Kuinka ehkäistä flunssa kokonaan tälle syksyä?
Eli minulla on syyskuun alussa tärkeä leikkaus ja sen jälkeen 3vkon päästä kirjoitukset. Ongelma on, että sairastun flunsaan yleensä aina syyskuun alussa ja nyt on todella tärkeää, että sen välttäisin. Olen jo alkanut ottaa C- ja D-vitamiinia purkista ja juomaan iltaisin ennen nukkumaanmenoa vihreää teetä, johon on raastettu inkivääriä.
Mutta mitä muita hyviä keinoja teillä on flunssan estoon, niin, ette sairasta sitä ollenkaan?
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Tälle syksyä? Mikä murre?
Joo, ei varmaan ollut oikeinkirjoitus kohdillaan, mutta siis olen Pohjois-Suomesta, enkä ole varma, onko se edes mitään murretta. Tarkoitin siis tänä syksynä, varmaan joku ajatusvirhe. -ap
Vierailija kirjoitti:
käsienpesua, saippualla
Teen sitä jo wc-käynnin jälkeen, kun alan syömään, kun tulen kotiin julkiselta paikalta jne. Ehkä pitäisi alkaa pesemään ahkerammin.
Ja lisäyksenä tähän, että en pysty oikein liikkumaan, kun jouduin pyörätuoliin onnettomuuden takia, niin se on aika poissuljettua. (leikkaus liittyy siis jalkoihin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
käsienpesua, saippualla
Teen sitä jo wc-käynnin jälkeen, kun alan syömään, kun tulen kotiin julkiselta paikalta jne. Ehkä pitäisi alkaa pesemään ahkerammin.
Ehkä peset liiankin ahkerasti 😱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
käsienpesua, saippualla
Ehkä peset liiankin ahkerasti 😱
En siis pese, jos syön välipaloja yms. vaan silloin, jos kyseessä on esim. lounas/aamiainen/päivällinen, ja ainoa paikka missä liikun on koulu-koti-akselilla, sillä minun on hankala liikkua muualla ja kaverit tulevat mieluummin meille.
Vierailija kirjoitti:
Eli minulla on syyskuun alussa tärkeä leikkaus ja sen jälkeen 3vkon päästä kirjoitukset. Ongelma on, että sairastun flunsaan yleensä aina syyskuun alussa ja nyt on todella tärkeää, että sen välttäisin. Olen jo alkanut ottaa C- ja D-vitamiinia purkista ja juomaan iltaisin ennen nukkumaanmenoa vihreää teetä, johon on raastettu inkivääriä.
Mutta mitä muita hyviä keinoja teillä on flunssan estoon, niin, ette sairasta sitä ollenkaan?
Tälle syksyä???
Tänä syksynä, tältä syksyltä tai tulevana syksynä mutta EI TÄLLE SYKSYÄ!!
Kuinka joku voi kirjoittaa noin päin mäntyä???
Kokeile syödä tyrnejä, ne on oikeita vitamiinipommeja. Itse laitan niitä aamupuuron päälle 6-10 kpl. Flunssat ovat vähentyneet tosissaan.
Onko sinun mahdollista päästä uimahalliin kylmäaltaaseen? Minusta on tuntunut terveemmältä kun olen käynyt säännöllisesti saunassa ja "avannossa". Muista myös nukkua! Rauhoita 9 tuntia vuorokaudessa levolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä muita hyviä keinoja teillä on flunssan estoon, niin, ette sairasta sitä ollenkaan?Tälle syksyä???
Ai KAMALAA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä muita hyviä keinoja teillä on flunssan estoon, niin, ette sairasta sitä ollenkaan?Tälle syksyä???
Anteeksi kirjoitusvirheestä, en ajatellut viestiä kirjoittaessani, että joku voisi siitä niin paljon suutahtaa.
Muille kiitokset hyvistä vinkeistä! -ap
Painota niille vieraileville kavereillekin, etteivät tule, jos on vähänkin ääni mennyt tai perheessä jollain toisella flunssaa. Pyörätuolin kädensijoja tms. kannattanee myös putsailla.
Vierailija kirjoitti:
Sinkki. Reilulla annostuksella.
Kuinkan paljon ja mikä sinkki on parasta? -ap
Olisiko vielä jotain vinkkejä? :) -ap
Kyselen vielä, jos jollain olisi vinkkejä!
"Tälle syksyä" taitaa olla ihan normaalia murretta ainakin osassa Pohjois-pohjanmaata. Meidän suunnalla ainakin käytettiin tuota paljon.
Ja lisäyksenä vielä, että olen koulussa vain muutamia tunteja päivässä, joinain päivinä en ollenkaan, joten pyrin näin välttämään jylläävän flunssapesäkkeen.