Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset, oletteko huomanneet puhuvanne aavistuksen korkeammalla äänellä kun keskustelette komean miehen kanssa?

Vierailija
16.08.2018 |

Tästä oli taannoin tehty ihan joku useampi tutkimus, että naiset puhuvat hivenen korkeammalla äänellä kun keskustelukumppanina on mies jonka he mieltävät hyvännäköiseksi. Oletteko huomanneet samaa itsenne kohdalla?

Itse hiljattain sattumalta tajusin kohdallani että tulee sitä pikkuisen korkeampaa ja ehkä hiljaisempaa ääntä käytettyä jos kohdalle osuu komea posteljooni tai kassamies.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestäni en ole sitä huomannut, mutta en olekkaan mitenkään miellyttämään pyrkivä. Niin kaverit kuin muutkin naiset taantuu jokseenkin typeriksi hihittäjiksi mieheni läsnäollessa ja kyllä oireesiin kuuluu korkeampi puheääni.

Vierailija
22/26 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että korkeammaksi. Tosin tätä ei ole objektiivisesti mitattu millään laitteella :)

Mutta pehmeämmäksi kyllä. Huomaan myös, että sanavalintani ovat "naisellisempia". En siis muutenkaan kiroile kuin rekkamies, mutta voin käyttää vaikka sanaa "ihana", jota muuten vihaan. 

Hyvä aihe!

On kiinnostavaa miettiä tällaisia alitajuisia muutoksia käytöksessään ja tuoda ne tietoisiksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsiisös, sen huomaa kun meidän konttorilla muutama nainen keskustelee jonkun miehen kanssa.

Yksi alkaa kikattelemaan kuin kaksitoistavuitias, siis kuitenkin viiskymmentä täyttänyt nainen.

Itse olen yrittänyt tietoisesti olla sukupuolineutraali, jos siis en ole iskemässä ketään. Tämä toteutan myös silloin, kun pitää ohittaa toinen ihminen niin, että pitää kääntyä. En koskaan käännä selkääni alistumisen merkiksi vaan kohtaan kasvokkain.

Tästäkin on tutkimus.

Vierailija
24/26 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää paikkansa. Ihmiset on eläimiä, eikä kaikki

ole edes kontrolloitavissa.

Vierailija
25/26 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut tutkimuksesta joo, mutta mennee sen verran automaatiolla että en ole ikinä huomioinut itselläni.

Vierailija
26/26 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bipo naisilla kyl muuttuu ja paljon. Helppo tunnistaa sekopää.