Miten te petetyt kestätte?
Näin todella todentuntuisen unen, että pitkäaikainen puolisoni ja lasteni isä oli pettänyt minua. Itkin ,huusin, raivosin siinä unessa, ja se tunne oli todella karmea. Unessahan pystyy hyvin "kokemaan" tunteetkin siinä esiintyvästä tilanteessta.
Miten te petetyt kestätte?
Kommentit (14)
Minä ja mies olemme kaikesta huolimatta erillisiä ihmisiä. Jos hän pettäisi, saattaisin antaa anteeksi, mutta vasta sen jälkeen, kun aiheutettu tuska olisi tullut käsitellyksi ja syyt ,jotka johtivat pettämiseen olisi selvitetty niin, että tilanne ei todennäköisemmin enää toistuisi. Puntarissa olisi hyvän ja pahan puolet.
Se oli tavallaan helpotus, että mies päätyi pettämään. Oli ollut jo pidemmän aikaa ettei oikein saatu päätöstä aikaan ja miehen ratkaisu nopeutti asioita jotka olisi tapahtunut ennemmin tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Se oli tavallaan helpotus, että mies päätyi pettämään. Oli ollut jo pidemmän aikaa ettei oikein saatu päätöstä aikaan ja miehen ratkaisu nopeutti asioita jotka olisi tapahtunut ennemmin tai myöhemmin.
Pettäminen varmaan aika usein keino lopettaa aiempi suhden, vaikka ruma ja loukkaava tapa tehdä se onkin. Ei tosiaan uskalleta tehdä sitä lopullista päätöstä erosta, ja pettäminen lopettaa suhteen sitten väistämättä ilman että otetaan itse vastuu päätöksestä. Pelkurin tapa lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen varmaan aika usein keino lopettaa aiempi suhden, vaikka ruma ja loukkaava tapa tehdä se onkin. Ei tosiaan uskalleta tehdä sitä lopullista päätöstä erosta, ja pettäminen lopettaa suhteen sitten väistämättä ilman että otetaan itse vastuu päätöksestä. Pelkurin tapa lähteä.
Huh, mitä kirjoitusvirheitä tuli. Pitäisi olla "Pettäminen varmaan on aika usein keino lopettaa aiempi suhde."
Pettämällä takaisin. Useimmat puolisot tekee niin ja eivät vaan puhu siitä mutta se on varmaan yleisin tapa lieventää tuskaa tekemällä se sama itse. Jotkut kertovat puolisolle, useimmat eivät.
Vierailija kirjoitti:
Voisi kuvitellä, että suurimmassa osassa suhteissa joissa petetään, ei muutenkaan olla niin onnellisesti yhdessä kuin parisuihteissa, joissa ollaan toisilleen uskollisia. Näin ollen sinun tapauksessa reaktio on vahva, koska välillänne on vahva luottamus ja rakkaus, jolloin pettäminen tuntuu todella pahalta. Parisuhteet joissa pettämistä taas tapahtuu, on pakka jo muutenkin aika levällään... toisilleen tiuskimista, riitelyä, valehtelua, läheisyyden puutetta, jne. Näin pettäminen ei ole ainoa piikki selässä vaan kymmenes.
Itseasiassa parisuhteemme on ollut todella huono jo kauan aikaa. Ärsytystä, tiuskimista, seksiä ei juurikaan, jopa haistattelua. Puolisolle olen huoleni ilmaissut, mutta ei näytä nappaavan. Ehkäpä siksi tuo uni tuli tarpeeseen... enneuni ,ehkä. Mutta tuntuu etten mahdollista pettämistä henkisesti kestäisi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Millainen suhteenne oli ennen pettämistä ,seksielämä? Puhuiko mies mitään vai sulkeutui?
Miten jäi pettämisestä kiinni?
Hmm ehkä ajattelemalla että suurimmassa osassa suhteista petetään, mutta minä olin osa onnekasta vähemmistöä joka sai tietää siitä.
Unet kertoo alitajunnasta... Siis jos jokin vaivaa niin se tulee taatusti uniin, vaikkei ehkä ihan suoraan.
Joskus myös unet "valmistelee" tuleviin tapahtumiin ja "herättelee" näkemään jotain mitä et ole vielä ehkä huomannut. Jos on joku iso asia tulossa, se on helpompi käsitellä oikeassa elämässä kun on jo kertaalleen käynyt samoja tunteita läpi.. Mutta harvoin käy juuri kuten unessa, yleensä asia on ihan eri, tunteet vain samankaltaisia...
Pettämiseen on hyvin monenlaisia syitä. Osa niistä liittyy pettäjän henkilökohtaiseen historiaan, osa liittyy suhteeseen ja osa senhetkiseen elämäntilanteeseen. Kerran se vain kirpaisee. Ex-mieheni petti ensimmäisen kerran tilanteessa, jossa olin muuttanut toiselle paikkakunnalle töihin. Hän ei sisimmässään uskonut, ettei se ollut eron esiaste, vaan päätti ehtiä ensimmäisenä ja antoi itsensä ihastua työkaveriin. Osui tosi kovaa. Meillä oli kuitenkin sitä ennen ja sen jälkeen aina ollut hyvät välit, ei riitoja ja esim. erittäin hyvää seksiä, joten palasimme yhteen, kun ihastus hiipui. Mies aloitti terapian.
Muutaman vuoden kuluttua tilanne kuitenkin toistui lähes identtisenä. Havaitsin, että jos haluan olla tämän miehen kanssa, minun huomioni pitää koko ajan olla herpaantumattomana hänessä enkä saa keskittyä liikaa omaan elämääni tai esim. työhön. Minulle se ei sopinut, joten erosimme.
Nykyisessä, toisessa avioliitossani luotan mieheeni täysin ja uskon, että hän on uskollinen. Olemme molemmat sitä mieltä, että jos ihastuksia on, ne pidetään toiselta salassa eikä niiden anneta vaikuttaa avioliittoon. Olemme onnellisia ja nyt jo sen verran iäkkäämpiä, että tuskin enää vaihdamme.
Olen moneen kertaan petetty, mutta olen sen jälkeen saanut elää kymmeniä vuosia hyvää elämää. Ei se elämää kaada.
Minä kuulun siihen kategoriaan , että toivon puolisoni mielummin kuolevan autokolarissa kuin hankkivan sivusuhteen. 😅 olenko sairas päästäni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen suhteenne oli ennen pettämistä ,seksielämä? Puhuiko mies mitään vai sulkeutui?
Miten jäi pettämisestä kiinni?
Suhde oli riitaisista, seksi oli ihan ok ja puhuimme puolin ja toisin paljon ja pettämisestä mies kertoi itse.
Voisi kuvitellä, että suurimmassa osassa suhteissa joissa petetään, ei muutenkaan olla niin onnellisesti yhdessä kuin parisuihteissa, joissa ollaan toisilleen uskollisia. Näin ollen sinun tapauksessa reaktio on vahva, koska välillänne on vahva luottamus ja rakkaus, jolloin pettäminen tuntuu todella pahalta. Parisuhteet joissa pettämistä taas tapahtuu, on pakka jo muutenkin aika levällään... toisilleen tiuskimista, riitelyä, valehtelua, läheisyyden puutetta, jne. Näin pettäminen ei ole ainoa piikki selässä vaan kymmenes.