Palatako vai eikö palata töihin?
Kaipaan näkemyksiä töihin paluusta.
Oma tilanne on siis se, että olen vanhempainvapaalla 6kk vanhan vauvan kanssa. Vanhempainvapaani päättyisi joulukuussa.
Tänään tuli työnantajalta kyselyä, että oliko minulla tarkoitus palata vielä töihin (olin siis määräaikaisella, kun tulin raskaaksi). Työsuhteeni päättyy tämän kuun lopussa. Siksi ilmeisesti kyselee.
Tein etätyötä ja ilmeisesti tekijät ovat vähissä, kun töiden aloitus voisi olla jo syyskuun alussa tai sen jälkeen. Saisin tehdä osa-aikaista 25 tuntista työviikkoa etänä.
Lupasin miettiä asiaa. En uskonut että enää saisin töitä, kun raskaaksi tulin. Tuttujeni työsuhteita ei ole jatkettu määräaikaisuuksien jälkeen samassa tilanteessa, joten olen hieman yllättynyt.
Lapsen mummi jää eläkkeelle marraskuussa ja voisi ottaa lapsen hoitoon 1-2pv viikossa.
Lapsi on esikoiseni ja kaikki, niin tämä töihin paluukin on kaikki uutta. Saako vanhempainvapaalla edes tehdä töitä?
Kommentit (6)
Töitä saa tehdä, mutta palkka vaikuttaa äitiyspäivärahaan. Olethan käynyt katsomassa Kelan sivuilta?
Äimistynyt äityli kirjoitti:
Kaipaan näkemyksiä töihin paluusta.
Oma tilanne on siis se, että olen vanhempainvapaalla 6kk vanhan vauvan kanssa. Vanhempainvapaani päättyisi joulukuussa.Tänään tuli työnantajalta kyselyä, että oliko minulla tarkoitus palata vielä töihin (olin siis määräaikaisella, kun tulin raskaaksi). Työsuhteeni päättyy tämän kuun lopussa. Siksi ilmeisesti kyselee.
Tein etätyötä ja ilmeisesti tekijät ovat vähissä, kun töiden aloitus voisi olla jo syyskuun alussa tai sen jälkeen. Saisin tehdä osa-aikaista 25 tuntista työviikkoa etänä.
Lupasin miettiä asiaa. En uskonut että enää saisin töitä, kun raskaaksi tulin. Tuttujeni työsuhteita ei ole jatkettu määräaikaisuuksien jälkeen samassa tilanteessa, joten olen hieman yllättynyt.Lapsen mummi jää eläkkeelle marraskuussa ja voisi ottaa lapsen hoitoon 1-2pv viikossa.
Lapsi on esikoiseni ja kaikki, niin tämä töihin paluukin on kaikki uutta. Saako vanhempainvapaalla edes tehdä töitä?
Onneksi olkoon työpaikasta.
Palaisin. Ei itsestään selvyys että myöhemmin töitä noin vain saisit.
Tottakai palaat takaisin töihin.
Monella ihmisella ei tänä päivänä ole tuota mahdollisuutta vaikka kuinka työnteko kiinnostaisi. Ja eikös se ole kivempi tienata palkkaa kuin olla kotona?
Saa tehdä tietyn määrän töitä, ilman että vaikuttaa rahaan.