Onko skootterin ostaminen aivan naurettava ajatus vajaa 30-vuotiaalle työmatkoja varten?
Itsestäni siis kysymys. Kehtaisiko ajaa, tiedätkö yhtään aikuista, joka kulkee skootterilla, vai onko kaikki teinejä?
Kommentit (14)
Isäni ajaa silloin tällöin kotona asuvan pikkuveljeni skootterilla, samoin toinen veljeni (25 v.) kotona käydessään. Eli minusta skootterin ajamiselle ei voi määritellä mitään " ikärajaa" .
Ja mopokortista kysyneelle; käsittääkseni skootteria saa ajaa ilman erillistä mopokorttia, jos ajokortti on hankittu aikana ennen mopokortteja.
Skootteri käy kaikenikäisille! Tunnen monia aikuisia, niin naisia kuin miehiäkin, jotka kulkevat skootterilla työmatkansa. Ennen -03 (muistaakseni!) 15 vuotta täyttäneet saavat ajaa ilman mopokorttia. Tunnetut merkit, esim. Yamaha, MBK, Aprilia ja Kymco ovat hyviä ja toimivia laitteita. " Halpisskoottereiden" (á hinta n.1000¿) toimintavarmuus huono ja varaosasaatavuus erittäin huono!
t:Asiantuntija =)
Me nauretaan AINA kun nähdään. Katsoppa sitä seksikästä ajoasentoa. En kehtaisi.
sukupuoli nainen ja ajelen kylillä pappa tunturilla!
T. Humppakostaja
Oppilaiden (yläkoulu) mielestä se oli " cool" .
Joten ilman muuta kannattaa hommata jos siltä tuntuu!
ei vielä ole skootteria, mutta haaveissa on ostaa joku kiva menopeli kunhan ensin saan opiskelut valmiiksi. Joten ei se yhtään naurettava mielestäni ole, kätevä kaupungissa kun ei kuitenkaan sen lujempaa saa ajaa kuin skootterilla pääsee, ja helpompi pysäköidä+vie vähän bensaa
Helsingissä asun ja olen " jo" 32v. ; )
Hyvin kehtaa (ainakin paremmin kun vastaavan hintaisella autolla, mieti sitä!)
Kutsuu skootteriaan leikkisästi lonkkamopoksi : )
Kyllä säkin kehtaat.
joten itsekin olen harkinnut skootteria, kun en omista kortiakaan. Mä vaan pelkään kaikkia moottorilla kulkevia härveleitä.
t. Ihan samaa mietiskellyt 28v nainen...
Ps. Kuka osaisi sanoa, saako skootteria noin vain ajaa perusajokortin omistava aikuinen, jonka nuoruudessa ei mopokorttipakkoa ollut? (eli minä...;D )