Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iso timanttisormus (1,5-2 karaattia) ajatuksia?

Vierailija
16.08.2018 |

Mieheni on ulkomaalainen ja hänen maassaan on tapana ostaa valtava kihlasormus. Menimme kihloihin pari kk sitten ja asumme Suomessa. En asu Helsingissä, asuinpaikkakuntani on ns. keskisuuri. Rakastan miestäni ja olen niin onnellinen, että juuri hän valitsi sormuksen minulle. Olen kuitenkin saanut hyvin nuivia katseita ja tuntemattomat ihmiset ovat jopa kaupassa kommentoineet, että parempi olisi ollut että sormukseen mennyt raha olisi laitettu säästöön joskus tulevaisuudessa syntyvän lapsemme tilille. Olemme tällä hetkellä lapseton pariskunta ja aiomme hankkia perheen, kun valmistun yliopiston jatko-opinnoilta. Minua harmittaa tämä kovasti. Mikseivät ihmiset voi olla onnellisia puolestani ja kunnioittaa eri kulttuurin perinteitä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa alkaa kiistelemään täällä netissä eikä minun tarvitse puolustella omien elämänkokemusteni aitoutta. Siksi minä tänne kirjoitin, koska mielestäni tämä koko juttu on pöyristyttävä. Ap

Vierailija
22/32 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa alkaa kiistelemään täällä netissä eikä minun tarvitse puolustella omien elämänkokemusteni aitoutta. Siksi minä tänne kirjoitin, koska mielestäni tämä koko juttu on pöyristyttävä. Ap

Ja näin lähti aloittaja nenä pystyssä ja minkkiturkki tuulessa hulmuten kävelemään pois paikalta. Vain tuhahtelua kuului hänen askeltensa seasta. Onneksi minulla on timanttisormukseni ja arvotalo kotinani hän ajatteli hiljaa mielessään. Minä olen parempi kuin nuo muut. He ovat vain kateellisia minun sormuksestani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja näin lähti aloittaja nenä pystyssä ja minkkiturkki tuulessa hulmuten kävelemään pois paikalta. Vain tuhahtelua kuului hänen askeltensa seasta. Onneksi minulla on timanttisormukseni ja arvotalo kotinani hän ajatteli hiljaa mielessään. Minä olen parempi kuin nuo muut. He ovat vain kateellisia minun sormuksestani.

Nauroin ääneen :DDDDD ap

Vierailija
24/32 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuollainen maksaa?

No riippuu täysin timantin laadusta, pelkkä koko ei ole hinnoitteluperuste. Suomessa pyritään myymään vain puhtaimpia timantteja, kun taas joissain maissa (esim. Jenkeissä) monet menee koko edellä laadusta välittämättä. Näin ollen siellä parin karaatin sormus irtoaa jo muutamalla tonnilla, suomessa maksat saman kokoisesta vähintään puolet enemmän.

Saanen myös huomauttaa, että 2ct ei oikeasti ole niin valtava, että random ihmiset kassajonoissa jäisi tuijottamaan :D

Vierailija
25/32 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että muillakin on fyrkkaa ostaa kerralla kunnollisia ja kauniita koruja. Miksi muita edes tehdään? AP:n kuulemalle ilkeälle kommentoinnille on nimi. Sitä kutsutaan köyhien ulinaksi, joka on tavallaan rasittavaa, mutta voit ajatella, että se pitää ansaita.

Vierailija
26/32 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa, että suomalaiset kovin kärkkäästi kommentoisivat toisen ihmisen sormusta. Yleensä vain tutuille näytetään sormusta ja he kauniisti aina kehuvat sen kauneutta. 

Toisaalta Suomessa on kyllä totuttu käytännöllisempiin kihla- ja vihkisormuksiin, sillä niitä on tarkoitus pitää sormessa myös arjen töissä. Ehkäpä joltakulta on lipsahtanut hölmistynyt sammakko, jos ovat ensimmäistä kertaa nähneet sellaisen ison mötikän mitkä eivät meillä ole tapana. 

Minulla meni tytär juuri naimisiin ja minä tietysti innokkaasti ihailin myös hänen sormustaan kuten kuuluu. Hyvin suomalainen valinta, kaunis siro rivisormus, jota voi käyttää koko ajan. Kivinä vielä moissaniitteja eikä timantteja, kun ovat kuulemma ekologisia. Makuja on yhtä monenlaisia kuin on morsiamia.

Vierailija
27/32 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurempi ongelma on että timantit ovat hyvin, hyvin epäeettisiä ja sen lisäksi vielä yksi maailman suurimmista huijauksista. Ne eivät ole harvinaisia, päinvastoin niitä on niin paljon että ne olisivat täysin arvottomia jos niitä hallitseva monopoli ei pitäisi hintaa keinotekoisen korkealla pitämällä maailman timanttivarastot piilossa. 

Vierailija
28/32 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hävettäisi pitää korua jonka vuoksi ihmisiä on orjuutettu ja tapettu. Ei ole olemassa eettistä timanttia. Vaikka olisikin tehnyt kunnolla tutkimustyötä varmistaakseen että timantti ei ole veritimantti (mikä on äärimmäisen epätodennäköistä - lyödään vaikka vetoa ettei aloittajan mies ole uhrannut ajatustakaan asialle), nekin timantit ylläpitävät timanttiteollisuutta ja niiden suosiota mikä tarkoittaa että ne veritimantit ovat edelleen kovassa huudossa. Sama kuin turkiksissa, vaikka kuinka olisi vintageturkis niin niin kauan kun ihmiset esittelevät turkista hienona ja haluttavana vaatteena, niin välinpitämättömämmät ihmiset ostaa niitä uutena. 

Vierailija
29/32 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka iso se sitten on jos vieraat kiinnittävät huomiota? Jos tulisin huomanneeksi niin tuskin edes ajattelisin että on aito.

Vierailija
30/32 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentoineita ihmisiä on _ihan oikeasti_ n. 8-10 kappaletta, joka on mielestäni jo aika korkea lukumäärä. Miksi muuten tekisin tällaisen aloituksen? Mitä merkitystä sillä on, että vaikka olisinkin herkkänahkainen niin miksen saisi olla yhdessä mieheni kanssa? Mitrn ulkomaalaisuus liittyy siihe, että koen ikäväksi tuntemattomien ihmisten ilkeilyn?

Ja on muuten totta että jotkut ihmiset haluavat aina sanoa mielipiteensä! :D kiitos <3

Ap

Sori, mutta vaikea uskoa. Mulla on vastaava sormus, eikä kukaan ole kommentoinut negatiivisesti. Ylipäätään kukaan vieraampi ei ole sanonut mitään, ja tutummat on ihailleet.

Minkälaisessa ympäristössä liikut, jos tuollainen kommentointi on yleistäkin?

Vierailija
31/32 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka iso se sitten on jos vieraat kiinnittävät huomiota? Jos tulisin huomanneeksi niin tuskin edes ajattelisin että on aito.

Juuri näin. Suomessa ei juurikaan käytetä kananmunan kokoisia timantteja, ja zirkoniat ym ei juuri loistossa häviä, niin ei tulis mieleen kuvitella aidoksi (vaikka oliskin).

Vierailija
32/32 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko av-mamma on kommentoinut vieraan ihmisen timantin kokoa?

Sitähän minäkin. Keksitty juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme