Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käykö joku oikeasti suihkussa vain aamuisin?

Vierailija
21.08.2018 |

Toivottavasti sitten vaihtaa vuodenvaatteet vähintään kahdesti viikossa, hyi hemmetti!

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa 1-7 kertaa viikossa riippuen tilanteesta, yleensä vain pari-kolme. Vuodenvaatteet vaihdan korkeintaan kerran kuussa. Omapa on sänkyni ja hikeni.

Vierailija
22/43 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se lakanoiden vaihto tähän liittyy?

Jos menet likaisena nukkumaan, vuodevaatteet likaantuvat nopeammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on todella harvoin kun olen käynyt aamulla suihkussa. Siihen ei ole aikaa koska yhtään pakkoa aikaisemmin en nouse ylös. Sitten jos aamulla käy suihkussa niin veden pitää olla paljon tavallista lämpimämpää. Suorastaan kuumaa että aamulla tarkenee käydä suihkussa.

En millään tavalla ymmärrä ihmisiä jotka käy lenkillä ja tekee ties mitä ennen töihin lähtöä. Epäilen vahvasti laittomien piristeiden käyttö sellaisilta aamujen ylivirkuilta.

Vierailija
24/43 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pah. Käyn suihkussa joka toinen päivä, illalla. Lakanat vaihtuu joka toinen viikko.

Tämä on aivan hyväksyttävä tapa, ellei ole jotain erityssyytä tehdä ne useammin. Likainen työ, ilmasto, mitä kaikkia syitä nyt voikaan olla. Jos tekee kevyttä työtä, ei hikoile paljon, ei urheile tms, pärjää tuolla ihan hyvin. Suomalaiset siivoavat ja pesevät ihan liikaa.

Silloin kauan sitten kun minä kävin armeijan, niin siellä ei mettäkeikoilla ollut suihkua mukana, ja vaikea se olisikin ollut kun oli 40 astetta pakkasta.   Silti melkeen kaikki selvis hengissä, yleensä kaksi viikkoa kestäviltä metsäkeikoiltakin.    Muutama pyörtyminen taisi sattua sitten, kun reissun jälkeen päästiin yhteissaunaan.   

Vierailija
25/43 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se lakanoiden vaihto tähän liittyy?

Jos menet likaisena nukkumaan, vuodevaatteet likaantuvat nopeammin.

Olisko kuitenkin vain niin, että se likaisuus on vain siellä omassa päässäsi?   Totta se voi olla jos makuuhuone on liian kuuma.  Yleensä ihmiset käyttää yöpaitaa, sen voi sitten pestä useammin. 

Vierailija
26/43 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa aamulla. Hiukseni menevät likaisen näköisiksi yön aikana, joten tuntuisi typerältä käydä illalla suihkussa ja pestä pelkästään hiukset uusiksi aamulla. Nyt helteiden aikana tein kyllä poikkeuksen rutiiniin ja kävin suihkussa sekä illalla että aamulla. Mutta oma syyni on tosiaan ihan vain tuo hiusten likaantuminen.

Vierailija
27/43 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, istuhan nyt tukevasti tuolillesi. Pudotan pommin: mä käyn suihkussa vain iltaisin!

Vierailija
28/43 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin.... totta kai käyn illallakin suihkussa JOS olen hikoillut. Jos en ole, niin en käy. Minulla on kyllä yöpaita yllä, joten en hiero esim. kainaloitani tyynyyn.

Käyn mieluummin aamulla, koska ihminen hikoilee öisin jossakin määrin anyhow, ja tukkani sojottaa yön jäljiltä yleensä kaikkiin ilmansuuntiin. Pakko pestä se. 

Vierailija
29/43 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa vain aamuisin. En hikoile enkä haise. Treenien jälkeen käyn kyllä uimassa ja tai suihkussa illallakin.

Vierailija
30/43 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla treenin jälkeen suihkuun. Ei hyödytä aamusuihku, koska olen yltä päältä hiessä viimeistään aamu ysiin mennessä.

Vierailija
31/43 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, istuhan nyt tukevasti tuolillesi. Pudotan pommin: mä käyn suihkussa vain iltaisin!

Pudotan toisen, vaihdan lakanat 1,5kk välein :O

Vierailija
32/43 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn yleensä aamulla ja illalla, vaikka olisin maannut koko päivän sohvalla. Petivaatteet vaihdan kerran viikossa. Aamulla suihku herättää ja illalla on kiva mennä puhtaana sänkyyn.

Vierailija
33/43 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa ja järkyttykää mammat, mutta minä käyn suihkussa vain KAKSI kertaa viikossa. Inhoan suihkussakäyntiä. Mutta älkää huoliko, pidän kyllä huolta hygieniastani ja pillun pesen kaksi kertaa päivässä.

Vierailija
34/43 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä käyn illalla suihkussa, mutta esim. helteillä käyn aamuin illoin, mutta en jokaikinen suihkukerta pese hiuksiani.  Suojaan hiukset uimamyssyllä, etteivät ne kastu.

Käyn päivittäin miltei kerran vuorokaudessa suihkussa, mutta en pese koko vartaloa ja tukkaa jokaisella kerralla, vaan intiimiosaston, kainalot, rintojen alukset, kaulan sekä jalkaterät, jos ovat hikiset, sillä jalathan kastuvat ja saippuoituvat siinä samalla, kun pesen muualta.  Joskus liikunnallisen päivän jälkeen pesen jalat sellaisella jalkojen pesusandaalilla, jossa on harjakset ja hieron jalkapohjiani saippuoituja harjaksia vasten. Virkistää muuten jalkojen verenkiertoa.

Vierailija
35/43 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpäs vaihdan vuodevaatteet aamuin illoin, ja kesäisin vielä kahdesti yössä! Ja käyn klo 8-20 joka tunti 5 min. pikasuihkussa, plus illalla ja aamulla kunnon pesut. Plus tietysti käsidesiä joka kolmas minuutti. Tarkalleen.

Vierailija
36/43 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin suihkussa viimeksi lauantaina.

Vierailija
37/43 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakanoiden vaihtamiseen mennäkseni, niin itse en vaihda lakanoitamme kuin noin parin viikon välein.

Joskus aikaan ennen suihkuja lakanat vaihdettiinkin useimmin, koska yleensä suomalainen ihminen kävi vain saunassa kerran kaksi viikon aikana, ja lakanatkin likaantuivat nopeammin tämän vuoksi.  Nykyään jokaisella on mahdollisuus käydä pesulla suihkussa niin usein kuin vain iho sietää ja on tarvis, niin lakanatkin pysyvät puhtaampina pitempään, ja täten vaihtoväli pitenee entisaikaan verrattuna, kun ihmisillä oli vain sauna pääasiallinen puhdistautumispaikka, ja eikä sitä saunaa lämmitelty ainakaan talviaikaan jokaikinen ilta, ei ainakaan minun lapsuuteni perheessä, vain kaksi kertaa viikossa.  Mutta meillä oli 70-luvulta lähtien sisävessa ja käsisuihku, jonka avulla sai pestyä hiukset myös välipäivinä lavuaarin päällä suihkutellen.

Vierailija
38/43 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn jokaikinen aamu suihkussa,joten en koe kovin likainen olevani:D

Vierailija
39/43 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa vain iltaisin. Hiukset kuivuvat monta tuntia, ja aamulla pitää nousta niin aikaisin, että en viitsi enää nousta yhtään aikaisemmin. Tunnen itseni myös työpäivän ja hyötyliikunnan jälkeen hikiseksi ja likaiseksi, joten en halua mennä hikisenä nukkumaan. Yöaikaan en hikoile, en juurikaan kärsinyt edes helteistä. Lakanat vaihdan parin viikon välein. Vaikka vesi ei olisi niin kallista, kuin mitä nykyisin, niin tuskin muuttaisin toimintatapojani. En haluaisi värjötellä aamuisin bussipysäkillä märissä hiuksissa tai käyttää aikaa kosteusvoiteiden levittelyyn suihkun jälkeen, teen sen vain iltaisin.

Vierailija
40/43 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkytän ap:ta. Jäin työttömäksi, en ole viitsinyt käydä suihkussa kuin max. 2 kertaa/vko. Olen yhteiskunnan "loinen", elätti, joten ei tässä edes hygieniasta kannata välittää. Ei kukaan kuitenkaan 56vuotiasta palkkaa. Haisen kotona ja säästän hygieniatuotteissa. Säästän luonnonvarojakin, kun ei ole varaa ostaa mitään. Pesen mäntysuovalla vaateriepuni ja itseni. Hiuksiini lätkäisen rypsiöljyä hoidoksi. Hampaat pesen myös mäntysuovalla. Kiitos Sipilä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi