elämä jatkunut ja ilman mukiakin pärjätty, joten nyt tuskin kovia hintoja saa.
Pari vuotta odottelua, ehkä sitten pääsee satasella myymään.
Mä voin ostaa ne ylimääräiset mukit hintaan 5€/muki.
Mulle voi myydä, ostan sillä 30€ hinnalla mutta en yhtään kalliimmalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka niitä ostaisi?
Taitaa olla nykymammojen villitys. Nuorille tulee omat juttunsa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle voi myydä, ostan sillä 30€ hinnalla mutta en yhtään kalliimmalla!
Mä voin ostaa ne sitten sulta vitosella, koska siinä vaiheessa niillä on jo ollut useampi omistaja.
Mä jonotin itselleni koska keräilen. Samalla pstin myös 5 ylimääräistä jotka myin tupla hinnalla eli 60€ kpl
Hyvin meni kaupaksi.
Nyt mulla on itsellä yksi ja säästössä yksi jos vaikka hinta nousee. Omani olen saanut jo takaisin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"kokeeko kukaan muu tulleensa huijatuksi?" voiko noin tyhmää ihmistä ollakaan? Annettiin ymmärtää että 29,90 maksava muki on seuraavana päivänä 350€ arvoinen. Kuka antoi muka ymmärtää näin? Ehkä 50v kuluttua sillä voi olla jokin arvo, mut viikon sisällä?? Ahne trokari kuvitteli olevansa fiksu, mut kusikin omaan nilkkaansa.
Siis nehän sai kovimman hinnan niistä, jotka kerkes hakea mukinsa silloin yölla ja laittoivat heti samana päivänä tai seuraavana päivänä myyntiin. Ne jotka kovimmin hinkus mukeja, ostivat kalliilla, eivätkä malttaneet odottaa tähän parin viikon, kuukauden tai vuoden päähän, kun mukitrokarit joutuvat myymään hamstraamansa mukit 40-50 eurolla.
Ot, en ole muumikeräilijä tai -trokari. Kaapissa on muutama 90-luvun arvokas muumimuki ja nyt aloin miettiä, milloin meillekin tulee se hetki, että ”joudumme” myymään mukit liian halvalla? Asunnoissa ja osakkeissa ymmärrän tämän, mutta muutama muki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullapa on kuusi iMuum -mukia ja juon niistä jokaisesta aamulla kahvia. Ei kannata ostaa Muumi -mukjea jos niitä ei käytä.
Onks nää jotain Applen tuotteita?
Ei vaan kommentoijalla on vauhdikas kirjoitustyyli. Hän on ylivireässä tilassa juotuaan joka aamu vähintään kuusi mukillista kahvia.
Meille kertyi hiljakseen muumimukeja. Myytiin kaikki pois pari vuotta sitten. Kun kerran tuotanto siirrettiin ulkomaille niin ei kiinnostanut pitää kuppeja kaapissa. Edes niitä kotimaisia.
Vierailija kirjoitti:
Yksi ukko oli jo hermostunut muijansa valitukseen ja paiskasi mukit pihakiveen: "Nyt ei enää saatana ole niitä vaivoinasi!"
Näin! Kuka mies edes jaksaa akkojen fucking muumimukihypetystä?!
ihan mielenkiinnosta, minkä hintaisia/arvoisia nämä 90-luvun keräilymukit on sitten? tietääkö joku?