Minkäikäisenä kerroit pojalle mitä tällä on jalkojen välissä?
Vai onko parempi jättää kertomatta? Onko siitä haittaa jos ei puhu genitaaleista ja sukupuolista lapsen kanssa?
Kommentit (11)
Heti kun tuli ulos niin käänsin toisinpäin, että tytöillä on sitte tämmönen.
Isi seisoi sängyn vieressä munasillaan ja naytti että sulla on poikana sitten tämmönen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pienelle pitäisi niistä jotenkin erityisesti puhua? Asialla ei ole ekoina vuosina mitään merkitystä ja myöhemmin alkaa kysellä itse tai viimeistään päiväkodissa tai sitten koulussa muut lapset kertoo kyllä.
On tutkittu että pojille puhutaan Suomessa näistä asioista liian vähän, tytöille taas moninkertaisesti. Poikien kanssa pitäisi puhua enemmän, samoissa määrin kuin tytöillekkin. Ei se toimi niin että kuitataan asia "kyllä se oppii itsekkin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pienelle pitäisi niistä jotenkin erityisesti puhua? Asialla ei ole ekoina vuosina mitään merkitystä ja myöhemmin alkaa kysellä itse tai viimeistään päiväkodissa tai sitten koulussa muut lapset kertoo kyllä.
On tutkittu että pojille puhutaan Suomessa näistä asioista liian vähän, tytöille taas moninkertaisesti. Poikien kanssa pitäisi puhua enemmän, samoissa määrin kuin tytöillekkin. Ei se toimi niin että kuitataan asia "kyllä se oppii itsekkin".
Höpö höpö, tytöt on kuitenkin eri asia kuin pojat.
Meillä juuri vuoden täyttänyt poika tietää missä on pippeli kun sitä kysyy 😀
Onhan se nyt pienelle pojalle tärkeä 😀
Meillä on myös kohta 14-vuotias poika ja 11-vuotias poika. Esikoisen kanssa on puhuttu näistä asioista. Hän kysyi koska murrosikä alkaa ja kerroin että siitä tietää kun vehkeet alkaa kasvaa. Haluan että näistä asioista pystytään puhumaan eikä niin että nolostellaan ja että tytär ei uskalla kertoa kuukautisistaan.
Meillä lapsuudenkodissa oli niin että nolosteltiin ja asioista ei muutenkaan juteltu. Mistään henkilökohtaisesta.
Meillä on toisin nyt omassa perheessä. Mies selvästi häpeilee noita juttuja mutta on minun seurassa vuosien koulinnan tuloksena alkanut vapautumaan.
Luonnollisia asioita, miksi niistä ei voisi puhua kun asia kuitenkin kiinnostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, tytöt on kuitenkin eri asia kuin pojat.
Kuinka niin on ??
Puhuivat siitä kyrpänä jo ollessani viisi vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt pienelle pojalle tärkeä 😀Meillä on myös kohta 14-vuotias poika ja 11-vuotias poika. Esikoisen kanssa on puhuttu näistä asioista. Hän kysyi koska murrosikä alkaa ja kerroin että siitä tietää kun vehkeet alkaa kasvaa. Haluan että näistä asioista pystytään puhumaan eikä niin että nolostellaan ja että tytär ei uskalla kertoa kuukautisistaan.
Meillä lapsuudenkodissa oli niin että nolosteltiin ja asioista ei muutenkaan juteltu. Mistään henkilökohtaisesta.Meillä on toisin nyt omassa perheessä. Mies selvästi häpeilee noita juttuja mutta on minun seurassa vuosien koulinnan tuloksena alkanut vapautumaan.
Luonnollisia asioita, miksi niistä ei voisi puhua kun asia kuitenkin kiinnostaa?
Tuo on huonosti sanottu. Mun vehkeet ei ole kasvaneet vieläkään.
M40
Kyllä pari-kolmevuotiaat tietää jo että heillä on pippeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt pienelle pojalle tärkeä 😀Meillä on myös kohta 14-vuotias poika ja 11-vuotias poika. Esikoisen kanssa on puhuttu näistä asioista. Hän kysyi koska murrosikä alkaa ja kerroin että siitä tietää kun vehkeet alkaa kasvaa. Haluan että näistä asioista pystytään puhumaan eikä niin että nolostellaan ja että tytär ei uskalla kertoa kuukautisistaan.
Meillä lapsuudenkodissa oli niin että nolosteltiin ja asioista ei muutenkaan juteltu. Mistään henkilökohtaisesta.Meillä on toisin nyt omassa perheessä. Mies selvästi häpeilee noita juttuja mutta on minun seurassa vuosien koulinnan tuloksena alkanut vapautumaan.
Tuo on huonosti sanottu. Mun vehkeet ei ole kasvaneet vieläkään.
M40
No mirkropenis on aika harvinainen ja siitäkin voi puhua jos kävisi niin ettei alakaan kasvaa.
Mutta on kuulemma alkanut kasvaa eli toistaiseksi ei ole huolta.