Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haavauma suupielessä - miten eroon?

Vierailija
21.08.2018 |

Suupielissä ollut haavaumia jo useamman vuoden, välillä paranevat hetkeksi, mutta tulevat sitten takaisin. Nyt toinen haavauma umpeutunut, mutta toinen yhä sitkeästi paikallaan. Kävin joskus aikoinani terkkarilla näyttämässä, enkä oikein saanut mitään kunnon neuvoa muuta kuin jotain voidetta, joka ei tehonnut. Lääkärillä en jaksaisi millään tällaisen pienen mutta ärsyttävän vaivan vuoksi käydä.

Vinkkejä teiltä, joilla ollut samanlainen ongelma?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista Abilar-pihkavoidetta. Rupeaa tehoamaan n.viikon kuluttua eli älä heti lannistu. Kun käytät sitä päivittäin pari kertaa, suupieli pysyy terveenä. Terkuin saman ongelman kanssa paininut 😊

Vierailija
2/41 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bebanthen salvaa sitä rasvasempaa minä olen käyttänyt. Monta kertaa päivässä laitat niin kyllä paranee. B-vitamiinin puutteesta ne kait halkeilee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli useita vuosia ongelmana. Käytin monenlaisia voiteita, ehkä paras oli.voimakas Pimafucort. Reseptillä. Nyt on ollut tulematta pari kuukautta kun söin kuurin rautaa (100mg päivässä). Luulen sen auttaneen. Veemäinen vaiva.

Vierailija
4/41 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirpa kirjoitti:

Bebanthen salvaa sitä rasvasempaa minä olen käyttänyt. Monta kertaa päivässä laitat niin kyllä paranee. B-vitamiinin puutteesta ne kait halkeilee.

Harvalla on nykyään b-vitamiinin puute. Mulka ei tuo voide auttanut yhtään, pahensi ennemminkin.

Vierailija
5/41 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sibicort, parantunut aina kun oon laittanu kahtena peräkkäisenä yönä ja ehkä kerran siinä välissä.

Vierailija
6/41 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hydrocortisonia ja sitä ennen alue pitäisi puhdistaa ja kuivata

Vierailija
7/41 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

b-vitamiinin puute. Lähtee helpoiten syömällä maksalaatikkoa tai verilettuja!

Vierailija
8/41 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on usein. Joku vitamiininpuutos sen kai aiheuttaa.

Vierailija
9/41 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihkasalvaa liputan minäkin! Meillä on ollut luontaistuotekaupasta saatavaa Pihqa-merkkistä tököttiä, hyvin on toiminut.

Vierailija
10/41 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paranee vahvalla B-vitamiinivalmisteella ja pysyy poissa kun muistan syödä b:tä.

Vierailija
11/41 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä auttanut, kun nappaa k-vitamiinia parina päivänä. Haava on sillä parantunut ja pysynyt taas pitkään poissa.

Vierailija
12/41 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene verikokeisiin. Joku imeytymishäiriö selkeesti. Tai yksipuolinen ruokavalio ?

Vierailija
13/41 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sperma auttoi minullakin, kannattaa kokeilla.

Vierailija
14/41 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla allergiaa tai ristiallergiaa? Jos johtuu siitä niin ei auta muu kuin sen allergisoivan ruuan välttely.

Vierailija
15/41 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla suupielen haavat aiheutti lääkärin mukaan hiivan liikakasvu, levinnyt suusta. Apteekista saa voiteita reseptivapaasti tähän vaivaan.

Vierailija
16/41 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin sanottiin olevan miloin hiivan, milloin vitamiininpuutoksen aiheuttamaa.  Tiesin että ei ole kummastakaan kysymys.  Kortisoni ohentaa ihoa ajan mittaan ja se on sen hoidon huono puoli.  Lopullisesti vaiva parani Protopic -nimisellä voiteella.  Kävin ihotautilääkärillä ja hän määräsi sitä.  Aamuin illoin ja kerran päivälläkin aluksi ihan vähäsen hipaisin suupieliin ja niinpä vaiva parani eikä ole tullut takaisin.  Voide on muutenkin todella erinomainen;  jos on esim.  finni naamassa niin sitä pariksi yöksi niin eipä ole enää.  En tiedä saako sitä määrätä esim. tk-lääkäri vai pitääkö olla erikoislääkäri.   Sitä on olemassa lievempikin vihtoehto samaa ainetta sisältävä, myös se on reseptilääke.  Tarkoitettu vaikeaan ihottumaan.  No, vaikeahan ihottuma on jos ei pois lähde muulla konstilla.

Vierailija
17/41 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida se syfiliksesi kuntoo.

Vierailija
18/41 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin sanottiin olevan miloin hiivan, milloin vitamiininpuutoksen aiheuttamaa.  Tiesin että ei ole kummastakaan kysymys.  Kortisoni ohentaa ihoa ajan mittaan ja se on sen hoidon huono puoli.  Lopullisesti vaiva parani Protopic -nimisellä voiteella.  Kävin ihotautilääkärillä ja hän määräsi sitä.  Aamuin illoin ja kerran päivälläkin aluksi ihan vähäsen hipaisin suupieliin ja niinpä vaiva parani eikä ole tullut takaisin.  Voide on muutenkin todella erinomainen;  jos on esim.  finni naamassa niin sitä pariksi yöksi niin eipä ole enää.  En tiedä saako sitä määrätä esim. tk-lääkäri vai pitääkö olla erikoislääkäri.   Sitä on olemassa lievempikin vihtoehto samaa ainetta sisältävä, myös se on reseptilääke.  Tarkoitettu vaikeaan ihottumaan.  No, vaikeahan ihottuma on jos ei pois lähde muulla konstilla.

Kiitos vinkistä! 

Netissä lääkäri neuvoi pesemään suupielet päivittäin vedellä ja saippualla ja kuivaamaan hyvin. Minulla halkeilevat suupielet toisinaan. Syytä en tiedä.

Vierailija
19/41 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se vegaanipelleily niin lähtee haavat.

Vierailija
20/41 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typpihapolla purskuttelu tappaa pöpöt ja arpeuttaa haavan nopeasti.