Mitä pieniä "älyttömyyksiä" olet tehnyt kun olet ollut omissa ajatuksissasi?
Itse yhtenä päivänä menin kotiin tultuani vessaan ja kun sain riisuttua toisen sukan pois jalastani, niin heitin sen epähuomiossa wc-pönttöön vaikka piti laittaa pyykkikoriin joka oli siinä pk:n päällä. Mietin siinä uskoakseni jotain työjuttua vielä.
Kommentit (922)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kassajonossa ladon ostokset hihnalle ihan tavallisesti. Vähän hölmö olo tuli, kun pääsin vuorollani eteenpäin. Olin jo siinä ajatuksissani pannut siirtänyt ostokseni hihnalta takaisin kärryyni. Ööö.. Joo anteeksi, olin vähän ajatuksissani...odota hetki, nostellen nämä uudestaan...
Parkkipaikalla istuin omaan autoon ja ihmettelin, kun ratti puuttuu. Istuin takapenkillä.
Mä nauran näille ihan vääränä😂
Meinasin eilen räjähtää kaupan kassalla nauruun, kun olin nostanut ostokseni hihnalle ja muistin yhtäkkiä tämän tarinan!
Juuri tässä pari viikkoa sitte olin Lidlissä ajatuksissani pitkän päivän jälkeen ja lähdössä vielä illalla ulos. Kangaskassi oli olalla jossa taisi olla vesipullo ja lompakko. Siinä kaljahyllyllä jäin miettimään otanko yhden vai kaksi olutta, ja miettiessäni sujautun oluen suoraan sinne kassiin! Pysähdyin vielä olut kädessäni mutta laukun sisällä miettimään otanko nyt yhden vai kaksi, kun tunsin silmät selässäni ja nostin katseen. Kaukaa hyllyjen välistä vartija tarkkaili minua silmä kovana. Kyllä säikähdin! Apua, miten mä nyt silleen, en todellakaan ollut aikeissa varastaa! Nopeasti vaan se olut ulos kassista ja koriin ja toinen vielä mukaan, ja suoraan kassalle!
-Pumpannut hammasharjalle saippuaa
-pukenut vaatteet nurinpäin
-Lähtenyt kaupasta ilman ostoksia
-istunut pissalle pöntön kansi kiinni
-Unohtanut pukea pikkuhousut
Laitoin tiskipöydälle valmiiksi itselleni allergialääkkeen ja koiralle munuaislääkkeen. Kohta kävelin ohi ja nappasin suuhuni koiranlääkkeen. Huomasin sen kun niellessä jäi suuhun outo maku.
Lähdin iltapäivällä töistä ja lähdin ylittämään Helsingin Tukholmankatua sellaiselta suojatieltä, jonka muistin olevan liikennevaloton. Se olikin väärä suojatie, joten kävelin punaisia päin vilkkaan liikenteen aikana.
Mopoikäisenä tyhjensin tarjotinta mäkkärissä roskiin, ja unohdin puhelimen (400€) tarjottimelle, noh roskiinhan se meni ja ravintola oli aivan täysi. hetken jo mietin uskallanko kaivaa roskista, onnekseni roskis oli melkein täynnä ja puhelinkin jäi aivan roskavuoren päälaelle.
Nykyisin en arasteli kysyä henkilökuntaa avaamaan roskista vaikka sinne olisi tippunut 10€...
Vierailija kirjoitti:
-
- Laitoin pelkän takin rintaliivien päälle. Onneksi takki oli sellaista mallia, että saatoin pitää sitä päällä tilaisuuden ajan.
.
Anna Abreu kärsii pysyvästi tämäntyyppisestä ajatuskatkoksesta :D
Äitini pesi kerran hiuksensa koirashampoolla. Oli niin kivannäköinen kultainen pullo, niin luuli tavalliseksi shampooksi.
Itse olen usein vieraiden läsnäollessa suunnilleen unohtanut, miten kahvia keitetään. En ole hyvä multitaskaamaan, joten jos yritän jutella vieraiden kanssa, joko en osaa tehdä samaan aikaan muuta tai sitten teen muuta ja takeltelen sanoissani pahemman kerran :)
Sukkahousumyttyjä on löytynyt farkkujen lahkeista useamman kerran. Tämä tarkoittaa vain sitä, että edellispäivänä on tullut tallottua housut kerralla nilkkoihin ja pois jalasta sen sijaan, että riisuisi housut jotenkin aikuisen oikeaoppisesti.
Hauskaa on huomata näissä viesteissä se että jotkut lauseet ovat ihan "puutaheinää" tai sanoja puuttuu, eli ei se hajamielisyys ole ainakaan mihinkään kadonnut. :D
Itse työssäni soittelen paljon asiakkaille ja usein kun katson sen asiakkaan nimeä samaan aikaan näytöltä kun esittelen itseni, niin sekoitan sukunimeni jotenkin siihen asikkaan nimeen. Jos nimeni olisi vaikka Virtanen ja asiakas Niemelä, saatan sanoa että Minna Niertanen täällä hei,
Koko puhelu menee ykleensä sitten vähän änkyttäessä kun on jo alussa niin hämmentynyt omasta toiminnastaan.
Eräälle asiakkaalle oli tarkoitus puhua firmamme tilaajista niin puhuin pelaajista.
Saavuin aikaisin aamulla lentokentälle Lontooseen, enkä ollut kuin vähän torkkunut sinä yönä lennolla. Menin säätämään passintarkastusautomaatille ja muuten sujui hyvin, mutta vissiin nukahdin pystyyn tuijottamaan sitä kasvojentunnistuskameraa herraties kuinka pitkäksi aikaa. Portti oli jo auennut ja varmaan mennyt kiinnikin jo uudelleen ja mä vain tapitan eteeni.
Sitten havahduin siihen, kun joku virkailija hokee vieressä "excuse me, madam". En sittenkään heti tajunnut hänen tarkoittavan sillä madamilla minua, silloin alle kolmekymppistä, koska se kuulosti joltain fiiniltä eläkeläisrouvalta. Sitten tulin tajuihini ja lopulta älysin liikkua eteenpäin tukkimasta väylää...
Mulla on varmaan joku koordinaatiohäiriö. Usein yritän ottaa jotain tavaraa ja huidon sen vierestä monta kertaa kun en ulota kättä tarpeeksi pitkälle. Tai kaadan mukia liian aikaisin niin että juomat kaatuu rinnuksille.
Kerran pimeässä säikähdin omaa peilikuvaa niin että seisoin silmät kiinni pitkän aikaa kun en uskaltanut avata ja katsoa kuka mun edessä seisoo.
Joskus väsyneenä ihan vaikka tiskikoneen tyhjääminen tuntuu ylivoimaiselta. Saatan tuijottaa jotain kattilaa kädessäni enkä mitenkään saa toimittua niin että laittaisin sen omalle paikalleen. Kun ei vaan yhdistä että mitä sille pitäis tehdä. Sitten jätän sen pöydälle odottamaan selkeämpää hetkeä.
Join kahvia ja samalla kuvasin puhelimella lapsia. Sitten vaan yhtäkkiöä päästin puhelimesta irti ja tietenkin se osui just sinne täyteeen kahvimukiin.
Usein käyn kaupasta ostamassa jotain pientä, enkä tyhmyyttäni ota koria. Päädyn sitten kassalle niin että sylissä on kasa taitavasti aseteltuja tuotteita joiden yli just ja just nään, melkein joka sormesta roikkuu vielä jotain josta just saan pidettyä kiinni kassalle asti. Usein kuitenkin jokin putoaa maahan ja tietty sitten kun sitä nostan niin putoo seuraava jne. Joskus nolottaa kyllä ihan valtavasti.
- Vielä muutama vuosi sitten onnistuin aina heittämään lusikan tiskikoneen sijasta roskikseen. Olivat siinä niin vieri vieressä :D
- Olen kadottanut haarukan kesken syömisen. Havahduin vain yhtäkkiä siihen, että mihin se haarukka oikein meni. Löytyi lopulta lautaselta kaiken ruoan alle piiloutuneena (älkää kysykö).
- Postinjakajana ollessani sattui myös yksi juttu. Postin sähköpyörissä on nimittäin seisomatuen lisäksi sellainen klipsi, joka lukitsee käsijarrun paikoilleen. Kerran into piukeana palasin rapusta pyörän luo ja otin kyllä seisomatuen pois, mutta klipsi unohtui. Polkaistessani vauhtia se koko h*lvetin painava pyörä kaatui, ja minä tietysti alimmaisena :D Onneksi joku venäläinen mies tuli nostamaan hökötyksen päältäni.
- Minulla on kotona (yksin asuessani) tapana
avata vyötä ja housun nappeja jo kävellessäni vessaan. Kerran töissä kävelin pitkää käytävää pitkin pukuhuoneeseen miettien samalla, että täytyykin käydä pukkarin vessassa. Siinä sitten avasin vyöni ja napit ja hyvä etten vetketjua vetänyt alas asti, kun tajusin mitä olin tekemässä. Onneksi ei tullut ketään vastaan.
Kun olin pieni lapsi, isäni unohteli minut usein milloin mihinkin. Hän on kovin usein ajatuksissaan ja "suunnittelee jo seuraavaa siirtoa", minkä vuoksi sitten vähän hajamielisesti hoitaa asioita. Hän myös helposti uppoutuu puuhiinsa niin, että unohtaa ajankulun täysin.
Kerran isäni unohti minut kesäleirille. Odotin 40 minuuttia leirin päätyttyä yksin tavaroideni kanssa leirikeskuksella, kun isäni kurvasi viimein pihaan. Oli kuulemma tyytyväisenä syönyt kotona aamupalaa ja lukenut lehteä, oikein fiilistellyt sitä kotona vallitsevaa hiljaisuutta. Oli sitten jo ihmetellyt hiljaisuutta ja alkoi kerrata päässään: "Äiti on työvuorossa, toinen lapsista jääkiekkoleirillä ja nuorimmainen... piti hakea leiriltä!". Ollaan kyllä naurettu tälle myöhemmin monesti.
Kerran isäni oli viemässä minua kouluun työmatkallaan ja kääntyi normaalisti ajamaan työpaikalle, vaikka istuin siinä apukuskin penkillä vieressä. Huomautin isälle ja sitä ähinän määrää, kun ajamallamme tiellä ei voinutkaan kääntyä mitenkään. Täytyi ajaa hetki lähimmälle rampille pois ja eikun koululle. Opettajaa onneksi nauratti.
Päiväkodissa oli ihan normi, että päiväkodintäti soitti muistutuksen isälleni tai saattoi joskus kotimatkallaan heittää minutkin kotiin, kun isä oli jossain askareissaan tyystin unohtanut ajankulun.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin aamulla kahvit tippumaan, sitten aamutoimille wc, pukeutuminen jne. Kun olin valmis, kaadoin kahvit viemäriin, pesin pannun ja rupesin vasta sitten miettimään että mitäs tässä tuli tehtyä..
Nauroin tälle eilen ihan kippurassa ja tänä aamuna tein saman 😄🤦♀️
Nain mun yhden likkafrendin kundia.. Ja se muija oli vielä paksuna!
Vierailija kirjoitti:
Joskus töissä ihmettelin miten on niin vapaa ja mukava olo, jossain vaiheessa tajusin että olin unohtanut laittaa rintaliivit.
Sama täällä. Nolottaa vieläkin. 30 vuotta sitten lähtiessäni aamulla harjoittelupaikkaan ruokalan keittiölle unohdin laittaa liivit (olin hyvin stressaantunut ja univelkainen ja siksi hajamielinen). Pyysin keittiön emännältä ettei tarvisi mennä sinä päivänä salin puolelle vaan saisin olla keittiön puolella ”piilossa”. Toive toteutui.
Olin ala-asteella kun äitini otti päikkärit ja sitten puhelin soi ja joku kysyi äitiäni puhelimeen. Menin herättämään äidin ja sanoin, että joku kysyy sua puhelimeen. Äidin ilmeestä näki, että se oli ihan unessa vielä ja silmät haritti epäuskoisesti. Äitini ihan paniikissa kysyi "mikä mun nimi on, mikä mun nimi on!!!!" Sitten se änkyttäen vastas iihen puheluun "Maa-ma-maija Meikäläinen"
Tuosta on jäänyt todella hauska muisto minulle :D
Avomieheni on koittanut yöllä laittaa suuhuni vauvan tuttia. Avomies hettänyt ihan uuden lapsen kengän roskiin ajatuksissaa? Sama tyyppi tunkenut lapsen kengät jääkaappiin.
Veljeni kokannut ruokaa ja jäänyt selittämään ja yhtäkkiä keittiöstä tullut lieskoja :D
Minä olen se tyyppi joka sanoi lähihoitaja koulun haastttelussa, että sairaudet ovat ällöttäviä :D
Ihan arkea on tuo, että olen annostelut pesuainetta, mutten ole laittanut pesukonetta päälle. Usein jään jumittaan kaupankassalle kun olen maksanut ostokset kortille ja tuijotan vaan sitä korttia vaikka sen saisi ottaa maksupäätteestä pois.
Tänään kaadoin jauhelihakastikkeeseen pepsiä ruokakerman sijaan.... oli aika makeaa kastiketta
Vierailija kirjoitti:
Pari päivää sitten olin täyttämässä astianpesukonetta. Yhdessä juomalasissa oli vähän vettä, jonka kaadoin roskikseen.
Taidan olla vähän väsynyt kun piti lukea tämä muutamaan kertaan ennen kuin tajusin mikä tuossa on ongelma :D
Laittanut avaimet sänkyyn tyynyn alle ja sitten etsinyt niitä useita tunteja.