Voiko parisuhde olla onnellinen ilman seksiä?
Kommentit (11)
25 vuotta. Minä aseksuaali, mies ei. Seksiä kerran kolmessa kuukaudessa. Onnellisia.
Voi olla, mutta ei alle 55-vuotiaana. Osalla ihmisistä seksin merkitys vähenee aikuistuessa. Itselläni kävi niin, että puoliso menetti halunsa ja kykynsä Parkinsonin taudin ensioireina, ja hiljalleen totuin asiaan. En enää ede kaipaa seksiä. Olemme mielestäni hyvin onnellisia.
Vierailija kirjoitti:
25 vuotta. Minä aseksuaali, mies ei. Seksiä kerran kolmessa kuukaudessa. Onnellisia.
En usko tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on tuosta onnellinen, niin ei ole kovin seksuaalinen ihminen hänkään, tai hyvin vanha jo. Tai käy vieraissa tai on oikeasti onneton.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, mutta ei alle 55-vuotiaana. Osalla ihmisistä seksin merkitys vähenee aikuistuessa. Itselläni kävi niin, että puoliso menetti halunsa ja kykynsä Parkinsonin taudin ensioireina, ja hiljalleen totuin asiaan. En enää ede kaipaa seksiä. Olemme mielestäni hyvin onnellisia.
Olet nainen?
Riippuu ihmisistä. Minä en voisi olla onnellinen sellaisessa suhteessa.
En usko että voi olla. Toki riippuu taas täysin ihmisestä, miten kukin määrittelee onnellisuuden, mutta itse uskon ainakin siihen että vaikka oltaisiin kuinka läheisiä ja ystäviä muuten, jokin syvempi yhteys jää (kirjaimellisesti, hehheh) uupumaan mikä viimeistelee sen hyvän olon ja onnen toisen kanssa.
Omalla kohdalla ei voi.
Meillä oli jakso jolloin sain nuoremmalta mieheltäni seksiä n 6 vkon välein (eikä muutakaan hellyyttä) ja kiipesin pitkin seiniä. Itsetunto nollassa kun "en kelvannut", pakit vaan pahensi tilannetta. Olin tosi ahdistunut enkä nähnyt mitään hyvää parisuhteessani enää, mies oli onnellinen ja tyytyväinen meidän parisuhteessa. Nyt onneksi seksiä parin viikon välein, sen vielä kestää.
n58v
Ei tasan voi. Seksi on suhteen peruskivi.
Voi, esim. kahden aseksuaalin parisuhde. Jos seksittömyys ei ole kuitenkaan "vapaaehtoista" ja tuntuu itsestä pahalta, en usko suhteen voivan olla onnellinen.