Onko teidän lapsen luokkalaisilla omaa whatsapp-ryhmää? Onko lapsesi tässä ryhmässä?
Meidän lapsen luokalla on ja mun lapsi kuuluu siihen. Tarkistelen kyllä välillä että mitä siellä ryhmässä viestitellään ettei mee ihan törkeyksiin. Tähän asti keskustelu pysynyt kuitenkin ihan asiallisena onneksi.
Kommentit (9)
On ja kuuluu. En seuraa 8-luokkalaisen WA-käyttöä. Joskus toki tuskailee ääneen luokkakavereiden viestejä (esim. kysytään huomisia läksyjä, kun juuri edellisissä viesteissä on kysymys huomisista läksyistä ja vastaus kysymykseen).
Oli ryhmä, mutta tokaluokkalaisella on netitön näppäinpuhelin, joten ei siihen päässyt. Ja hyvä näin, koska siellä kiusattiin aika rankasti yhtä luokan lihavampaa tyttöä ja myös leviteltiin kuvia. Sen jälkeen koko ryhmä poistettiin ja moni vanhempi vaihtoi lapsen älypuhelimen netittömään ja kamerattomaan malliin. Kun ei hyvällä mennyt perille niin pahalla sitten.
Meidän luokalla oli sellainen ala-asteella ja se oli lähinnä minun kiusaamiseen. :D Ryhmän nimi oli tyyliin 6lk + nurkan haisunäätä, joka siis olin minä. En itse ollut tuossa ryhmässä, mutta pari kaveria lähetteli kyllä ryhmästä kuvankaappauksia välillä. Katsokaa siis todellakin sen kiusaamisen perään siellä.
Kahdella vanhemmalla lapsella on ryhmä ja kuuluu siihen.
Taitavat kuulua vielä edellisen koulunkin ryhmiin.
Tokaluokkalaisella ei ole ryhmää vielä.
Vierailija kirjoitti:
On ja on. Ei ole ollut mitään törkeyksiä, viestejä tulee kyllä ihan tajuton määrä koko ajan...
Mäkin katsoin aamulla että pelkästään eilisen päivän aikana lapselle oli tullut 47 viestiä kun lapsi ei ollut kerinnyt edellisenä päivänä lukemaan niitä. Suurin osa jotain ”mitä on läksyksi.” ”Hei!” ”Haloo”. Jne..... ap
T16 kirjoitti:
Meidän luokalla oli sellainen ala-asteella ja se oli lähinnä minun kiusaamiseen. :D Ryhmän nimi oli tyyliin 6lk + nurkan haisunäätä, joka siis olin minä. En itse ollut tuossa ryhmässä, mutta pari kaveria lähetteli kyllä ryhmästä kuvankaappauksia välillä. Katsokaa siis todellakin sen kiusaamisen perään siellä.
Mä katson ja aion puuttua jos jotain luokkalaista aletaan kiusaamaan ryhmässä. Opettajakin sanoi että olisi hyvä, että olisi joku aikuinen valvomassa sitä viestittelyä. Mun lapsi nelosluokalla. Ap
Vierailija kirjoitti:
T16 kirjoitti:
Mä katson ja aion puuttua jos jotain luokkalaista aletaan kiusaamaan ryhmässä. Opettajakin sanoi että olisi hyvä, että olisi joku aikuinen valvomassa sitä viestittelyä. Mun lapsi nelosluokalla. Ap
Jos ryhmä saa tietää, että mukana on joku aikuinen, lapset perustavat uuden ryhmän, ja ulos jää tämä aikuinen ja se kenen lapsi oli kyseessä. Eli mielummin pistarinomaisia tarkistuksia lapsien puhelimista, pysytte paremmin kärryillä missä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T16 kirjoitti:
Jos ryhmä saa tietää, että mukana on joku aikuinen, lapset perustavat uuden ryhmän, ja ulos jää tämä aikuinen ja se kenen lapsi oli kyseessä. Eli mielummin pistarinomaisia tarkistuksia lapsien puhelimista, pysytte paremmin kärryillä missä mennään.
Ok. Kiitos vinkistä. Ap
On ja on. Ei ole ollut mitään törkeyksiä, viestejä tulee kyllä ihan tajuton määrä koko ajan...