Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pinnalliset (snobit) aina kuvittelevat kaikkien ihmisten haaveilevan samanlaisista asioista kuin hekin?

Vierailija
22.08.2018 |

Snobien jutuista saa aina sen vaikutelman että yrittävät tehdä toisia kateellisiksi merkkikrääsällä ja kaikella materialla, tästä saa sen käsityksen että he automaattisesti olettavat kaikkien himoitsevan merkkitavaroita (esim laukkuja, autoja, vaatteita) kuten he itse himoitsevat.
Eihän se onneksi paikkansa pidä, esim minä en edes tunnistaisi merkkituotteita muista tuotteista, eikä itselleni ole tollaset asiat koskaan merkinneet mitään. Mutta tähän snobi vastaisi että olen kateellinen ja valehtelen.

Kyllähän minäkin välillä kateutta voin tuntea, mutta en koskaan tollasille ihmisille ja noista asioista, koska sellanen pinnallisuus ei ole itselleni unelma.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeasti koulutetut kulttuurisnobbailijat ovat pahimpia.

Vierailija
2/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi. 1990-luku soitti. Pyysi käsitteensä takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni tää nyt pätee ihan yleisesti kaikkeen. Ihmisten on välillä vaikea tajuta, että muut eivät ole arvomaailmaltaan samanlaisia, äänestä samaa puoluetta tai halua samoja asioita elämässään kuin he. Tai muutenkaan ymmärrä, miksi muut eivät ole kuin he.

Vierailija
4/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kumma ilmiö. Haaveilen mahdollisimman vaatimattomasta elämästä, jossa rikkaus on henkistä sorttia. Pidän naurettavana sitä, että suurin osa kulutuksesta perustuu pelotteluun (jos et omista tuotetta x, olet hylkiö ja ikuisesti yksin).

Vierailija
5/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi. 1990-luku soitti. Pyysi käsitteensä takaisin.

Heh, no miksi niitä nykyään sanotaan. Lempitermini olisi juppi, mutta se menee jopa 80-luvulle asti.

Vierailija
6/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni tää nyt pätee ihan yleisesti kaikkeen. Ihmisten on välillä vaikea tajuta, että muut eivät ole arvomaailmaltaan samanlaisia, äänestä samaa puoluetta tai halua samoja asioita elämässään kuin he. Tai muutenkaan ymmärrä, miksi muut eivät ole kuin he.

Totta tämäkin.

ap

Vierailija
7/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo sen takia on jäänyt joitakin ystäviä pois kuvioista. Esim sellaiset, joille oma ulkonäkö, status ja raha on kaiken keskipiste ja miehen tärkeimmät ominaisuudet ovat munan koko, lompakon paksuus ja hyvä ulkonäkö.

En vaan kestä sellaisia ihmisiä, koska meillä ei ole mitään juteltavaa. He eivät ymmärrä, ettei minua esimerkiksi haittaa se, etten ole käynyt kampaajalla 10 vuoteen tai etten halua ostaa omaa asuntoa. Minä kyllä ymmärrän hyvin, miksi he ovat kiinnostuneet edellä mainituista asioista. Mitenkään herjaamatta tietenkin...

Vierailija
8/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kumma juttu että en halua samoja asioita kuin kaikki muut.

Vierailija
9/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo sen takia on jäänyt joitakin ystäviä pois kuvioista. Esim sellaiset, joille oma ulkonäkö, status ja raha on kaiken keskipiste ja miehen tärkeimmät ominaisuudet ovat munan koko, lompakon paksuus ja hyvä ulkonäkö.

En vaan kestä sellaisia ihmisiä, koska meillä ei ole mitään juteltavaa. He eivät ymmärrä, ettei minua esimerkiksi haittaa se, etten ole käynyt kampaajalla 10 vuoteen tai etten halua ostaa omaa asuntoa. Minä kyllä ymmärrän hyvin, miksi he ovat kiinnostuneet edellä mainituista asioista. Mitenkään herjaamatta tietenkin...

Samoin. Ei tollasten kanssa ole mitään yhteistä niin aivan turha sen enempää olla tekemisissä ja saada verenpainettaan nousemaan. 

Antaa pinnallisten pintaliitoilla keskenään ja kilpailla kellä on uudempi tavara, asunto jne.

Vierailija
10/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä meneekö tämä jo vähän ohi aiheesta, mutta jos yhtäkkiä rikastuisin niin en minä ainakaan osaisi ruveta ostelemaan yhtäkkiä jotain hienompaa rompetta kuin mihin olen tottunut. Monilla tuntuu vaikkapa lottovoiton jälkeen menevän kaikki mullin mallin, pihaan tulee Ferraria ja lautaselle tryffeliä, koska varakkaan nyt vain kuuluu tehdä niin. Miksi?

Vierailija
11/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä kiinnostavat erilaiset asiat.

Minä luen paljon, joten toisinaan hämmästelen ihmisiä, jotka eivät lue koskaan mitään. Toisaalta he tekevät monenlaisia hauskoja asioita, joita minä en ole koskaan kokeillut.

Ihmiset ovat erilaisia ja hyvä niin.

Vierailija
12/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on pääasiassa high-end luxuskamaa, joidenka merkit tai mallit eivät sano 99% tavallisista ihmisistä yhtään mitään. Ja vaikka sanoikin, eivät osaisi arvostaa silloinkaan.

Vierailija
13/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on pääasiassa high-end luxuskamaa, joidenka merkit tai mallit eivät sano 99% tavallisista ihmisistä yhtään mitään. Ja vaikka sanoikin, eivät osaisi arvostaa silloinkaan.

Hyvä, kun ne ilahduttavat sinua.

Vierailija
14/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, kun ne ilahduttavat sinua.

Totta... Jos näin ei olisi niin ostaisin sitten jotain oikeasti kivaa.

Vierailija
15/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että suurinosa ihmisistä haluaa menestyä ja saada materialistista mukavuutta, ihan sama mitä esittää.

Vierailija
16/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te sen tiedätte, että nämä ihmiset haluavat saada teidät kateellisiksi?

Vierailija
17/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ytutryuyrutr kirjoitti:

En tiedä meneekö tämä jo vähän ohi aiheesta, mutta jos yhtäkkiä rikastuisin niin en minä ainakaan osaisi ruveta ostelemaan yhtäkkiä jotain hienompaa rompetta kuin mihin olen tottunut. Monilla tuntuu vaikkapa lottovoiton jälkeen menevän kaikki mullin mallin, pihaan tulee Ferraria ja lautaselle tryffeliä, koska varakkaan nyt vain kuuluu tehdä niin. Miksi?

Kuinka monta lottovoittajaa tunnet?

Vierailija
18/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä kateelliseksi, mutta olettavat että kuulija haluaa myös samoja asioita kuin kertoja. Sen tietää siitä vastapuolen hölmistyneestä ilmeestä.

Vierailija
19/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletatte rikkaiden ajattelevan, että muut olisivat heille kateellisia. Eikö tämä kerro enemmän omista todellisista tuntemuksistanne?

Vierailija
20/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä kateelliseksi, mutta olettavat että kuulija haluaa myös samoja asioita kuin kertoja. Sen tietää siitä vastapuolen hölmistyneestä ilmeestä.

Minkälainen on tämä hölmistynyt ilme ja entä jos vain omassa mielessänne annatte kyseiselle ilmeelle ihan omat merkityksensä? Ehkä nämä ihmiset toivoisivat että voisitte yhtyä heidän iloonsa? Ja tietenkin voisitte sanoa jotain positiivista ihan vain sen vuoksi, että se kuuluu hyviin tapoihin, vaikka ette itse iloitsisi vastaavista asioista omassa elämässänne?

Vaikka minulla olisi huono päivä, niin moikkaan silti kassahenkilöä vaikka ei yhtään huvittaisi. Koska moikkaaminen kuuluu hyviin tapoihin kuten myös se, jos joku kertoo sinulle iloitsemastaan asiasta, sinä voit tokaista vaikkapa ihan vain, että "kiva kuulla!" vaikka ei yhtään kiinnostaisi.

Näin ehkä heidän ei tarvitsisi epäillä teidän olevan kateellisia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi