Mitä pieniä "älyttömyyksiä" olet tehnyt kun olet ollut omissa ajatuksissasi?
Itse yhtenä päivänä menin kotiin tultuani vessaan ja kun sain riisuttua toisen sukan pois jalastani, niin heitin sen epähuomiossa wc-pönttöön vaikka piti laittaa pyykkikoriin joka oli siinä pk:n päällä. Mietin siinä uskoakseni jotain työjuttua vielä.
Kommentit (922)
Kauhea vessahätä, kiireesti kotiin, housut alas....pöntölle. Miksi menee pissa kinttuja pitkin!?! No, olin istunut suoraan kannen päälle. :)
Keitin itselleni aamukahvit.
Kun kahvi oli tippunut, otin kannun, kaadoin kahvit viemäriin ja tiskasin kannun.
Sitten katsoin kummastellen tyhjää kahvimukia.
En mieti työasioita kotona kuin ehkä erityistapauksissa, kerran oli jopa tulipalo, mutta sekään ei vaivannut enää kuin hetken autolle kävellessäni ja kun suljin auton oven niin asia ei vaivannut enää paljonkaan. Kun ovi sulkeutuu niin töiden suhteen ei ole enää ongelmia. Saattaisin kyllä heittää sukan vessanpönttöön, mutta ei se työasioista johtuisi.
Panin puhelimeni mikroon. Ja mikron päälle. Huh huh..
Monesti sanomalehteä lukiessa alan etsiä artikkelin alta kommenttikenttää.
Oma klassikkomokani on se, että autoa ajaessa pysähdyn vihreisiin valoihin. Sitä tapahtui jo autokoulussa. Ehkä kuitenkin parempi näin kun että ajaisi ajatuksissaan punaisia päin.
Mietiskelin seuraavan päivän työasioita. Otin viilin jääkaapista ja ripottelin päälle inkivääriä. Vasta kun laitoin purkin takaisin maustehyllyyn niin huomasin että olin ripotellut antaumuksella viilin päälle valkopippuria. Onneksi huomasin ennen kun aloin syödä.
Yksi päivä kävelin bussipysäkille, jossa istui Daruden näköinen nuori mies aurinkolaseissaan. Hetken kuluttua hätkähdin siihen, että olin ääneen lauleskellut monta kierrosta Daruden Sandstormia "dykydykydyy dykydykydykydyy" siinä miehen vieressä. Huh, sitä häpeää.
Vierailija kirjoitti:
Tää on paras👍😂
Ai tääkö että olet ajatuksissasi kirjoittanut vain vastauksen ja unohtanut tehdä lainauksen?😉
No aika tavallinen varmaan. Kun lukiessa sitä saattaa syventyä ja unohtaa ympäristönsä - esim. kirjaston pääsalin - ja nytpä tuleeki oikeen mahtipieru, pitääpä kajauttaa oikeen kunnolla! Oli se meikäläisen hetki valokeilassa kai.
No tutut nyt tunnistaa, mutta rupesin tekemään etätyötä ja ovikello soi. Säikähdin kauheasti, kun lapsi oli just lähtenyt kouluun, että jotain on sattunut ja varmaan on poliisit nyt ovella. Siis tämä on meillä harvinaista, että ovikelloa soitetaan siihen aikaan. No onneksi se oli naapurin lapsi kyselemässä kaveria koulumatkalle. Helpottuneena kerroin, että oma lapsi jo lähti aiemmin kouluun. Palasin sitten koneelle ja rupesin kirjoittamaan työkavereille, että kauhea kun säikähdin, kun lapsi just lähti koul... Kesken lauseen tajusin, että eihän se ole mihinkään lähtenyt vaan nukkuu vielä omassa sängyssä. En ollut muistanut edes herättää😬.
Josku kakruna semmosen kaupan irtojäätelöaltaan luona. Sanoin vieressä olevalle kaverille että oispa mahtavaa sukeltaa tonne sekaan pää edellä- paitsi että kaveri oliki menny vähän kauemmas ja siinä oliki myyjä. Nolotti kyllä mutta myyjä vaan totes että joo, niin oliski.
Ajanut ajatuksissani vanhalle työpaikalleni aamulla.
Laittanut jääkaappiin silmälasit ja kahvipannun, laittanut ruoat astiakaappiin, ottanut pyykkitupaan pesuaineen sijasta kahvipaketin jne. näitä aina sattuu ja tapahtuu :D
Kahvin keittäminen tuntuu olevan joskus ihan mahdotonta. Joko on väärä määrä vettä tai kahvia, unohtanut vaihtaa suodatinpussin ja valuttaa veden vanhojen purujen läpi, unohtaa laittaa keittimen päälle ,töpselin seinään tai pannun paikoilleen ja kahvit onkin lattialla joskus olen myös laittanut kahvin sijasta kaakaota suodatinpussiin. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Tankkasin ajatuksiini vaipuneena dieselautooni bensiiniä.
Ehditö käynnistää?
No äsken lähdin pyykkitupaan pelkissä pitkissä kalsareissa...Onneksi ei tullut naapureita vastaan.
Mheh, just puhuttiin näistä töissä. Olen kertaalleen meinannut mennä alakerran asuntoon; olin ajatuksissani ja sitten vasta tajusin olevani väärässä kerroksessa, kun ovi ei auennut ja luin väärän nimen postilaatikosta. Silloin alakerran asunnossa asui vanhempi rouva, joka oli varmaan sydän kurkussa, että joku yrittää tunkeutua kotiin... Vähän nolotti.
Miljoona kertaa olen kävellyt keittiöön ja unohtanut matkalla sen, mitä menin sieltä hakemaan. Samoin toisin päin, kävelen olkkariin hakemaan jotain ja jään ihmettelelemään, mitä se oli. Tai etsin kaukosäädintä tajuten, että se on kädessäni. Pahin oli kai se, kun ihmettelin, miten kämppä on niin pimeä; mulla oli aurinkolasit silmillä.
Mikä ihmeen juttu tää tavaroiden jääkaappiin tunkeminen on? Ymmärrän vielä, jos ostosten mukana menisi, mutta ilmeisesti sitten ihan randomisti vaan, että laitanpa mikä-vaan-tavara jääkaappiin?
Kun niin monella tuntuu olevan.
- Olin siskolla kylässä ja´suihkun jälkeen väsyneenä, ilman rillejä otin mukamas oman, lääkärin määrämän kosteusvoide tuubin mutta tartuinkin siskon itseruskettavaan! Kirveli ja poltti (herkkä atooppinen iho) mutta pahinta oli ne ruskeat laikut, jotka jäivät sääriini ja käsivarsiini eivätkä lähteneet kuin kulumalla oli ja oli vielä lämmin kesä
- Siivosin ja katsoin kylppärin peilikaapin päällä oleva kloriittipulloa. Mietin että ei kannata nousta vessanpytynkannelle, ei kestä aikuisen painoa.. ja nousin siihen kannen päälle. Kuului räks ja seisoin pytyssä sääret verta valuen.
- Varasin aikaa hammaslääkäriin ja annoin jostain syystä MIEHENI syntymäajan