Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen känni on 1,5 promillea?

Vierailija
22.08.2018 |

?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo tottumattomalle voi olla melkoinen konttauskänni. Alkoholistille tuo ei ole vielä mitään.

Vierailija
2/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo tottumattomalle voi olla melkoinen konttauskänni. Alkoholistille tuo ei ole vielä mitään.

Mietin vain tuota Finnair-juttua... Tuntuu jotenkin uskomattomalta, että lentäjä oikeasti menee kännissä töihin. Miten voi olla pokkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos treeniä takana alkon kanssa niin 1.5 promillea ja pystyy vielä menemään töihin,ja tekemään työtkin.

Vierailija
4/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin vain tuota Finnair-juttua... Tuntuu jotenkin uskomattomalta, että lentäjä oikeasti menee kännissä töihin. Miten voi olla pokkaa?

Minusta jo kysymyksessäsi on ristiriita, koska vahvasti humalaiselta ihmiseltä voi kadota täysin arviointi- ja arvostelukyky. Ei siinä mistään pokasta ja kehtaamisesta ole enää kysymys. No, lentäjän olisi tullut tiedostaa tämä riski jo siinä vaiheessa, kun otti ensimmäisen paukkunsa.

Vierailija
5/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut suurkuluttaja varmaan 15 vuotta, ja ei ole minulla kummoinenkaan känni. Olen lähinnä tavallista puheliaampi ja innokas esim. tanssimaan ja laulamaan. Jutut voi olla itseään toistavia, mutta en sössötä tai puhu ihan sekavia. En hoipertele, kaatuile tms tosin ääritilanteissa reaktiokyky ja tasapaino toki merkittävästi heikentyneet.

Tuo arvostelukyky ja humala... Ilmeisesti se joltain sitten menee noin, mutta esim. itselläni on aina ollut tietyt asiat niin "pyhiä" että en niitä edes juovuksissa ole koskaan rikkonut. Yksi niistä on esim. että autoa en aja juovuksissa yhtään, koska vaikka minulla on oikeus vaarantaa itseni, niin muita ei. Samoin en tee mitään nettiostoksia juovuksissa enkä mene vieraan kanssa sänkyyn juovuksissa (enää, nuoruuden sekoilut sai tekemään tämän päätöksen).

Pystyn ihan hyvin pitämään oikeasti syvistä päätöksistäni kiinni vaikka missä kännissä. Sitten taas "no olishan tuo hyvä" päätökset voi kyllä mennä pytystä alas kun juo. Esim. "en juo kuin 5 annosta"  - no joo, kolmen jälkeen alkaa tuntua että olipa typerä niporajoitus, antaa mennä vaan. Tai en voi juoda tänään paljoa kun huomenna on työpäivä (en ole lentäjä tai minkään kuljettaja). Sitä ajattelee että joo, kunhan promillet on nollassa kun lähden töihin ja menen bussilla auton sijaan, niin antaa mennä vaan, ei yksi vähän darrainen päivä konttorissa maailmaa kaada kun en vastaa työssäni kenenkään turvallisuudesta tai hengestä.

Vierailija
6/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu "harjoittelun" määrästä.

Vierailija
7/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta jo kysymyksessäsi on ristiriita, koska vahvasti humalaiselta ihmiseltä voi kadota täysin arviointi- ja arvostelukyky. Ei siinä mistään pokasta ja kehtaamisesta ole enää kysymys. No, lentäjän olisi tullut tiedostaa tämä riski jo siinä vaiheessa, kun otti ensimmäisen paukkunsa.

Briteissä noita tapauksia lentäjillä on useita.

Vierailija
8/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut suurkuluttaja varmaan 15 vuotta, ja ei ole minulla kummoinenkaan känni. Olen lähinnä tavallista puheliaampi ja innokas esim. tanssimaan ja laulamaan. Jutut voi olla itseään toistavia, mutta en sössötä tai puhu ihan sekavia. En hoipertele, kaatuile tms tosin ääritilanteissa reaktiokyky ja tasapaino toki merkittävästi heikentyneet.

Tuo arvostelukyky ja humala... Ilmeisesti se joltain sitten menee noin, mutta esim. itselläni on aina ollut tietyt asiat niin "pyhiä" että en niitä edes juovuksissa ole koskaan rikkonut. Yksi niistä on esim. että autoa en aja juovuksissa yhtään, koska vaikka minulla on oikeus vaarantaa itseni, niin muita ei. Samoin en tee mitään nettiostoksia juovuksissa enkä mene vieraan kanssa sänkyyn juovuksissa (enää, nuoruuden sekoilut sai tekemään tämän päätöksen).

Pystyn ihan hyvin pitämään oikeasti syvistä päätöksistäni kiinni vaikka missä kännissä. Sitten taas "no olishan tuo hyvä" päätökset voi kyllä mennä pytystä alas kun juo. Esim. "en juo kuin 5 annosta"  - no joo, kolmen jälkeen alkaa tuntua että olipa typerä niporajoitus, antaa mennä vaan. Tai en voi juoda tänään paljoa kun huomenna on työpäivä (en ole lentäjä tai minkään kuljettaja). Sitä ajattelee että joo, kunhan promillet on nollassa kun lähden töihin ja menen bussilla auton sijaan, niin antaa mennä vaan, ei yksi vähän darrainen päivä konttorissa maailmaa kaada kun en vastaa työssäni kenenkään turvallisuudesta tai hengestä.

Koska ajattelit hakeutua hoitoon? Kai tajuat että ennenaikainen hauta odottaa?

Vierailija
9/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen sai ajaa veneellä tuossa kunnossa, yhtään jos on harjoitellut ei tunnu missään.

Vierailija
10/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, eipä ole tullut kuin kerran testattua. Kerran aamusella juhlitun yön jälkeen mittari näytti vielä 1,6 ‰.

Vierailija
11/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa noin kahta pulloa olutta, kahta lasia viiniä tai kahta paukkua. Ensikertalaisella melkoinen känni, minulla ei juuri tunnu. Minulla on yksityisteitä täällä maalla, eikä muidenkaan mielestä vaikuta mitenkään ajotaitooni. Ja, kyllä tiedän, ettei maistaneena saa ajaa edes yksityisteillä. Ei ne poliisit tänne tule, kun pistää puomit lukkoon.

Vierailija
12/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaa noin kahta pulloa olutta, kahta lasia viiniä tai kahta paukkua. Ensikertalaisella melkoinen känni, minulla ei juuri tunnu. Minulla on yksityisteitä täällä maalla, eikä muidenkaan mielestä vaikuta mitenkään ajotaitooni. Ja, kyllä tiedän, ettei maistaneena saa ajaa edes yksityisteillä. Ei ne poliisit tänne tule, kun pistää puomit lukkoon.

Taitaa olla laskut vähän sekaisin sulla, kun ainakaan tavallisen kokoiselle miehelle kaksi olutta, paukkua, tai viinilasia on siinä ja siinä riittääkö ylittämään rattijuopumusrajaa. Kuusi nopeahkoon tahtiin kumottuna saattaisi olla lähellä.

Vierailija
13/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasanomat ei edes uutisoinut koko tapausta. Luulisi tälläisten uutisten koskettavan paljon enemmän suomalaisia kuin mitä Trumpin ex-panot koskettavat. Suomen pahin lento-onnettomuus on tapahtunut lentäjän ollessa kännissä. Tuolloin lentoperämiehen veressä oli alkoholia 1,63 promillea ja lentokapteenin 2,1. 

Vierailija
14/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan terve ihminen ei mene puolentoista promillen humalassa töihin, varsinkaan jos on lentäjä. Tätä tapahtumaa edeltää vuosien juominen ja alkoholisoituminen. On erittäin epätodennäköistä, ettei kyseinen lentäjä olisi aiemmin ollut humalassa töissä. Luultavasti hän on tullut ensi krapulassa, sitten on ollut 0,3, ja niin edelleen. Esimerkiksi alkoholistin promillen humalaa tuskin kukaan edes huomaa. Alkoholismi on etenevä sairaus, joka nyt kyseisellä lentäjällä saavutti sen vaiheen, että seinä alkaa töissä tulla vastaan.

Luin kerran jonkun päihdelääkärin tekstin, jossa hän sanoi kirjoittavansa saman tien alkoholismidiagnoosin ihmiselle, joka pystyy kahden promillen humalassa toimimaan ja esittämään asiansa normaalisti. Eli tottumattomalle 1,5 promillea voi olla kaatokänni, alkoholisti voi siinä kunnossa ajaa autolla töihin ja esiintyä ihan normaalina.

Mistään yksittäistapauksesta ei tämän lentäjän kohdalla ole varmasti kyse. Mielestäni lentäjät pitäisikin puhalluttaa joka lennolle lähtiessä tai ainakin tehdä rutiininomaisesti pistokokeita.

Mikään ammattiryhmä ei ole turvassa alkoholismilta ja lentäjiin pätevät sairauden kehittymisessä samat lainalaisuudet kuin rakennusmiehiinkin.

Vierailija
15/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman kovempi kuin 1 promillen humala mutta ei kuitenkaan yhtä kova kuin 2 promillen.

Vierailija
16/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viikoittain tissuttelee ja viikonloppusin enemmän niin tuo 1.5 promillea ei tunnu juuri missään.. Siitä vaan ei tarvitse paljoa nousta niin onkin jo eri tilanne

Vierailija
17/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon pääsee sixpackilla olutta eli ei oo kova.

Vierailija
18/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskipituinen, keskipainoinen nainen pääsee 1,5 promillen tienoille juomalla viinipullon (75 cl) tunnissa.

Vierailija
19/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsun sitä "etkojen etkoksi" t: alan mies

Vierailija
20/21 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ajattelit hakeutua hoitoon? Kai tajuat että ennenaikainen hauta odottaa?

En ole ajatellut hakeutua hoitoon. Tiedän että tulen todennäköisesti kuolemaan elintapojeni takia huomattavasti aikaisemmin kuin jos eläisin terveellisemmin. Valitsen kuitenkin tietoisesti hauskemman ja lyhyemmän elämän. Minulla ei ole lapsia eikä puolisoa, ei edes lemmikkejä, joten päätökseni ei aiheuta kenellekään huolta, surua tai ahdistusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi