Mitä mieltä ystävästä, joka käyttäytyy asiakaspalvelijoille ilkeästi?
Tai siis, mitä te tekisitte asian suhteen?
Minulla on siis tämmöinen ystävä, joka milloin mistäkin syystä saattaa kilahtaa asiakspalvelijoille. Viimeksi ravintolassa kun aterimet eivät miellyttäneet ystävääni, niin hän alkoi huutaa siitä tarjoilijalle ja jankkasi syytä sille miksi heillä on tämmöiset kun ne on todella huonot ja kamalat ja että hänen ruokailunsa on nyt pilalla kun semmoisista pitää syödä. Ja siis vielä huutamalla ja hyökkäämällä hoiti tämän siinä vieressäni. Nuori tarjoilija änkytti ja meni punaiseksi ja näytti siltä, että olisi halunnut vaan juosta pois paikalta. Minua hävetti taas kerran, mutta en ottanut asiaa mitenkään puheeksi ystävän kanssa, sillä en halunnut tuosta ravintolatapaamisesta riitaa, varsinkin kun oli muitakin ystäviä siinä paikalla. Tapaan tuon ystävän kanssa nykyään todella harvoin kun hänen käytöksensä muita kohtaan on niin töykeää ja ilkeää, enkä oikeastaan tiedä pidänkö häntä edes ystävänä enää. Hän nyt vaan on ollut lapsesta asti elämässäni, niin vaikea pistää välejä poikki kokonaan.
Mutta siis voiko terve ihminen käyttäytyä noin, vai onkohan hänellä oikeasti joku persoonallisuushäiriö? Tekisi mieli kysyä häneltä, että mikä häntä vaivaa kun pitää vittuilla muille, mutta hän on niin tempperamenttinen, että en edes uskalla, tai ehkä uskaltaisin, mutta en halua järjestää yleisellä paikalla mitään järjetöntä kohtausta, mikä siitä varmasti seuraisi. ja en tiedä, että onko se minun tehtävä ojentaa aikuista ihmistä?
Mitä te tekisitte tässä tilanteessa?