Taloyhtiön katokseen ilmestynyt keltainen muovilajitteluroskis - mitä ne oikein luulee :))))
Swiddu laitan ihan kaiken sekajätteisiin. Minulla ei ole aikaa eikä halua viettää tuntia päivässä kyyläillen ja arvaillen mitä materiaalia joku kääre mahtaa olla :))
Kommentit (19)
Hieno kirjoitus, pointtina taisi olla "Minä olen patalaiska junttiänkyrä, enkä välitä muusta kuin omasta itsestäni."
Alkoholi taitaa maistua?
Kuhan saa laittaa likaisena. En aio pestä jauhenliha yms pakkauksia.
On täysin mahdoton pysyä perillä eri muovilaaduista. Ja siinä pimeässä katoksessa sitten lukea siitä likaisesta lapusta mitä laatuja kyseiseen keltaiseen laatikkoon laitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Hieno kirjoitus, pointtina taisi olla "Minä olen patalaiska junttiänkyrä, enkä välitä muusta kuin omasta itsestäni."
Alkoholi taitaa maistua?
Monet välinpitämättömät ihmiset ovat menestyjiä. Eivät piittaa muusta kuin omasta hyvästä olosta. Oma arvioni on, että köyhemmissä saattaa olla enemmän niitä, jotka tunnollisesti lajittelevat kaikki jätteet. En tarkoita sitä, että köyhille viina maistuisi ja menestyjille ei, joten ehkä lainasin tässä väärää viestiä omaa viestiäni ajatellen.
Meille tuli myös. Ongelma vain on se, että siihen keltaiseen roskikseen ei saa laittaa juuri mitään. Samalla kun yksi sekaroskis jäi pois, jäljellä olevat kaksi pursuu yli äyräittensä. Pihaparlamentin päätös: keltaiseen roskikseen laitetaan kaikki muovi sen enempää miettimättä tai esim pesemättä.
Omaa järkeä saa käyttää!
Onko muovijäteroskis pakollinen taloyhtiöissä?
Vierailija kirjoitti:
Kuhan saa laittaa likaisena. En aio pestä jauhenliha yms pakkauksia.
Kuha menee biojätteisiin.
Tämä :)))-5/5 on kyllä paskin provoilija ikinä
Älkööt luulko, että perheen äiti tekee meta-työn tässäkin!
Suomessakin tulisi olla jokaisella omat roskikset per huoneisto niin määräytyisi vuokrat sen mukaan miten hyvin osaa lajitella roskansa. Maksakoot ne extraa joiden mielestä lajittelu on turhaa.
Onko nyt kaikissa isoissa taloyhtiöissä muovikeräysastia?
http://www.sss.fi/2017/06/isojen-taloyhtioiden-pitaa-jatkossa-kerata-my…
Isojen taloyhtiöiden pitää jatkossa kerätä myös muovijäte
Tekijä
Salon Seudun Sanomat
-
1.6.2017 | 0:00
0
Kesäkuun alussa voimaan tulevat uudet jätehuoltomääräykset tuovat muovinkeräysastiat isojen taloyhtiöiden pihoihin.
Mikäli huoneistoja on vähintään kaksikymmentä, myös muovipakkaukset pitää lajitella erikseen. Uudistuksessa on vuoden mittainen siirtymäaika.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä paljon Meta-työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä.
olisiko pitänyt olla keltaisen sijasta pinkki, ettet olisi pahoittanut mieltäsi.
Vierailija kirjoitti:
Meille tuli myös. Ongelma vain on se, että siihen keltaiseen roskikseen ei saa laittaa juuri mitään. Samalla kun yksi sekaroskis jäi pois, jäljellä olevat kaksi pursuu yli äyräittensä. Pihaparlamentin päätös: keltaiseen roskikseen laitetaan kaikki muovi sen enempää miettimättä tai esim pesemättä.
Omaa järkeä saa käyttää!
Nyrkkisääntö on että se muovi mitä tulee ruokakaupasta kotiin voidaan laitaa sinne, kun taas muoviset esineet (lauttaset, lelut, urheiluvälineet etc.) ei kuluu sinne. Aika helppo eiks niin
Miksi keltainen? Jos muut roskikset ovat maahan sulautuvan värisiä, miksi pihaan pitää laittaa silmäänpistävän värinen muoviROSKIS?
Vierailija kirjoitti:
Nyt on taas uhriutuminen huipussaan kun tästäkin saa jo "työtä". Teille hengittäminenkin varmaan vaatii valtavia älyllisiä ponnisteluja ja raskasta metatyötä jota ei arvosteta.
Vierailija kirjoitti:
Swiddu laitan ihan kaiken sekajätteisiin. Minulla ei ole aikaa eikä halua viettää tuntia päivässä kyyläillen ja arvaillen mitä materiaalia joku kääre mahtaa olla :))
Se säiliö on niille sinua älykkäämmille, joita kiinnostaa. Ymmärtäähän tuon, sinulla ei riitä kapasiteetti.
Sekajätteisiin, ei mene juurikaan mitään kun erittelee siitä pahvin ja muovin. Ainoastaan likaisia jätteitä tai yhdistelmiä joita ei saa siististi erilleen.
5/5