Josmies sanoo ehdoksi suhteelle että koirasta
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
En. Kertoo paljon miehestä.
Kaveri luopui, ja katuu edelleen. Onneksi erosivat.
Jaa mitä se vaikea allergia tai koirapelko kertoo ihmisestä?
En ikinä. En voisi seurustella miehen kanssa, joka pyytää luopumaan minulle erittäin rakkaasta asiasta.
Olisin luopunut nykyiseni takia, ehdottomasti <3 Kumppanini antaa mulle paljon enemmän kuin yksikään elukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä. Kertoo miehestä ettei aidosti välitä ja rakasta kun latelee tollasia ehtoja.
Hyvin voi välittää ja rakastaa, mutta jos vaikka pelkää koiria? Vihaa niitä pelon vuoksi?
Mutta joo, itse en suhdetta rakentaisi tuollaisen miehen kanssa.
Siinä tapauksessa voi yrittää rakastamansa ihmisen ja ehkäpä psykologinkin tuella päästä eroon pelosta eikä vaatia rakastaan luopumaan tärkeästä perheenjäsenestä.
Minusta on aina huono merkki vaatia kumppania luopumaan tärkeistä ja rakkaista asioista. Nämä vaatijat harvemmin itse ovat tekemään samoja uhrauksia.
Vierailija kirjoitti:
Oman mieheni takia luopuisin ihan mistä vaan. Mieheni luopui minun takiani työpaikastaan ja muutti asuinkuntaa. Vaikka rakastan koiria, koira on kuitenkin vain eläin. Meillekin tuli aikuinen koira ja sopeutui hyvin. Koira voi vaihtaa kotia, jos perheonni on siitä kiinni.
Olet varmaan maalta kotoisin? Etenkin siellä monelle eläin on tavara eikä perheenjäsen.
En luopuisi lemmikistä.
Lemmikki otetaan, siitä huolehditaan ja lopuksi lemmikki joko kuolee tai nukutetaan eläimen sairauden vuoksi. Muu on julmaa hylkäämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa mitä se vaikea allergia tai koirapelko kertoo ihmisestä?
En ole se jolle vastasit, mutta vastaan omasta puolestani, että en tullut edes ajatelleeksi, että aloituksen esittämä tilanne viittaisi allergiaan. Allergiat on vähän toinen tilanne, ja on jotenkin vaikea kuvitella allergisen ihmisen yksipuolisesti vaativan koirasta luopumista. Allergiat on varmaan jo alkumetreillä tiedossa jos toisella osapuolella on lemmikkieläimiä, ja silloin asiaa on kumpikin taho varmaan pohtinut ja ehkä yhdessä keskusteltukin. Aloituksessa ei myöskään mainittu allergiaa. Väistämättä tulee siis mieleen että vaatimus (nimenomaan vaatimus) esitetään jostain muusta syystä.
Vierailija kirjoitti:
Pitää luopua, luopuisitko?
Miehet eivät ole siinä asemassa että voisivat ladella mulle ehtoja seurustelun aloittamisen suhteen joten kysymys on absurdi. Varmaan ilmoittaisin että luultavasti rekku on mulla vielä silloinkin kun juttu miehen kanssa ois finito joten mister on hyvä ja jatkaa matkaa.
Eläinrakkaita miehiä on, joten tuollaisiin tapauksiin ei tarvitse tyytyä.
En todellakaan. Mikään tai kukaan ei ole parhaan ystäväni arvoinen
En todellakaan luopuisi. Ei suhteelle aseteta mitään ehtoja. Koirat ovat osa elämääni, osa minua. Jos en kelpaa tälläisena kuin olen niin se on heihei. Ihan yhtä vähän mies voi sanella minulle ketä kavereita näen, mitä harrastan tai mitä syön.
Mikäli mies pelkäisi koiraa, koira ei osaisi käyttäytyä, mies olisi allerginen tms. voi ongelmiin löytää toisenkin ratkaisun. Ja jos mies on vakavasti allerginen, hänen ei tarvitse asettaa mitään ehtoja vaan tajuan tilanteen kyllä ihan omillakin aivoillani.
Ei kannata Josmiehiin tuhlata aikaa.
Ei se parisuhde niin ihana ja tavoiteltava asia ole, että rakkaasta lemmikistä luopuisin. Ainakaan tuollaise prinssin takia joka laittaa jotain tyhmiä ehtoja.
Kaikki ei ymmärrä, että koira hylätyksi tullessaan voi kärsiä kovinkin ja masentua. Kerran hylätty koira ei välttämättä pitkään aikaan luota vaikka saisikin uuden kodin ja perheen. En haluaisi tuottaa tuota ikävää kellekään. Sanomattakin selvää etten luopuisi koirasta miehen takia ellei kyse olisi jo rakastamastani ihmisestä jolle esim yhtäkkiä kehittyisi allergia. Näinkin on mahdollista käydä ja se riski tietysti otettava. Lapsen vuoksi koirasta tietenkin luopuisin mm. allergian tai turvallisuuden vuoksi jos tarvitsisi. Osittain tästä syystä meille valikoituikin koira joka todnäk on myös vauvaystävällinen. Lapsista ainakin tuo tykkää.
En alkaisi ikinä seurustelemaan koiranaisen kanssa. Elämä pyörii koiran ympärillä ja se menee parisuhteen edelle. Kyllä minä haluan tulla naisen elämässä koiraa edelle.
Vierailija kirjoitti:
En luopuisi koirasta. Koira oli ensin, kyseinen miestulokas tuli vasta sen jälkeen, tässä oletetussa tilanteessa. Multa kysyttiin tätä joskus ihan tosissaan, kun olin ulkomailla töissä. Moni työkaveri ei ymmärtänyt - eikä edes allergioista puhuttu.
Minusta ei riipu tilanteesta pätkääkään. Jos tyyppi ei pidä koirista tai vihaa koiria, jo se kertoo minulle, että eivät käy ajatukset ja maailmat yhteen. Jos on allergiaa, niin ei voi mitään. Allergioita on itsellänikin, joten en voisi alkaa hevostilalle töihin tai emännäksi. Ei voi mitään sillekään.
"Koira oli ensin, kyseinen miestulokas tuli vasta sen jälkeen"
Ja näin tulee olemaan koko koiran elossa olon ajan, jos alkaa koiranaisen kanssa seurustelemaan.
Koira 1
Mies ja parisuhde 2
Vierailija kirjoitti:
Ja koira meni.
Olin erossa koirastani 7kk sen ollessa reilu 2v. Nyt koira on jo vanha, eikä se ole vieläkään kunnolla toipunut, vaikka oli tuon 7 kk miehen kanssa. Ero oli pakosta, muutin työn perässä kauas ja mies ja koira muutti sitten myöhemmin perässä. Jäljet erosta näkyvät vieläkin koiran peloissa ja epävarmuudessa. Mamman poika se on....
Olen luopunut jo 3 naisesta lemmikin takia, olimme yhdessä ja halusin kissan....tyttis ei....no hommasin kissan ja tyttis lähti...sitten tuli uusi tyttis ja halusin myös koiran...tyttyis ei....no hommasin koiran ja tyttis lähti....tuli uusi tyttis joka ei halua että otan minipossun....no tyttis on lentämässä pihalle taas...
Älä helvetissä luovu koirasta, aika törkeä vaatimus. Entä jos hän jättää sinut vähän ajan päästä?, sen jälkeen olet ihan yksin. Mut selvästi paska mies.. onnea vaan.
Siis toki saat miehen valita ihan vapaasti millä perusteilla haluat, mutta tuo allergialääkekommentti nyt oli vaan typerä. Ei ne mitään ihmepillereitä kuitenkaan ole. Itse voin käydä lääkkeiden kanssa koirapaikassa kylässä, mutta yhdenkin yön viettäminen on tuskallista ja pitkäaikainen altistus (kokeiltu on) johtaa astman pahenemiseen niin ettei lääkkeidenkään avulla meinaa saada henkeä. Olen tästä syystä joutunut luopumaan rakkaasta lemmikistä ja lopettamaan minulle tärkeän ratsastusharrastuksen. Ei aina ole kyse siitä, ettei joku vaan viitsi ottaa allergialääkettä.