Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunteeko nykyään 40/42 kokoisetkin itsensä pluskokoisiksi?

Vierailija
19.08.2018 |

Liityin yhteen Facebookin ryhmään, joka on tarkoitettu 'plussakokoisille' ja vähän hämmästellen olen seuraillut miten siellä on todella paljon ihan normaalikokoisia naisia, jotka eivät vain mahdu fitnessmuottiin. Minusta jos on pieni vararengas tai 5-10 kiloa ylimääräistä, ei vielä tarvitse luokitella itseä plussakokoiseksi, sitäpaitsi koossa 40-42 (44 jopa) löytyy erinomaisesti ihan normaalimallistosta vaatetta. Tietysti jos muut ympärillä ovat kokoa 36-38 sitä voi tuntea itsensä tosi isoksi.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 171/77 eli ylipainoinen, housukoko 38-40 mallista riippuen, paita 40/42 mallista riippuen (olen isorintainen) joten kyllä nuo minusta ovat pluskokoja.

Käytät liian pieniä housuja. Tuolla pituuden ja painon suhteella 38 on sinulle liian pieni koko.

En käytä. Harrastan kestävyysjuoksua, puolimaratoneja ym, ja lantioni on hyvin kiinteä. 36 menisi myös, mutta olisi jo tiukan näköinen.

Jos on veen muotoinen kroppa, niin voi mahtua. Joillain ei ole lantiota ja ohuet jalat vaikka ylävartalo olisi leveä ja olisi läskiäkin. Anopilla on juuri sellainen. Ihan tikkusuora ohut lantio ja ohuet jalat, valtavat rinnat ja iso maha. Ja varmasti on reilu ylipaino vaikka housukoko pieni.

Vierailija
22/36 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50+ nainen. Olen aina käyttänyt M-koon vaatteita, mutta nyt ihan viime vuosina on ollut pakko alkaa käyttää S-koon vaatteita (joistakin jopa xs), etenkin paitoja, vaikka en todellakaan ole laihtunut. Zarasta saan ihan hyvin vaatteita, hiljattain ostin paidan, taas S-kokoa.

Eli vaatekokoja näköjään isonnetaan koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 176 cm ja 65 kg. Paidat ovat kokoa 42,jotta rinnat G70 mahtuvat. En koe itseäni pluskokoiseksi.

Vierailija
24/36 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen noin 180 cm ja käytän kokoa 40/42. Se on yleensä koko L.

En tunne itseäni valaaksi, norsuksi tai muuksikaan vastaavaksi...

Vierailija
25/36 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Plussakoko" tarkoittaa nimensä mukaisesti mitä tahansa keskikoon eli M:n (medium) ylittävää. Samoin jos normaalipainolle on määritelty jokin raja, rajan ylittävä paino on "plussapainoa". Vaatekaupoissa plusmallistot taitavat tosin alkaa koosta 46.

Se, onko jokin koko iso vai pieni, riippuu myös ruumiinrakenteesta ja pituudesta. Jos on alle 160-senttinen, kyllä koko 40/42 silloin näyttää aika suurelta.

Mallimaailmassa plussakooksi kutsutaan joskus jopa koon 38 malleja, mutta tämä varmaan johtuu siitä, että he ovat "pluskokoisia" tavanomaisiin 32- ja 34-kokoisiin malleihin verrattuna.

Vierailija
26/36 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt isoimmillani kokoa 42 ja olin silloin merkittävästi lihava BMI:n mukaan, sellaiseksi myös itseni tunsin ja tunnen edelleen, vaikka olen pienentynyt lievästi ylipainoiseksi. Normaali vaatekoko minun pituiselleni (158) ja ihannepainolle on 36-38. Noissa mitoissa olin terve ja tunsin itseni hyväksi, mikään paikka ei roikkunut jne. kuten näin läskinä ollessa. 

Vierailija
27/36 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 168 cm ja painan 75 kg. Ylipainon puolella ollaan siis noiden viiden kilon verran.

Koko on 40.

Apua. Itse olen 166cm ja painan 60kg, käytän kokoja 36-38. Sinulla on huomattavasti enemmän ylipainoa kuin "viiden kilon verran". Ja kyllä, nelosella alkavat ovat plus-kokoja. Minäkään en ole hoikka.

Vierailija
28/36 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 160/63 mitoilla normaalipainon ylärajalla. Vaatekoko on silti 42. Selittyy pyllyn mallilla.

Vierailija
29/36 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko 40 ja normaalipainon ylärajalla. Mitat 95-81-95 eli aika suoravartaloinen olen, kroppa kuitenkin kiinteä ja lihaksikas.

5- 8 kiloa kevyempänä olisin kokoa 38

Vierailija
30/36 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä nykyään on h&m:nki vaatteet isohkoja. Olen 163/66kg,ja S koon paidat ovat usein liian isoja. Vaatteet on isontunu tosi paljon, ainakin osalla valmistajista. Housuista menee monella merkillä 36 ja 38, on aina sopiva. Vaikka olen hieman ylipainoinen.

Vierailija
31/36 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat mittani on 172/68 ja käytän kyseisiä kokoja. Housut pitää olla kokoa 42 ja paita 40. Kirjaimena vaatekokoni on M. En koe itseäni plussakokoiseksi.

Vierailija
32/36 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10kg ylipainoa on todellakin pluskokoinen.

Voitte työntää Uuden Normaalinne sanonko minne.

Vierailija
33/36 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 171/77 eli ylipainoinen, housukoko 38-40 mallista riippuen, paita 40/42 mallista riippuen (olen isorintainen) joten kyllä nuo minusta ovat pluskokoja.

Käytät liian pieniä housuja. Tuolla pituuden ja painon suhteella 38 on sinulle liian pieni koko.

Housujen sopiva koko riippuu kehon muodosta. Kun olin alipainoinen, pikkuisen ylipainoinen äitini (ollaan saman pituisia) mahtui hyvin housuihin jotka minä sain vain puoleen reiteen.

Muutenkin vaatteen malli vaikuttaa paljon. Heti kun aloin saada lihaksia, tajusin miten ahtaita hihoja ja kapeita selkäkappaleita naisten paidoissa on. En todellakaan koe olevani pyöreä.

Vierailija
34/36 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus ja paino kertookin ihmisen rakenteesta jotain 😂😂😂

Vierailija
35/36 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 168 cm ja painan 75 kg. Ylipainon puolella ollaan siis noiden viiden kilon verran.

Koko on 40.

Apua. Itse olen 166cm ja painan 60kg, käytän kokoja 36-38. Sinulla on huomattavasti enemmän ylipainoa kuin "viiden kilon verran". Ja kyllä, nelosella alkavat ovat plus-kokoja. Minäkään en ole hoikka.

Ei nyt millään pahalla, mutta olipas typerä kommentti. Minä olen 168 cm ja silloin kun minä vielä painoin 75kg, käytin juurikin kokoja 36-38. Ei paino kerro ihmisen koosta juuri mitään, sillä lihakset painavat enemmän kuin läski. Itse olen siis hyvin lihaksikas ja painostani huolimatta olen hyvin "tiivis" paketti.

Vierailija
36/36 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä jo 38 tuntuu pluskoolta. Mulla on edelleen reippaasti raskauskiloja jäljellä tunnen itseni ällöttäväksi palloksi nyt 38-kokoisena :/ Myös painoindeksin puolesta olen tämän kokoisena "lievästi lihava"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi