Päivän fingerpori. Selittäkää.
Kommentit (8)
Monet Fingerporit on nykyään aika mälsiä. Ehkä Jarlan pitäisi jo lopettaa tuo touhu jos ei parempaa keksi.
No joka tapauksessa, eipä tuossa paljon selitettävää taida olla tuossa autovitsissä. Et ymmärrä sitä? Tai kenties minä vain ymmärrän väärin? Näin minä sen ymmärrän:
Ilmeisesti vanhojen autojen harrastajat ovat sitä mieltä että kaikki modernit autot näyttää samalta. Mutta kuten tuosta kuvasta näemme niin kyllä kaikki vanhatkin autot näyttävät samalta.
Se oli siinä, se koko "vitsi". Hohhoijaa.
...
Mutta voisiko joku selittää mulle MAANANTAI 13.8 Fingerporin? Näkyy tuolla samalla HS-sivulla. Siis siinä on BOSCH sähkölaitehuolto. Tuota en ymmärrä ollenkaan. Mistä ihmeestä tuossa on kyse???
Vierailija kirjoitti:
Monet Fingerporit on nykyään aika mälsiä. Ehkä Jarlan pitäisi jo lopettaa tuo touhu jos ei parempaa keksi.
No joka tapauksessa, eipä tuossa paljon selitettävää taida olla tuossa autovitsissä. Et ymmärrä sitä? Tai kenties minä vain ymmärrän väärin? Näin minä sen ymmärrän:
Ilmeisesti vanhojen autojen harrastajat ovat sitä mieltä että kaikki modernit autot näyttää samalta. Mutta kuten tuosta kuvasta näemme niin kyllä kaikki vanhatkin autot näyttävät samalta.
...
Mutta voisiko joku selittää mulle MAANANTAI 13.8 Fingerporin? Näkyy tuolla samalla HS-sivulla. Siis siinä on BOSCH sähkölaitehuolto. Tuota en ymmärrä ollenkaan. Mistä ihmeestä tuossa on kyse???
Vinkki: Hieronymus Bosch
Vierailija kirjoitti:
Se on Hieronymus Boschin sähkölaitehuolto. https://fi.wikipedia.org/wiki/Hieronymus_Bosch
Netistä löytyy muuten Rautalankapori-niminen sivusto, jossa selitetään Fingerporin vitsit.
Vierailija kirjoitti:
...
Olisiko viittaus taiteilijaan Hieronymus Bosch
"Hieronymus Bosch (Jheronimus van Aken, noin 1450 ’s-Hertogenbosch – 9. elokuuta 1516 ’s-Hertogenbosch) oli renessanssiajan hollantilainen taidemaalari. Bosch tunnetaan mielikuvituksellisista helvetin kauhuja kuvaavista maalauksistaan."
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Hieronymus_Bosch
Vitsi jää kuitenkin piiloon... olisiko että nykyajan laitteita ei ole tarkoitettu korjattavaksi tms?
Vierailija kirjoitti:
Vanhat autot on kaikki samannäköisiä
Sehän siinä stripissä on idea. Kuvassa näkyvät autot muistuttavat kaikki todella paljon piikkinokkamosseja, pienet erot voisivat johtua eri vuosimalleista.
Jonkun toisen kysymässä Bosch-huollossa on yhdistetty huoltoliikkeeseen Hieronymus Boschin maalauksien aiheistoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...
Olisiko viittaus taiteilijaan Hieronymus Bosch
"Hieronymus Bosch (Jheronimus van Aken, noin 1450 ’s-Hertogenbosch – 9. elokuuta 1516 ’s-Hertogenbosch) oli renessanssiajan hollantilainen taidemaalari. Bosch tunnetaan mielikuvituksellisista helvetin kauhuja kuvaavista maalauksistaan."
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Hieronymus_Bosch
Vitsi jää kuitenkin piiloon... olisiko että nykyajan laitteita ei ole tarkoitettu korjattavaksi tms?
Jos katson sarjakuvan toista paneelia niin sen tyyli on hyvin samankaltainen kuin Boschin maalusten tyyli. Eli, nimi ja tyyli samat mutta jos siinä jotain syvenpää on niin jää se minullekin epäselväksi.
Se on vähän kuin jos kodinkoneen nimi olisi Narnia. Vastaavasti Narnia-huolto merkitsisi astumista Narnian satumaailmaan.
Vanhat autot on kaikki samannäköisiä