Miksi jotkut ihmiset eivät peseydy?
On alkanut todella ihmetyttää erään ihmisen henkilökohtaisen hygienian puute. Aina kun häntä näkee, hänellä on silmin nähden likaiset kädet, mustat kynnenaluset, ja hän haisee monen metrin päähän. Hän on mukava ihminen, ei vaikuta masentuneelta, pirteä ja iloinen. En voi käsittää. Hän on siis niin likainen ja hikinen, että haju oikeasti ajaa ihmisiä kauemmas. Aikuinen nainen. Ei hänelle voi siitä tietenkään sanoakaan, mutta ihmetyttää todella paljon. Kaiken lisäksi hän on ammatissa, jossa ollaan koko ajan ihmisten kanssa tekemisissä. Mikä ihme voi olla syynä?
Kommentit (55)
Nauttii lemunsa levittämisestä ympäristöön.
Anna hälle lahjaksi saippuaa ja suihkugeeliä.
Peseytyminen on yliarvostettua. Tarpeeksi kauan kun muhii, niin iholle muodostuu vahakerros, johon lika ei tartu ja hoito onkin helppoa siitä etiäpäin.
Höpsis, eihän niitä hiuksiakaan tarvitse pestä shampoolla, niin yhtä hyvin skippaa saippuan/suihkugeelinkin sitten. Ja dödön. Eipähän tule mitään vaarallisia kemikaaleja kroppaan ja kyllä se hikoilu ja rasvoittuminen lakkaa siitä itsestään. Eiku...
Paa pyykkipoika nenääsi. Sillee kuin sarjakuvissa hajun lähettyvillä.
Jos se kysyy, mikä on - niin vastaat että ei tässä mikään.
Ja sitten leikit pyörtyväsi hapenpuutteeseen.
Hän on ymmärtänyt, että vapaasti löyhyävät feromonit houkuttavat vastakkaista sukupuolta.
Mulle suihkussa käyminen on hirveän ikävä pakko, en vaan yhtään pidä kastumisesta ja sitten vielä kaikki se oheistoimintaa mikä liittyy (hiusten kuivaus, vartalon rasvaus, rasvan kuivumisen odottelu suihkun jälkeen kunnes voi pukea..)
Lisäksi se että vaikuttaa pirteältä, ei tarkoita että ei olisi masentunut.
Vierailija kirjoitti:
Anna hälle lahjaksi saippuaa ja suihkugeeliä.
Varmuuden vuoksi vielä käyttöohjeetkin.
Voisko tuota ohjata työterveyshuoltoon? MIelenterveysongelmastahan tuossa kyse on. En kyllä pääse jyvälle, millaisessa työssä pääsee niin lähelle toista, että kynnenalusetkin tulevat syynätyiksi, etenkin jos haju pitää loitolla. Käytättekö kiikareita tai luppeja?
Vierailija kirjoitti:
Mulle suihkussa käyminen on hirveän ikävä pakko, en vaan yhtään pidä kastumisesta ja sitten vielä kaikki se oheistoimintaa mikä liittyy (hiusten kuivaus, vartalon rasvaus, rasvan kuivumisen odottelu suihkun jälkeen kunnes voi pukea..)
Luulisi ikävämpää kuitenkin olevan olla hajuhaitta kanssaihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Voisko tuota ohjata työterveyshuoltoon? MIelenterveysongelmastahan tuossa kyse on. En kyllä pääse jyvälle, millaisessa työssä pääsee niin lähelle toista, että kynnenalusetkin tulevat syynätyiksi, etenkin jos haju pitää loitolla. Käytättekö kiikareita tai luppeja?
Esimerkiksi kahvitauolla samassa pöydässä ihan normaalinäköinen huomaa tuollaiset asiat. Peseydy vaan sinäkin, kyllä se huomataan vaikka et uskoisi.
Vesikauhu? :D
Olisiko hurahtanut joihinkin joogahommeleihin, tällaiselta ihmiseltä kuulin, että hikeä ei saa pestä, koska menettää mineraalit, ne hierotaan takaisin ihon läpi. Ja huh. Minua yökötti haju, oli siis kyse miehestä joka halusi seurustella kanssani.
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikaissairaana teen nuo eri päivinä. En jaksa käydä suihkussa ja pestä tukkaa yhtä aikaa. Rasvaa en laita kuin näkyviin paikkoihin, käsivarsiin dekoltee-alueelle ja jalkoihin polvesta alaspäin. Helteillä tuli enemmän suihkuteltua ja rasvailtua.
jos tykkää möyhiä ja pöyhiä puutarhassa, kasvimaalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi se että vaikuttaa pirteältä, ei tarkoita että ei olisi masentunut.Luulisi ikävämpää kuitenkin olevan olla hajuhaitta kanssaihmisille.
Kyllä menen suihkuun ennen ihmisten ilmoille menoa, mutta väkinäistä se on, uskon että joku toinen vettä pelkäävä jättää väliin
Joo ei tarvi suurennuslasia, kyllä sen likaisuuden näkee ihan kun katsoo pöydän toiselle puolelle. Yhtenä päivänä tiesin hajusta hänen kulkeneen käytävällä minua ennen, vaikka en ollut nähnyt häntä koko päivänä. Ei siis olla samassa firmassa töissä, vaikka samassa talossa kyllä.
En voi puuttua asiaan eikä se sinänsä minulle kuulukaan. Ihmetyttää vain, kun se hajuhaitta on siis aika huomattava ja tiedän sen vaikuttaneen hänen sosiaaliseen elämäänsä, kun ihmiset ei halua samaan pöytään. Ja harvoin on aikuisella ihmisellä oikeasti niin likaiset kädet, että sen lian todella näkee. Hänellä on aina. Jotkut automekaanikot jne. tietysti eri asia. Hänellä ei työssään kädet voi likaantua.
Vaikka hänellä ei olisi hajuaisia ollenkaan, niin ei hän sokea ole. Luulisi, että se likaisuus jo kutittaisikin ihan kamalasti. Ei ole myöskään mikään joogatyyppi, hän on aika ylipainoinen.
ap
Jotkut nauttivat rypeä. Mutta kyllä on hirveää, esim persvälin tuoksu johon on kuivahtanut limaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi se että vaikuttaa pirteältä, ei tarkoita että ei olisi masentunut.Luulisi ikävämpää kuitenkin olevan olla hajuhaitta kanssaihmisille.
Kyllä menen suihkuun ennen ihmisten ilmoille menoa, mutta väkinäistä se on, uskon että joku toinen vettä pelkäävä jättää väliin
Käytä edes kosteuspyyhkeitä.
Ei ole lapsuudessa/nuoruudessa oppinut hygienian tärkeyttä eikä kukaan ole tullut myöhemmin maininneeksi? Huono hajuaisti, ei tajua haisevansa? On ekologinen/luonnonmukainen elintavoiltaan? Ei kuitenkaan voi henkisesti hyvin, vaikka siltä vaikuttaisi? Muutamia mahdollisuuksia.