Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Suomessa yhtäkään koulua, jossa ei kiusata??

Vierailija
16.08.2018 |

Minun lapsi on koulussa pääkaupunkiseudulla. Mutta olemme olleet myös muualla päin Suomea asuneet ja aina on kiusattu. Nyt teen rikosilmoituksen. Tämä saa loppua. Kiva-koulu-systeemi on ihan turha. Jos ei kiusata, kun siitä on puhuttu kiusaajille, niin sitten syrjitään; ei puhuta eikä katsota edes päälle. Lapseni juuri sanoi, että se on vielä pahempaa kuin kiusaaminen eli nimittely ja tökkiminen. Kohta otan lapseni pois koulusta ja kiusaajien vanhemmat saavat maksaa lapselleni yksityisopettajan. Suomessa asuu ilkeitä lapsia. Jos lapsi ole kiusattu, niin lapsi on kiusaaja tai tilanteen hyväksyjä. Kukaan ei puolusta. Kenelläkään ei ole empatiakykyä eikä rohkeutta puolustaa.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun näkemykseni mukaan kiusaaminen on lisääntynyt. Suurinta osaa lapsia ei kiusata. Mutta kiusattuja on paljon. Ne, joiden lapsia ei kiusata varmaan ajattelevat, että kiusaamista ei ole, koska sitä ei ole sattunut omalle kohdalle. Kannattaa muistaa, että jos lapsesi ei kiusaa, niin hän sen hyväksyy, jos ei ole kiusatun puolella. ap

Minun mielestä ei todellakaan ole lapsen asia joutua puolustamaan ja nousemaan barrikaadeille muiden puolesta! Kunhan pitää huolen siitä että itse ei kiusaa tai syrji muita niin se kyllä riittää ja muut kantakoon vastuun omista tekosistaan.

Minä kai sitten olen aivan outo, kun olen puhunut lapsilleni, että jos jotakin kiusataan, voi mennä auttamaan ja olla kiusatun kaveri. Eikä vaan hiljaisesti hyväksyä muiden teot. Eli empatiakykyä hieman ja rohkeutta. No, taisin olla väärässä. Tällainen KÄYTÖS ilmeisesti ei ole oletettava ja toivottava lapselle. ap

Vierailija
22/57 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän henkilökohtainen ongelmanne ei ole koko koulujärjestelmän ongelma. Tavattoman monet lapset selviää läpi koko peruskouluelämän joutumatta tekemisiin kiusaamisen kanssa. Se työ jota kouluissa tehdään lapsen eteen on arvokasta.

Ei kiusaamista voi kuitata sillä, että enemmistöä ei kiusata, ja jättää asiaa sikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Perus ihmisyys" tulee maksamaan aika paljon yhteiskunnalle.

Vierailija
24/57 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan hirveän realistinen ajatus että kiusaajien vanhemmat joutuisivat maksamaan lapsellesi opettajan?!

Kotikoulu mutta syrjäytyykö lapsesi sitten lopullisesti?

Ei olekaan. Tiedän. Mutta rikosilmoituksen kautta nyt ehkä saadaan jotain korvauksia. (lievä pahoinpitely) Pakkohan se lapsi on tuonne kouluun joka päivä lähettää sydän särkyneenä. ap

Tulet saamaan kirjeen kotiin, jossa kerrotaan että tapauksen tutkinta on päättynyt rikoksen vähyyden ja näytönpuutteen vuoksi. Poliisi ja syyttäjä ei lähde ajamaan tapauksia, joissa valtiolla ei ole saatavia.

Vierailija
25/57 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan hirveän realistinen ajatus että kiusaajien vanhemmat joutuisivat maksamaan lapsellesi opettajan?!

Kotikoulu mutta syrjäytyykö lapsesi sitten lopullisesti?

Ei olekaan. Tiedän. Mutta rikosilmoituksen kautta nyt ehkä saadaan jotain korvauksia. (lievä pahoinpitely) Pakkohan se lapsi on tuonne kouluun joka päivä lähettää sydän särkyneenä. ap

Lähdet ajamaan asiaa, että saatte jotain korvauksia? Suomessa ei ole koulu pakkoa, joten sinun ei ole mikään pakko lähettää lastasi kouluu. Oppivelvollisuuden voi suorittaa muullakin tapaa.

Vierailija
26/57 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5,5% on melkoisen suuri luku. Montako lasta Suomessa on peruskoulussa. (en löytänyt netistä tietoa) Mutta esim 10 000 lapsesta se on jo 550... Minun mielestäni melkoisen paljon.

Vierailija
27/57 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalan olonen ihminen...

Vierailija
28/57 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

800€/kk kirjoitti:

"Perus ihmisyys" tulee maksamaan aika paljon yhteiskunnalle.

Mitä tarkoitit tällä kommentillasi? ap

Vierailija
29/57 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen kouluissa liittyy usein lapsen erilaisuuteen tai huonoon itsetuntoon. Kouluissa kiusattujen vanhemmat pyytävät kouluilta mahdottomia. Usein koko koulun muiden oppilaiden pitäisi muuttua, että yksittäinen oppilas ei kokisi olevan kiusattu tai ulkopuolinen. Jos oppilaat eivät enää puhu jollekin oppilaalle, etteivät tahallisesti tai tahattomasti pahoita tämän mieltä, he syrjivät. Mikään vaihtoehto ei oikeasti ole hyvä.

Mietitäänpä kiusaamista työpaikoilla: Istuvatko näiden kiusaattujen oppilaiden vanhemmat aina usean vuoden ajan työpaikkaruokailussa sen työkaverin viereen joka esim. haisee tai puhuu ainoastaan ja loputtomasti junista? Tai kaverin joka esim. valehtelee ja puhuu muista pahaa seläntakana?

Oikeasti ainoa tapa kiusaamisen loppumiseen on hakeutua omankaltaisten kavereiden seuraan tai koittaa kiusatun itse oppia erehdysten kautta miten omaa käyttäytymistään voi muuttaa.

Olen itse ollut koulukiusattu ja tällä hetkellä olen töissä koulussa, joten uskon tietäväni mistä puhun. Työelämässä en ole koskaan ollut kiusattu. Kiusaaminen on tehnyt minusta ihmisen, joka arvioi tarkasti ja helposti muiden käyttäytymistä ja osaan omalla käytökselläni helposti ohjata muiden käyttäytymistä.

Vierailija
30/57 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julistaa oman pään pyhää totuutta kuin jotain evankeliumia, eikä edes kuuntele muita. Sellaisten vanhempien kanssa kiusaamisen selvittäminen on äärestä vaikeaa.

Vierailija
31/57 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla? ap

Vierailija
32/57 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla? ap

Lapsiasi on aina kiusattu koulujen vaihdosta huolimatta.

Vierailija
33/57 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ehkä olen hankala. En ole kyllä vaatimassa koululta mitään. Kunhan kiusaaminen loppuisi. Näistä vastauksista huokuu jonkinlainen kylmyys. Kun kirjoitin, että lastani kiusataan ja että aion tehdä rikosilmoituksen fyysisestä pahoinpitelystä, minua sanotaan hankalaksi. Me emme nyt kuulu tähän 94,5 %:iin. Minun työpaikalla on tuollainen "juna-juttelija." En kyllä koskaan ole vältellyt hänen seuraansa. Mielelläni menen hänen seuraansa. ap

Vierailija
34/57 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusattiin peruskoulussa esim. tavarani tuhrittiin koirankakalla. Lopulta sain somaattisia oireita ja pelkotiloja joten jäin vain kotia. Lukuvuosi alkoi loppua ja rehtori oli yhteydessä äitiini kertoen miten jään luokalle kun poissa oloja on niin paljon. Äitini sitten sanoi miksi kiusaamiselle ei ole tehty mitään vaikka hän ja isäni ovat olleet monta kertaa yhteydessä kouluun? Hassua en jäänyt luokalleni...

Vierailija
35/57 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla? ap

Lapsiasi on aina kiusattu koulujen vaihdosta huolimatta.

Okei, sen takia siis. Olen kyllä puolustanut lastani. Hän on erilainen kuin muut (eri näköinen, fyysinen syntymässä tullut poikkeama) ja se on riittänyt aina syyksi kiusaamiseen, oli mikä koulu tahansa. Ajattelimme, että pääkaupunkiseutu olisi suvaitsevaisempi paikka. Harmi, mutta ei ollut. Jos tämä tekee minut hankalaksi ihmiseksi, niin ehkä sitten olen. ap

Vierailija
36/57 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiusattiin peruskoulussa esim. tavarani tuhrittiin koirankakalla. Lopulta sain somaattisia oireita ja pelkotiloja joten jäin vain kotia. Lukuvuosi alkoi loppua ja rehtori oli yhteydessä äitiini kertoen miten jään luokalle kun poissa oloja on niin paljon. Äitini sitten sanoi miksi kiusaamiselle ei ole tehty mitään vaikka hän ja isäni ovat olleet monta kertaa yhteydessä kouluun? Hassua en jäänyt luokalleni...

Olen todella pahoillani, että sinua on kiusattu :( Onneksi et jäänyt luokallesi! Oletko nyt aikuisiällä päässyt kiusaamisesta henkisesti irti? ap

Vierailija
37/57 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei ole olemassa koulua, eikä työpaikkaa jossa ei kiusattaisi kaikissa kouluissa ja työpaikoilla on vähintään se 1 kiusaaja. Yhteiskunta on kiusaajan puolella.

Ehkä tosin kiusaaminen vähenisi jos koulussa opettajilla olisi yhä oikeudet näyttää kersoille mistä kana pissii...

Vierailija
38/57 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ala asteella kiva koulu pahensi kiusaamista. Oppilaiden mielestä se oli ihan naurettavaa. Siis eihän se johda yhtään mihinkään. Hoetaan vain jotain että ketään ei saa kiusata ja miten tunnistaa kiusaaminen. Eskarissa voisi toimia. Suomessa kouluissa on ehkä yksi ongelma tuo opettajien huono koulutus. Meillä oli ihan vain lukion käynyt opena ja se kyllä näkyi 😂 eli opettajatkin on osa ongelmaa!

Vierailija
39/57 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen todella pahoillani, että sinua on kiusattu :( Onneksi et jäänyt luokallesi! Oletko nyt aikuisiällä päässyt kiusaamisesta henkisesti irti? ap

En. Jouduin eläkkeelle 34 vuotiaana ja en luota ihmisiin koska tiedän heidän jopa sinun yrittävän satuttaa minua.

Vierailija
40/57 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Jouduin eläkkeelle 34 vuotiaana ja en luota ihmisiin koska tiedän heidän jopa sinun yrittävän satuttaa minua.

Ymmärrän hyvin, että tällainen vie luottamuksen ihmisiin! Onneksi sinun vanhempasi välittivät sinusta. ap