Mikä lastenlaulu on koskettanut eniten.
Laita tähän ketjuun esim säkeistö siitä lastenlaulusta joka on koskettanut ja jäänyt mieleesi. Voit myös halutessasi kertoa mitä tunteita/muistoja laulu tuo mieleesi. Minulla itselläni tämä:
Äiti lasta tuudittaa, lasta tuntureiden. Päivä taakse kaikkoaa jylhän tähtivöiden.
Vaikka kylmä hallayö, toiveet usein maahan lyö, kerran lapseni lahjaksi saat nää kairan kultamaat.
Lauloin joka ilta tätä tyttärelleni hänen ollessa vauva.
Kommentit (12)
Kummilapsen kanssa kuunneltiin vanhoja Rölli-kasetteja ja muistin, että tää liikutti mua silloin muksuna:
"Elefantti-Antti oli norsu Afrikasta
ja Siili-Suhonen oli Suomesta
Elefantti-Antti oli norsu sirkuksen
ja hyvin hän tunsi Siili-Suhosen
Siili-Suhonen asui ennen tunkiolla,
mut kivitalo siihen sitten rakennettiin
Nyt Siili-Suhonen asuu talon ullakolla,
muttei se ole oikein onnellinen
Jälleen oli ollut sirkuksessa näytös
ja Elefantti-Antti oli väsynyt niin
Ihmisiä kummastutti elefantin käytös,
kun Elefantti-Antti oli väsynyt niin
Elefantti-Antti maahan painautui
ja silloin hyvän haltijan näki hän
Elefantti-Antti siivet selkään sai
ja korkealla näki Antin lentävän
Siili-Suhonen katsoi halkopinon alta
ja ajatteli aika minun lähteä on
Myös Siili-Suhonen sai siivet haltijalta
ja nyt on olo Suhosella huoleton
Elefantti-Antti ja Siili-Suhonen
nyt on heillä koti yhteinen
On Siili-Suhosella oma komposti
ja Elefantti-Antilla on savanni"
"Jumalan kämmenellä ei pelkää lintunen, Jumalan kämmenellä ei pelkää ihminen, kaikille tilaa riittää kaikille paikkoja on, Jumalan kämmenellä ei kukaan ole turvaton"
Jenni Vartiainen - Herra kädelläsi
Yksi versio tuosta
Sininen uni. Isä lauloi sitä minulle kun olin pieni. Kyynel tulee aina kun tuon kappaleen kuulee.
Maan korvessa kulkevi lapsosen tie.
Itkeä vollotin ala-asteikäisenä, kun sitä laulettiin, ja vieläkin nousee pala kurkkuun.
Minulla oli nimittäin alkoholistikoti, enkä voinut käsittää, miksei minullakin voinut olla suojelusenkeliä.
Nyt en ole enää lainkaan uskonnollinen enkä kuulu kirkkoon, mutta yhä edelleen se laulu tuntuu riipaisevan kauniita ja karmaisevalta samanaikaisesti.
Pepin jäähyväislaulu: On lava valmiina lähtöön jne
Pentti Rasinkankaan Mennään hiljaa. Kauniit sanat, rauhallinen tahti, kaunis melodia, kivat instrumentaaalisoolot.
Taivaanpii. Se oli lapsena yksi suosikeistani. Siinä tyttö löytää rannalta hienon kiven, Taivaanpiin, mutta se menee hukkaan. Tulin aina niin surulliseksi siitä.