Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni on raskaana, hänellä on kaksi poikaa entuudestaan

Vierailija
21.08.2018 |

Onko väärin jos toivon hänelle poikaa? Tiedän, että he haluavat tytön, mutta mulla on tyttö ja hän on aina sanonut, minun ja tyttäreni kuullen siis, että ei tykkää tytöistä jne. Tuntuu tosi pahalta kuulla tommosta ja toivon, ettei hän ikinä saa tyttöä. Miksi ihmiset päästää tollaisia aivopieruja ääneen

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mitä etkö ymmärrä että jos maailmassa on pelkästään miehiä ei heille riitä naisia. suomen syntyvyys on aivan liian alhainen ja olen iloinen että ystäväsi kantaa kortensa kekoon jotta tämä kaunis pohjoinen kansa elää vielää uuteen vuosisataan 

tseppiä ystävällesi t. moralisti

Vierailija
2/19 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisivat tytön, jos ei tykkää tytöistä?

Kun ei ole edes alkeellisia provotaitoja, niin ei kannata yrittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saathan sinä toivoa hänelle vaikka koiranpentua, ei sinun toivomisesi asiaan mitään vaikuta. Voit toki miettiä miksi olet ystävä ihmisen kanssa, jonka kanssa ystävyys ei ole aitoa ja jolle toivot "pahaa".

Vierailija
4/19 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tiedän myös tuollaisia ihmisiä kuin kaverisi. Pojat ovat vain jotain, ja tytöistä puhutaan ihan heidän kuultensakin ettei tykkää tytöistä ja onneksi on "meidän pojat". Tämä oma tuttuni on lapsuudenkaverini jolla on kaksi poikaa. Ei tulisi mieleenkään itse kommentoida mitään tuollaista kun harvoin tavataan, ja tuntuu pahalta oman lapseni puolesta. En haluaisi että jo 5 vuotiaana joutuu kuuntelemaan kuinka on huonompi sukupuolensa vuoksi, siihen joutuu tömäämään sitten aikuisena monet kerrat. 

Vierailija
5/19 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tiedän myös tuollaisia ihmisiä kuin kaverisi. Pojat ovat vain jotain, ja tytöistä puhutaan ihan heidän kuultensakin ettei tykkää tytöistä ja onneksi on "meidän pojat". Tämä oma tuttuni on lapsuudenkaverini jolla on kaksi poikaa. Ei tulisi mieleenkään itse kommentoida mitään tuollaista kun harvoin tavataan, ja tuntuu pahalta oman lapseni puolesta. En haluaisi että jo 5 vuotiaana joutuu kuuntelemaan kuinka on huonompi sukupuolensa vuoksi, siihen joutuu tömäämään sitten aikuisena monet kerrat. 

No niinpä. Ja niille, jotka miettivät, että miksi he haluaisivat tytön, niin siksi, koska tää ”en tykkää tytöistä” on pelkkää bullshittia, koska toinen lapsi oli poika ja jollain pitää peittää se pettymys. Kyllä hän myönsi, että ”halusivat” tyttöä kun meille tuli tyttö, mutta ”onneksi” tuli poika kaveriksi esikoiselle. Tätä on vaikea selittää, mutta oikeasti pidän ystävästäni, en vaan tykkää siitä, että mulle sanoo (ja muille tyttöjen äideille), ettei pidä tytöistä ilmeisesti kasvatuksen vaikeuden takia. Että on jotenkin parempi, kun esikoinen (ja toinen) sattuivat syntymään pojiksi. Toivottavasti ei ikinä saa tyttöä.

Ap

Vierailija
6/19 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen kai pitää oman lapsensa puolta, toiset moukkamaisemmib kuin toiset. Itse olen kuullut muun muassa oman lapseni eskariopettajalta ensitapaamisellamme, miten vaikeita pojat ovat, kynän käsittelyssä on vaikeuksia eikä pitkäjänteinen työskentely kiinnosta. Tämä siis ensitapaamisella ja oman lapseni kuullen.

Kyseisellä ammattikasvattajalla tietenkin oli vain tyttäriä.

7/19 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdisti ajatus tytöstä, mutta kun sellaisen kahden pojan jälkeen sain, tuntui sittenkin paremmalta vaihtoehdolta. :D Ehkä ystäväsi ei oikein osaa pukea sanoiksi sitä, että hänellä on taustalla esim. äitiin kohdistuvia traumoja ja tästä syystä tytön saaminen ei tunnu hyvältä/luontevalta.

Mietin jopa kauhuissani, että mitä jos en opi rakastamaan tyttölasta ja ärsyttääkö hän jotenkin enemmän kuin poikalapset. Toisaalta... mietin myös tokan pojan kohdalla, että miten sitä toista lasta voikaan rakastaa yhtä voimakkaasti kuin ensimmäistä. :D Luotin sitten luontoon, ja luonto hoiti homman. Ihan tasaisesti on syvä rakkaus jakaantunut. ;) Ihan normaaleja tunteita joita jotkut käyvät läpi.

Vierailija
8/19 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen kai pitää oman lapsensa puolta, toiset moukkamaisemmib kuin toiset. Itse olen kuullut muun muassa oman lapseni eskariopettajalta ensitapaamisellamme, miten vaikeita pojat ovat, kynän käsittelyssä on vaikeuksia eikä pitkäjänteinen työskentely kiinnosta. Tämä siis ensitapaamisella ja oman lapseni kuullen.

No todennäköisesti kyseinen eskariopettaja halusi sinulle kertoa, millaisia vaikeuksia pojilla on keskimäärin enemmän kuin tytöillä. Siksi pojilla tulisi kiinnittää huomiota nimenomaan kynän käyttämiseen. Varmaan hän kertoi myös, että vastaavasti pojat ovat parempia liikunnallisesti - mikä todella näkyy siinä keskittymiskyvyssä.

Vierailija
9/19 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun toivomisesi ei vaikuta vauvan sukupuoleen millään tavalla, joten saat varmasti toivoa ihan mitä haluat.

Tavallaan ymmärrän kyllä mitä kaverisi on tarkoittanut kun on sanonut noin edellisestä lapsestaan. Odotan nyt toista lastani ja esikoinen on tyttö. Minulla on aina ollut vain siskoja, pikkusiskoja joita olen hoitanut, ja myös siskoillani on vain tyttöjä. Vaikka tavallaan toivon että tulokas olisi poika, tavallaan myös pelkään sitä, ja olisi helpompi jos se olisi tyttö. Tyttöihin olen tottunut, tytön osaan hoitaa ja kasvattaa. En siis ole varma onko ystäväsi kuitenkaan tarkoittanut sanojaan mitenkään pahalla. Ehkä hän on vain sanonut ne jotenkin typerästi.

Vierailija
10/19 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpä. Ja niille, jotka miettivät, että miksi he haluaisivat tytön, niin siksi, koska tää ”en tykkää tytöistä” on pelkkää bullshittia, koska toinen lapsi oli poika ja jollain pitää peittää se pettymys. Kyllä hän myönsi, että ”halusivat” tyttöä kun meille tuli tyttö, mutta ”onneksi” tuli poika kaveriksi esikoiselle. Tätä on vaikea selittää, mutta oikeasti pidän ystävästäni, en vaan tykkää siitä, että mulle sanoo (ja muille tyttöjen äideille), ettei pidä tytöistä ilmeisesti kasvatuksen vaikeuden takia. Että on jotenkin parempi, kun esikoinen (ja toinen) sattuivat syntymään pojiksi. Toivottavasti ei ikinä saa tyttöä.

Ap

Ap, sanoitat vaan kovaan ääneen tunteita lapsellesi. Eli tämän aikuisen tunteita siellä sanomisten takana. "Yritetään ymmärtää että häntä harmittaa asia x" " Juu ei saisi sanoa noin mutta ihmiset tekee virheitä"

Vierailija
11/19 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No todennäköisesti kyseinen eskariopettaja halusi sinulle kertoa, millaisia vaikeuksia pojilla on keskimäärin enemmän kuin tytöillä. Siksi pojilla tulisi kiinnittää huomiota nimenomaan kynän käyttämiseen. Varmaan hän kertoi myös, että vastaavasti pojat ovat parempia liikunnallisesti - mikä todella näkyy siinä keskittymiskyvyssä.

No se olisikin vasta puuttunut, että opettaja olisi lapseni kuullen kertonut minulle poikien olevan lahjakkaita liikunnassa. Oma lapseni kun ei sitä siinä iässä todellakaan ollut.

Piirtäminen oli (ja on muuten edelleenkin) niitä juttuja, missä lapseni kokee olevansa hyvä ja saavansa arvostusta. Onneksi yksi norsuna posliinikaupassa heiluva ammattikasvattaja ei sitä asiaa muuttanut.

Vierailija
12/19 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on myös niitä, jotka poikiensa kuullen kertovat, että olisivat halunneet tytön. Näitä olen itse tavannut enemmän. 

Vierailija
13/19 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavinta noissa hulluissa on se, että he kuvittelevat jotenkin tuntevansa lapsen tämän sukupuolen perusteella. Se luo aika sairaan pohjan suhteille. Itse olen kolmilapsisen perheen nuorimmainen ja ainoa tyttö. Eli vähän niin kuin äidin iloksi pyöräytetty iltatähti. Semmoinen pikkuseikka vain, että minun ja äitini välit tulehtuivat jo varhaisina vuosinani.

Vierailija
14/19 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo aika kamalaa, että kaverille, jolla on tyttö, sanotaan ”mä en tykkää tytöistä”. Eihän tuollaiselle ihmiselle toivo tyttöä.

Noin ei saa sanoa kellekkään. Onhan sekin moukkamaista, että menee katsomaan uutta vauvaa ja samalla sanoa ”mä en yhtään tykkää lapsista/vauvoista”. Tulee tuoreelle vanhemmalle paha mieli.

Vierailija
15/19 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh mua ärsyttää koko ajan vaan enemmän kun muistelen hänen ylimielistä/myhäilevää ilmettä ”mä en tykkää tytöistä” 🤬🤬 KUKA SANOO NOIN KELLEKKÄÄN!?

Vierailija
16/19 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en toivoisi tuollaiselle ihmiselle yhtäkään lasta lisää, on sukupuoli mikä tahansa.

Sairasta yrittää hankkia lapsia vain tietyn sukupuolen vuoksi.

Vierailija
17/19 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin provo.

Tuohan on ihan yleinen tilanne, kyse on defenssistä. Ap:n kaverihan on vaan kateellinen ja kun ei ole itse saanut tyttöä, yrittää uskotella itselleen ja muille "ettei edes tykkää tytöistä". Niin naurettavaa.

Vierailija
18/19 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella karmivaa, et tuollaiset lapsen tasolla olevat (ap ja ystävä) kasvattavat itse lapsia.

Vierailija
19/19 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin provo.

Tuohan on ihan yleinen tilanne, kyse on defenssistä. Ap:n kaverihan on vaan kateellinen ja kun ei ole itse saanut tyttöä, yrittää uskotella itselleen ja muille "ettei edes tykkää tytöistä". Niin naurettavaa.

Miksi ylipäätään heti aluksi epäillään provoa?