Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikaisemmin naimisissa olleet: Miksei enää uudestaan naimisiin?

Vierailija
21.08.2018 |

Ja toiselta kantilta: Miksi yhden (tai useamman) eron jälkeen uudestaan naimisiin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei jäänyt liitosta eikä sen lopusta traumoja, mutta minulla on periaate, että kolme kertaa riittää: ensimmäinen, viimeinen ja ainoa :D Pitkän liiton jälkeen tykkään sinkkuudesta, minun on hyvä olla näin. 

Vierailija
2/13 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin mielipiteitä myös teiltä, jotka olette (pitkässä) parisuhteessa, että miksi uuden miehen/naisen kanssa haluaa naimisiin tai miksi ei...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 25 vuotta naimisissa. Menin naimisiin sillä mielellä, että kunnes kuolema meidät erottaa. Ei erottanut, vaan mies käytöksellään erotti meidät. Minulle se avioliitto oli se ensimmäinen ja viimeinen. Toisella kerralla ei olisi minulle enää mitään merkitystä. Siis sillä naimisiinmenolla. Rakastaa voisin silti. Jos tällaisena en kellekään enää kelpaa, niin olen ilman.

Vierailija
4/13 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli avioliitossa oikeasti jo se piste käsillä, kun kuolema erottaa. Miehen väkivaltainen käytös ajoi eroon. Siihen loppui se avioliitto.

Nyt on harkittu naimisiinmenoa, koska uusi puolisoni ei ole koskaan ollut naimisissa ja hänellä ei ole lapsia. Nämä perimys asiat olisivat hoidettu siinä samalla, koska testamentin jälkeekin saattaa tulla sanomisia ja ennen kaikkea verotus on toisenlainen. Joten ihan järkisyitä tällä kertaa siihen avioliiton solmimiseen, mutta ei vielä ole tullut tehtyä sitä lopullista päätöstä.

Vierailija
5/13 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi liitto & ero takana. Ei uudestaan ikinä. Opin kerrasta, luojan kiitos. En väkisin yritä pilata elämääni montaa kertaa. Teen mieluummin uusia virheitä kuin aina vain toistan samaa vanhaa virhettä.

Kaikenmaailman virheitä saa tehdä, kannattaakin tehdä, kunhan niistä oppii, kunhan ne virheet eivät aiheuta peruuttamatonta tuhoa, niin että sitten voi virheiden jälkeen elää paremmin.

...

Jos et ole koskaan tehnyt ainuttakaan virhettä niin et ole elänyt.

Jos olet tehnyt aivan liikaa virheitä niin olet pilannut elämäsi.

Vierailija
6/13 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero tuli sen verran kalliiksi, että toista kertaa en naimisiin mene enkä jaksa alkaa avioehtoa miettimään niin, että sulkisi varmasti kaiken pois.

Vierailija
7/13 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kaksi kertaa, ja voisin mennä kolmannenkin. Minulle avioliitto on ainoastaan juridinen sopimus, jolla saa helposti määriteltyä suhteen taloudellisen laadun eron tai kuoleman sattuessa.

Vierailija
8/13 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin parisuhteessa ja naimisissa exäni kanssa yhteensä 15 vuotta.

Nykyisen mieheni kanssa, joka hänkin on tahollaan eronnut, ollaan oltu yhdessä 7 vuotta. 

Naimisiinmenolle ei ole minulla tarvetta, toki juhlat on aina kivoja, mutta kun ei se mitään arjessa muuta. Joku haluaa vetää mukaan perintöasiat; ne saa hoidettua muutenkin.

Meillä ei ole yhteistä lainaa, ei yhteistä lasta (luojan kiitos)

Ei meillä vaan ole mitään tarvetta mennä naimisiin, ei siihen sen kummempia tunteenpaloja liity.

Vierailija
9/13 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään syytä mennä naimisiin. Samalla lailla sitä voi olla yhdessä ilman sitä paperin allekirjoitusta. 

Juhliakin voi järjestää muuten vaan menemättä naimsiin. 

Vierailija
10/13 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero tuli sen verran kalliiksi, että toista kertaa en naimisiin mene enkä jaksa alkaa avioehtoa miettimään niin, että sulkisi varmasti kaiken pois.

Tämäpä se. Uudestaan en avioidu, millään testamentilla ei saa pois mm. lesken asumisoikeutta ja asun perimässäni talossa. Haluan että kaikki jää lapsille ilman mitään turhia kommenvenkkeja.

Vierailija
11/13 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä tarvi miettiä kun vaan avaa wordin ja kirjoittaa siihen ettei mitään oikeutta avioliiton aikana tai sitä ennen kerrytettyyn omaisuuteen tai sen omaisuuden tuottoon. Ei kuolemassa eikä avioerossa. Tulosta ja nimet + 2 todistajan nimet. Ole hyvä.

Vierailija
12/13 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon eronnut, 6 v kesti avioliitto. Mies oli valehdellut ja oli jotain ihan muuta kun väitti olevansa. Meni luotto pysyvästi.

Menisin mielelläni uudelleen naimisiin, nykyisen kanssa olen seukannut vasta sen verran vähän aikaa ettei ole ajankohtaista. Mutta olemme puhuneet, että molemmilla on samat toiveet avioliitosta. Mielestäni avioliitto on kaunis sitoumus, tuo turvaa juridisesti, on keskinäinen ja julkinen osoitus yhdessäolosta eikä avioliitto instituutiona ollut millään tavalla syypää siihen, että se ensimmäinen päättyi.

Vierailija
13/13 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani päättyi aviomiehen kuolemaan. En aio avioitua uudelleen koska ajattelen avioliiton ainutkertaisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän