Matkailusta: Kuinka moni tunnustaa tekevänsä tätä?
Ostaa risteilyn mutta ei tulekaan takas samalla paatilla vaan jolllain muulla esim. lentämällä?
Tai toisella laivalla?
Kommentit (16)
Onko se halvempaa kuin ottaa reittimatka?
Risteilyjä saa äkkilähtönä halvalla...
Reittimatkat ON kalliimpia.
Jos on tarkoitus olla useampi päivä esim. Tukholmassa niin reittimatkat edes takaisin on kalliit, lentämällä takas on halvempaa..
2 risteilyä ei voi ottaa koska Tukholman (tai Tallinnan) päässä ei pääse laivaan JOS ei ole mennyt sinne samalla lipulla...
Saa olla aika uhkarohkea jos noin tekee, että saako lentoa.
Kaveri tekee näin: Ostaa lennon takas ENNEN laivaa, kun kerta nuo äkkilähdöt on niiinn halpoja..
Sanoin että miksi ei varaa lentoja molempiin suuntiin riittävän ajoissa niin pääsee halvemmalla.
Ei uskonut.....
Todella usein on halvempaa noin. Olen tehnyt, eikä ole kukaan perään huudellut. Usein päiväristeilyjä saa muutamalla eurolla ja kuka siitä tietää, jos et palaakaan samalla laivalla vaan jollain muulla konstilla.
Ainoa mikä pitää huomioida että lipuista voi jättää käyttämättä vain paluun, esim. jos lipusta ei ole käytetty menoa, ei paluukaan ole voimassa. Konstit on monet, kun tietää miten homma toimii.
Enpä kyllä viitsi tuollaista välppäämistä harrastaa. Matkustan kun minulla on varaa tehdä sitä, jos ei ole, pysyn kotona.
No miksei tekisi, jos halvemmalla saa?
Itse en juuri laivalla matkusta, paitsi jos on suto mukana, mutta silloin on pakko ottaa reittimatka.
Sen sijaan lentolippuja ostan usein ristiin, koska käyn paljon loma-asunnollamme Etelä-Euroopassa. Nytkin minulla on meno syyskuun alkupuolella ja paluu huhtikuussa, kun sain tosi halvat hinnat. Siinä välissä ehdin kuitenkin käymään monen monta kertaa ostamalla lippuja ristiin.
Risteilyjä on 3 eurolla mutta reittimatkat aina vähintään 20e/suunta. Monesti mennyt risteilyllä yli, jäänyt maihin yöksi/viikoksi ja halvimmalla paluulla takaisin milloin on huvittanut palata.
Vierailija kirjoitti:
2 risteilyä ei voi ottaa koska Tukholman (tai Tallinnan) päässä ei pääse laivaan JOS ei ole mennyt sinne samalla lipulla...
Wait, what? Itse ainakin olen tehnyt näin, ei mitään ongelmaa. Ja kaverini, joka opiskelee ruotsissa, tekee aina näin suomenlomille tullessaan. Koskaan ei ole mitään sanottu🤔🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wait, what? Itse ainakin olen tehnyt näin, ei mitään ongelmaa. Ja kaverini, joka opiskelee ruotsissa, tekee aina näin suomenlomille tullessaan. Koskaan ei ole mitään sanottu🤔🤔
Mitenhän lie?
"Ainoa mikä pitää huomioida että lipuista voi jättää käyttämättä vain paluun, esim. jos lipusta ei ole käytetty menoa, ei paluukaan ole voimassa. Konstit on monet, kun tietää miten homma toimii."
Lentoyhtiöiden lipunmyyntipolitiikka ajaa tuohon. Yhtiöt tietävät itsekin tämän ja yllyttävät näin tekemään. Luottaen ettei kaikki tule lennolle tehdään ns. ylibuukkausta ja joskus kuulustellaan kuka on valmis siirtämään lentoaan. Nykyään ylibuukkaus on tietyillä reiteillä n 10% luokkaa.
Kuulin kerran yhdestä tyypistä, joka oli kusettanut VR:ää. Osti menopaluulipun, mutta menikin kaverin autolla takas.
Melkein aina otan Viroon mennessä menomatkalle päiväristeilyn ja jätän vain paluun käyttämättä. Takaisin tullessa joko pelkkä menomatka tai taas päiväristeily, kumpi sattuu olemaan edullisempi.
"2 risteilyä ei voi ottaa koska Tukholman (tai Tallinnan) päässä ei pääse laivaan JOS ei ole mennyt sinne samalla lipulla."
Tietenkin voi ottaa, kun molemmista käyttää vain menon. Eli ostat menomatkalle esim. Helsinki-Tallinna-Helsinki -risteilyn. Ja paluumatkalle Tallinna-Helsinki-Tallinna -risteilyn.
Kai nyt kaikki niin tekee, jos yhtään piittaa siitä, mitä mikäkin maksaa.
Eipä tuollaista tee terveet ihmiset.