Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Weekend- festarit: "Jalan kulkevia haudallakävijöitä festivaalin toimitsijat päästävät sisään harkintansa mukaan"

Vierailija
17.08.2018 |

Hietsun hautausmaalle on siis nyt joku naamavippi? Ja Weekendin poket kattoo oman harkintansa mukaan kuka pääsee haudoille ja kuka ei...

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005793803.html

Jälleen kerran Weekend näyttää parasta osaamistaan järjestelyissä...

Kommentit (454)

Vierailija
181/454 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei lupia Weekendille enää. Ymmärrän sinänsä kaupungin näkökulmasta, että valituksia isoista tapahtumista tulee aina ja jotain ongelmia on väistämättä kun pakataan tuhansia ihmisiä pienehkölle alueelle, mutta Weekendin järjestäjät ovat nyt ihan tarpeeksi monta kertaa saaneet osoittaa kyvykkyytensä tapahtumajärjestäjinä. Jossain kohtaa menee NIMBY-valittajien ja järjestäjien epäpätevyyden/välinpitämättömyyden raja, ja Weekendin kohdalla se on kirkkaasti ylittynyt jo monesti. Epäkunnioittavaa ja ennen kaikkea vaarallista törttöilyä. On vain ajan kysymys että tulee ruumiita, ja nimenomaan järjestelyjen puutteellisuudesta johtuen. En myöskään ymmärrä, miksi bassovetoisen musiikin festivaalille on ylipäätään toistuvasti annettu tapahtumalupa aivan meren rantaan. Jumputus kantautuu todella kovaa ja kauas, ja tapahtuman luonteesta johtuen jumputus vielä tihenee ja kovenee yötä kohti. Sinänsä kannatan kaupunkikulttuuria ja -festareita ja kestän kyllä tilapäisiä lähialueen poikkeusjärjestelyjä ja meteliäkin, mutta onhan tämä kaikilla mittapuilla ollut jo nyt täysi farssi.

Vierailija
182/454 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko ketjua, mutta onko jossain selitetty, miten on mahdollista, että työkoneiden siirtäminen vie 3 tuntia? Miksei voi vain sanoa, että hommat olivat pahoin kesken ja töitähän siellä vielä yritettiin tehdä? Syyksi viivästymiselle sanottiin ainoastaan työkoneiden siirtäminen. 

Tänään vasta selvisi oikea syy, eli ulko_maaIaistaustaiset rikolIIiset jotka oli tulleet ilman lippuja alueelle jo aiemmin. 

Eli edelleen, kysymys kuuluu, miten siihen menee kolme tuntia. 

Vastaus kuuluu ettei siihen menekään vaan aika meni johonkin muuhun, esim. siihen koneiden kuskaamiseen pois alueelta.

Näistä yhteensäkään ei tule mielestäni millään kolmea tuntia. Tuskin siellä ne kaikki koneen kuljettajat ovat niitä pummeja olleet kiinni ottamassa. Tai jos ovat, niin aika heikolla pohjalla on järjestyksenvalvonta. 

Täähän onkin sitten täysin varmasti ja aukottomasti todistettu koska mielestäsi siihen ei mene noin kauaa. Ja mielipiteesi olet tietty muodostanut tietämättä asiasta ja yksityiskohdista yhtään mitään.

Tuollahan sitä kysyinkin, miten siihen menee niin paljon aikaa. Kukaan ei vastannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/454 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme siunaustilaisuutta on Hietaniemen Vanhassa kappelissa festivaalien aikaan! Varmaan harras ja arvokas tunnelma luvassa, kun musiikin jytke kuuluu papin siunauksen yli... Käsittämätöntä, että joku viranomainen voi antaa tällaisen tapahtua! Virkavirhe?

Jos viranomainen on edellyttänyt järjestäjää keskustelemaan seurakunnan kanssa, mutta järjestäjä ei toimi niin, niin vika ei ehken ole yksinomaan viranomaisessa. Tuskin seurakunta olisi järjestänyt siunaustilaisuuksia jos olisi tajunnut, mutta ei ilmeisesti ole kukaan kertonut. Eikä viranomaisen tehtävä ole tuossa infota lähiseutua häiriöistä ja soitella jokaista asukasta läpi että "No se on Marjatta kaupungilta täällä kuule terve, sellaistahan mulla vaan että et muuten nuku ensi viikonloppuna". Järjestämispaikkaa olisi pitänyt kyllä harkita ja hälytyskellojen olisi pitänyt soida tuon hautausmaan suhteen, sekä viranomaisilla että seurakunnalla.

Eihän tässä nyt puhutakaan lähiseudun asukkaista, vaan hautausmaasta ja siunauksista. Olisiko ollut liikaa vaadittu ottaa yhteyttä ja vähän keskustella järjestelyistä? 

Ei siellä järjestetä mitään siunauksia tai muitakaan tilaisuuksia viikonloppuna. Jos sinne menee ruumisautot niin ilmeisesti krematoriolle. 

Voi luoja! Et ole tainnut koskaan osallistua kirkollisiin toimituksiin? Siunauksia ja hautajaisia järjestetään nimenomaan lauantaisin.

Tänä viikonloppuna ei järjestetä, senkin ehkä tietäisit jos olisit vaivautunut lukemaan yhdenkin lehtijutun tästä aiheesta. 

Mistäs se järjestäjä tämän tiesi? Hekö lukivat tämän päivän lehtijutun silloin viikkoja/kuukausia sitten ja huomasivat, että ei tarvitse näköjään ottaa yhteyttä tai kysellä ja sopia järjestelyistä? 

Voi jumalauta palikka, sen sanoi kirkon edustaja eikä järjestäjän.

Niin, entä sitten? Minä kysyin, miksi seurakunnan/ hautausmaan kanssa ei sovittu järjestelyistä. Joku kertoi syyksi, että siunaustilaisuuksia ei tänä viikonloppuna järjestetä. Miten järjestäjä tiesi, ettei siunaustilaisuuksia järjestetä eikä tarvitse ottaa yhteyttä? 

Ööh, logiikkasi alkaa laittaa sanattomaksi.

Minä kysyin, miksi seurakunnan/ hautausmaan kanssa ei sovittu järjestelyistä. Vastaan että sovittiin kuten lehdistä voi lukea.

Miten järjestäjä tiesi, ettei siunaustilaisuuksia järjestetä eikä tarvitse ottaa yhteyttä? Siunaustilaisuudet ei ole järjestäjän ongelma vaan kirkon ja kirkko on päättänyt ettei niitä ole tänä viikonloppuna (ainakin lehtijutun mukaan). Eli keneen olisi pitänyt ottaa yhteyttä? Kirkkoon ja kaupunkiin ja muihin alueen toimijoihin on otettu yhteyttä, paitsi siihen krematorioon ilmeisesti.

Nyt kun asia on sinulle selitetty ties kuinka monenteen kertaan, oliko muita tyhmiä kysymyksiä?

Okei. Sitten ymmärsin väärin. Tuolla joku sanoi, ettei järjestelyistä ollut sovittu. Missä lehdessä siis sanottiin, että yhteistyötä on tehty?

Vierailija
184/454 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme valittajia ketju täynnä. Tuskin kukaan vainaja enää haudassa pahastuu jos joku juo alkoholia hautausmaalla. Ja omaiset ehkä kestää pari päivää käymättä hautuumaalla. Miksi pitää sille viikonlopulle hautajaisia sinne järjestää? Musiikki ei todellakaan ole esim minua häirinnyt ja asun lähistöllä, en ole edes kuullut! Se on sääli jos teinit on joutuneet jonottamaan tuntikausia, eli järjestelyt ei ole toimineet, mutta muuten voisitte vähän löysätä sitä nutturaa...t. Keski-ikänen nainen

Ja tuskinpa ne vainajat siitäkään pahastuvat, jos joku käyttää hautakiviä pisuaarina tai hiipii isojen hautakivien taakse isommallekaan hädälle. Kuka sitä viitsii jonottaa niihin ympärikustuihin bajamajoihin! Onhan se kiva niille vainajillekin, että edes joskus saadaan vierailijoita hiljaiselle hautuumaalle muulloinkin kun hautajaisissa, joissa on aina niin ikävän synkkä tunnelma.

No voin vannoa että yksikään vainaja ei voi enää pahastua jos joku pissaisi haudalle :D Itse olen aina miettinyt sitä, miten kuolleiden maatuneet ruumiit saa viedä jättimäisen alueen parasta Helsinkiä elävien käytöstä? t. Se keski-ikäinen

Voi luoja.

Trolli tuo on. Tai sitten joku järjestäjien lähipiiriin kuuluva.

Järjestäjiä ja niillä töissä olevia ketuttaa, kun itse ei ole varaa asua kantakaupungissa tai edes Helsingissä. Vantaalta ja Virosta on helppo heitellä noita "kyllä teidän pitää kestää" -kommentteja.

Mikä trolli...Olen 45v nainen ja asun Töölössä. En ole ollut itse Weekend-festivaaleilla koskaan enkä todellakaan tunne ketään järjestäjistä. Harmittaa osallistujien puolesta mutta tuollainen tekopyhä kauhistelu "nuoret ei väistäneet ruumisautoa, hui kauheaa" on niin naurettavaa. Hankkisitte nyt sen kuuluisan elämän mammat ja mummelit. 

Kuules, minä olen 27-vuotias työssäkäyvä lapseton nainen, jonka piti tänäkin aamuna herätä viideltä tullakseen töihin, joiden jälkeen olen sopinut menoa koko illaksi, joten elämää kyllä on. Sovitaan vaikka niin, että se mammattelu loppuu ja minä saan aivan rauhassa olla kettuuntunut surkeasta järjestelystä ja pilatuista yöunistani.

Vierailija
185/454 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme siunaustilaisuutta on Hietaniemen Vanhassa kappelissa festivaalien aikaan! Varmaan harras ja arvokas tunnelma luvassa, kun musiikin jytke kuuluu papin siunauksen yli... Käsittämätöntä, että joku viranomainen voi antaa tällaisen tapahtua! Virkavirhe?

Jos viranomainen on edellyttänyt järjestäjää keskustelemaan seurakunnan kanssa, mutta järjestäjä ei toimi niin, niin vika ei ehken ole yksinomaan viranomaisessa. Tuskin seurakunta olisi järjestänyt siunaustilaisuuksia jos olisi tajunnut, mutta ei ilmeisesti ole kukaan kertonut. Eikä viranomaisen tehtävä ole tuossa infota lähiseutua häiriöistä ja soitella jokaista asukasta läpi että "No se on Marjatta kaupungilta täällä kuule terve, sellaistahan mulla vaan että et muuten nuku ensi viikonloppuna". Järjestämispaikkaa olisi pitänyt kyllä harkita ja hälytyskellojen olisi pitänyt soida tuon hautausmaan suhteen, sekä viranomaisilla että seurakunnalla.

Eihän tässä nyt puhutakaan lähiseudun asukkaista, vaan hautausmaasta ja siunauksista. Olisiko ollut liikaa vaadittu ottaa yhteyttä ja vähän keskustella järjestelyistä? 

Ei siellä järjestetä mitään siunauksia tai muitakaan tilaisuuksia viikonloppuna. Jos sinne menee ruumisautot niin ilmeisesti krematoriolle. 

Voi luoja! Et ole tainnut koskaan osallistua kirkollisiin toimituksiin? Siunauksia ja hautajaisia järjestetään nimenomaan lauantaisin.

Tänä viikonloppuna ei järjestetä, senkin ehkä tietäisit jos olisit vaivautunut lukemaan yhdenkin lehtijutun tästä aiheesta. 

Mistäs se järjestäjä tämän tiesi? Hekö lukivat tämän päivän lehtijutun silloin viikkoja/kuukausia sitten ja huomasivat, että ei tarvitse näköjään ottaa yhteyttä tai kysellä ja sopia järjestelyistä? 

Niin, entä sitten? Minä kysyin, miksi seurakunnan/ hautausmaan kanssa ei sovittu järjestelyistä. Joku kertoi syyksi, että siunaustilaisuuksia ei tänä viikonloppuna järjestetä. Miten järjestäjä tiesi, ettei siunaustilaisuuksia järjestetä eikä tarvitse ottaa yhteyttä? 

Minä kysyin, miksi seurakunnan/ hautausmaan kanssa ei sovittu järjestelyistä. Vastaan että sovittiin kuten lehdistä voi lukea.

Miten järjestäjä tiesi, ettei siunaustilaisuuksia järjestetä eikä tarvitse ottaa yhteyttä? Siunaustilaisuudet ei ole järjestäjän ongelma vaan kirkon ja kirkko on päättänyt ettei niitä ole tänä viikonloppuna (ainakin lehtijutun mukaan). Eli keneen olisi pitänyt ottaa yhteyttä? Kirkkoon ja kaupunkiin ja muihin alueen toimijoihin on otettu yhteyttä, paitsi siihen krematorioon ilmeisesti.

Nyt kun asia on sinulle selitetty ties kuinka monenteen kertaan, oliko muita tyhmiä kysymyksiä?

Okei. Sitten ymmärsin väärin. Tuolla joku sanoi, ettei järjestelyistä ollut sovittu. Missä lehdessä siis sanottiin, että yhteistyötä on tehty?

Hesarissa ainakin.

En tiedä oliko tuo linkki vai joku niistä muista kun lukuoikeudet on lopussa mutta jossain siellä ne oli.

Vierailija
186/454 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesarissa ainakin.

En tiedä oliko tuo linkki vai joku niistä muista kun lukuoikeudet on lopussa mutta jossain siellä ne oli.

Tuossa artikkelissa kyllä sanotaan erittäin selvästi, että seurakuntaa EI ole tiedotettu:

Seurakunnan edustaja sanoo:

"PIPATIN mukaan järjestelyjen aikataulu on jäänyt heille täysin pimentoon."

Festarien tiedottaja myöntää että tieto ei ole kulkenut:

"Lindblom on kuitenkin pahoillaan, jos tieto ei ole kulkenut festivaalin naapureille asti. Hän kertoo, ettei tapahtumasta voinut tiedottaa ennen kuin virallinen lupa oli myönnetty. Lupa myönnettiin heinäkuussa, keskellä lomakautta." (Btw, kas kun festaria pystyttiin markkinoimaan, artistit sopimaan ja liput myymään kauan ennen heinäkuuta, mutta jotenkin ei naapureita voinut tiedottaa. ...)

Kaupungin mukaan tiedonkulun vastuu on järjestäjällä ja vahvistaa, että järjestäjä ei tiedottanut:

"Kaupungilla ei ole velvollisuutta järjestää kokousta tapahtumajärjestäjän ja muiden osapuolten kanssa.

MUNTHERIN mukaan tapahtumanjärjestäjän velvollisuus on tiedottaa lähiympäristölle melusta ja liikennejärjestelyistä. Näin Weekend-festivaalin velvollisuus olisi ollut kertoa krematoriolle ja hautausmaalle järjestelyjen laajuudesta."

Vierailija
187/454 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta jutusta käy myös ilmi tiedotuksen puute esikoululle ja koululle:

"Hietaniemen hautausmaa ja krematoriokappeli eivät olleet ainoita, jotka yllättyivät Weekend-festivaalin rakennustöiden mittakaavasta. Festivaalialueen sisälle on saarrettu myös väistötiloissa toimiva ruotsinkielinen Minervakoulu."

Vierailija
188/454 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme valittajia ketju täynnä. Tuskin kukaan vainaja enää haudassa pahastuu jos joku juo alkoholia hautausmaalla. Ja omaiset ehkä kestää pari päivää käymättä hautuumaalla. Miksi pitää sille viikonlopulle hautajaisia sinne järjestää? Musiikki ei todellakaan ole esim minua häirinnyt ja asun lähistöllä, en ole edes kuullut! Se on sääli jos teinit on joutuneet jonottamaan tuntikausia, eli järjestelyt ei ole toimineet, mutta muuten voisitte vähän löysätä sitä nutturaa...t. Keski-ikänen nainen

Ja tuskinpa ne vainajat siitäkään pahastuvat, jos joku käyttää hautakiviä pisuaarina tai hiipii isojen hautakivien taakse isommallekaan hädälle. Kuka sitä viitsii jonottaa niihin ympärikustuihin bajamajoihin! Onhan se kiva niille vainajillekin, että edes joskus saadaan vierailijoita hiljaiselle hautuumaalle muulloinkin kun hautajaisissa, joissa on aina niin ikävän synkkä tunnelma.

No voin vannoa että yksikään vainaja ei voi enää pahastua jos joku pissaisi haudalle :D Itse olen aina miettinyt sitä, miten kuolleiden maatuneet ruumiit saa viedä jättimäisen alueen parasta Helsinkiä elävien käytöstä? t. Se keski-ikäinen

Voi luoja.

Trolli tuo on. Tai sitten joku järjestäjien lähipiiriin kuuluva.

Järjestäjiä ja niillä töissä olevia ketuttaa, kun itse ei ole varaa asua kantakaupungissa tai edes Helsingissä. Vantaalta ja Virosta on helppo heitellä noita "kyllä teidän pitää kestää" -kommentteja.

Mikä trolli...Olen 45v nainen ja asun Töölössä. En ole ollut itse Weekend-festivaaleilla koskaan enkä todellakaan tunne ketään järjestäjistä. Harmittaa osallistujien puolesta mutta tuollainen tekopyhä kauhistelu "nuoret ei väistäneet ruumisautoa, hui kauheaa" on niin naurettavaa. Hankkisitte nyt sen kuuluisan elämän mammat ja mummelit. 

Kuules, minä olen 27-vuotias työssäkäyvä lapseton nainen, jonka piti tänäkin aamuna herätä viideltä tullakseen töihin, joiden jälkeen olen sopinut menoa koko illaksi, joten elämää kyllä on. Sovitaan vaikka niin, että se mammattelu loppuu ja minä saan aivan rauhassa olla kettuuntunut surkeasta järjestelystä ja pilatuista yöunistani.

Pitäisikö vähän relata ja hiljentää tahtia, vaikutat olevan vähän stressaantunut...

Vierailija
189/454 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSL:lle oli myös jätetty kertomatta:

"Ettei myöskään linjoista vastaava HSL ollut saanut ajoissa tietoa kaupungin myöntämästä tapahtumaluvasta sekä sen vaikutuksista liikenteeseen.

– Tämä tuli meillekin yllätyksenä, että Hietaniemen lenkki suljetaan niin aikaisin. Kaupunki on antanut järjestäjälle luvan käyttää aluetta. Täytyisi enemminkin kysyä kaupungilta, miten he ovat antaneet yksityiselle tapahtumajärjestäjälle luvan jopa kahdeksi viikoksi käyttää aluetta, toteaa HSL:n päällikköpäivystäjä Petri Nissinen."

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/693309-weekend-festari-sulki-…

Vierailija
190/454 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylellä myös juttu jossa seurakunta kertoo, ettei heitä ollut tiedotettu:

"Helsingin seurakuntayhtymä ja Weekend-musiikkifestivaali ovat ajautuneet vastakkain Hietaniemen hautausmaalla.

Tapahtuman aitaaminen hautausmaata myöten yllätti seurakuntayhtymän, ja nyt seurakunta suosittelee (siirryt toiseen palveluun)välttämään haudoilla käymistä viikonloppuna. Kappeleissa ei myöskään järjestetä toimituksia perjantai-iltapäivänä tai lauantaina.

– Sunnuntaina ei ole koskaan toimituksia. Meidän olisi pitänyt perjantaiaamupäiväkin sulkea. Me ei arvattu, että tämä menisi näin hankalaksi, sanoo kappeliesimies Kalervo Mattila.

Mattila on pettynyt festivaalin järjestelyihin."

https://yle.fi/uutiset/3-10357199

Vierailija
191/454 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei missään.

Vierailija
192/454 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesarissa ainakin.

Tuossa artikkelissa kyllä sanotaan erittäin selvästi, että seurakuntaa EI ole tiedotettu:

Seurakunnan edustaja sanoo:

"PIPATIN mukaan järjestelyjen aikataulu on jäänyt heille täysin pimentoon."

Festarien tiedottaja myöntää että tieto ei ole kulkenut:

"Lindblom on kuitenkin pahoillaan, jos tieto ei ole kulkenut festivaalin naapureille asti. Hän kertoo, ettei tapahtumasta voinut tiedottaa ennen kuin virallinen lupa oli myönnetty. Lupa myönnettiin heinäkuussa, keskellä lomakautta." (Btw, kas kun festaria pystyttiin markkinoimaan, artistit sopimaan ja liput myymään kauan ennen heinäkuuta, mutta jotenkin ei naapureita voinut tiedottaa. ...)

Kaupungin mukaan tiedonkulun vastuu on järjestäjällä ja vahvistaa, että järjestäjä ei tiedottanut:

"Kaupungilla ei ole velvollisuutta järjestää kokousta tapahtumajärjestäjän ja muiden osapuolten kanssa.

MUNTHERIN mukaan tapahtumanjärjestäjän velvollisuus on tiedottaa lähiympäristölle melusta ja liikennejärjestelyistä. Näin Weekend-festivaalin velvollisuus olisi ollut kertoa krematoriolle ja hautausmaalle järjestelyjen laajuudesta."

Siis helsingin kaupunki järjesti palaverin, koska:

Halusimme järjestää tapaamisen, jotta osapuolet näkisivät toisensa. Tarkoitus oli helpottaa yhteyden luomista”, kertoo erityissuunnittelija Päivi Munther elinkeino-osastolta Helsingin kaupungilta.

------

Lisäksi:

Weekend-festivaalin tiedottaja Tomi Lindblom myöntää, että järjestelypalaveriin unohdettiin kutsua krematorion edustaja. Hänen mukaansa Helsingin kaupunki oli vastuussa palaverista.

Lindblom on kuitenkin pahoillaan, jos tieto ei ole kulkenut festivaalin naapureille asti. Hän kertoo, ettei tapahtumasta voinut tiedottaa ennen kuin virallinen lupa oli myönnetty. Lupa myönnettiin heinäkuussa, keskellä lomakautta.

”Näin isot tapahtumat suunnitellaan hyvissä ajoin. Emme voineet ryhtyä käytännön toimenpiteisiin ilman virallista lupaa”, kertoo Lindblom.

Vierailija
193/454 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingistä on tulossa aika epämiellyttävä kaupunki.

Tämä ei todellakaan ole Helsingin kaupungin vika, vaan kyllä tää menee ihan selvästi vain ja ainoastaan Weekend- festivaalin piikkiin.

Tosin, jos joku ei halua tulla enää ikinä tänne Helsinkiin vain tämän takia, niin sekin on ihan fine. Sekin sopii mulle, Hietsun vieressä asuvalle.

Kyllä se on Helsingin vika. He antoivat luvan tuolle ja heidän tehtävä on sitä valvoa.

Vierailija
194/454 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingistä on tulossa aika epämiellyttävä kaupunki.

Tämä ei todellakaan ole Helsingin kaupungin vika, vaan kyllä tää menee ihan selvästi vain ja ainoastaan Weekend- festivaalin piikkiin.

Tosin, jos joku ei halua tulla enää ikinä tänne Helsinkiin vain tämän takia, niin sekin on ihan fine. Sekin sopii mulle, Hietsun vieressä asuvalle.

Kyllä se on Helsingin vika. He antoivat luvan tuolle ja heidän tehtävä on sitä valvoa.

Lupaa ei olisi lähtökohtaisesti pitänyt antaa.

Vierailija
195/454 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet paikalla olleet silminnäkijät on kertoneet, että siellä on ollut tappeluita, esim. Ignatius ja muut tästä maininneet. Miksi poliisi kuitenkin sanoo, ettei tappeluita tai muitakaan ongelmia ole ollut?

https://www.ksml.fi/kulttuuri/Weekend-Festival-saa-somessa-kipakoita-ko…

Eikö Ignatiuskin sanonut infonneensa poliisia tappeluista ennen poistumistaan? Poliisin mukaan somessa on paisuteltu.

Vierailija
196/454 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossahan on myös Weekend festival. Valittaakohan virolaiset näin paljoa kuin suomalaiset? Tuskin.😂

Vierailija
197/454 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti Helsingin kaupungilla järjestelyistä oli vastuussa Päivi Munther:

https://www.hel.fi/kanslia/helsinkiinfo-fi/uutiset/tapahtumien-helsinki

Tapahtumien Helsinki 14.02.2018 14:06

Mielipiteitä jakanut Weekend-festivaali siirretään Hietaniemen uimarannalle, kertoo tapahtumien asiantuntija Päivi Munther.

① Mitä työhösi kuuluu?

Lähes kaikki Helsingissä järjestettävät suuret ulkoilmatapahtumat kulkevat jollain tavalla pöytäni kautta: jos ne eivät kuulu suoraan minun tehtäviini, ohjaan ne eteenpäin kaupungin organisaatiossa. Teen paljon kehittämistyötä, esimerkiksi lupa- ja

ilmoitusmenettelyn helpottamista. Autan järjestäjiä esimerkiksi etsimään sopivaa paikkaa tapahtumalleen ja yritän huolehtia siitä, että alueiden infraa kehitetään. Työskentelen elinkeino-osastolla, mutta kollegoita minulla on oikeastaan joka

puolella kaupunkiorganisaatiossa. Lisäksi teen yhteistyötä valtion viranomaisten, kuten poliisin kanssa.

Vierailija
198/454 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ihmiset tekee meluvalituksia jostain 2-3 päivästä?! Ja nuo päivät on tiedossa piiiiiiiiiitkän pitkän aikaa aikaisemmin, varmaan tyyliin puoli vuotta aikaisemmin. Jos ei millään kestä festarimelua niin hyvää aikaa varata itselleen majoitus pariksi päiväksi jostain muualta.

Nytkin noi festarit on varmasti Hietsusssa just siks koska kalasatamassa ulistiin ja vikistiin. Kalasatama olis ollu paljon parempi paikka tänäkin vuonna, mutta ei. Ihmisten itsensä takia nyt järjestetään Hietsusssa ja siitäkin ulistaan.

Vierailija
199/454 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virossahan on myös Weekend festival. Valittaakohan virolaiset näin paljoa kuin suomalaiset? Tuskin.😂

Se on Pärnussa jossa on 40 000 asukasta.

Östermalm Tukholmassa heitti jo festarin ulos omasta kaupungistaan.

Vierailija
200/454 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo pellet pilaavat kaikkien mahdollisuudet. Voi olla, että Hietsussa ei jatkossa enää järjestetä mitään :(

Ketju on lukittu.