Mies aikoo antaa perinnöstään osan eksälleen
Mies sai isohkon perinnön ja nyt aikoo lahjoittaa siitä osan eksälleen, koska eksä "osteli mulle lahjoja kun oltiin yhdessä". Mitä helvettiä?
Kommentit (22)
Hieno mies! Ole sinä kateellinen ä*mä hiljaa. Sinuunko ne rahat pitäisi panostaa?
Hieno mies, jolla on sydän paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Hieno mies! Ole sinä kateellinen ä*mä hiljaa. Sinuunko ne rahat pitäisi panostaa?
No voisi olla kohtuullista että jos kerran nyt ollaan yhdessä niin varat ovat yhteisiä.
ap.
Poikkeuksellisen kauniisti ajateltu! Kannattaa katsoa, ettei mene yli lahjaverorajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voisi olla kohtuullista että jos kerran nyt ollaan yhdessä niin varat ovat yhteisiä.
ap.
Että sellainen naisvihaprovo tänään.
Aika älytön ajatus. Kyllä ne eksät pitäs unohtaa. Onko heillä yhteisiä lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
No ei ole kohtuullista. Hänen perintönsä ei ole sinun perintösi vaan sinä saat omasi. Ja miehesi antaa sinun nauttia rahoista, jos tahtoo. Mitä ilkeämmäksi käyt, sitä vähemmän hän tahtoo.
Jos sä saisit perinnön, saisko mies määrätä kenelle siitä annat?
Vierailija kirjoitti:
Jos sä saisit perinnön, saisko mies määrätä kenelle siitä annat?
Pikemmin, saisiko mies sosialisoida sen, koska ap oli sitä mieltä, että perintö on heidän eikä miehen.
Vierailija kirjoitti:
Aika älytön ajatus. Kyllä ne eksät pitäs unohtaa. Onko heillä yhteisiä lapsia?
Miksi eksät pitäisi unohtaa? Olen edelleen ystävä eksieni kanssa.
Olisin kyllä itsekin hieman tyrmistynyt ja väitän, että moni "hieno mies"-kommentoijista asettaa itsensä ajatuksissaan siihen eksän asemaan eivätkä tykkäisi yhtään jos puolisonsa päättäisi antaa rahojaan eksälleen. Kuitenkin jos sinut on suljettu perinnöstä ulos niin rahat ovat yksin miehen joten jos välinsä eksään ovat muutoin mielestäsi sopivat niin yrittäisin vain sivuuttaa koko asian, et voi asialle mitään ja sen märehtiminen vain aiheuttaa lisää negatiivisia tunteita ja voi jopa johtaa turhiin riitoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Perinnön antajakin on voinut sulkea sut niistä rahoista ulos.
Vierailija kirjoitti:
Olisin kyllä itsekin hieman tyrmistynyt ja väitän, että moni "hieno mies"-kommentoijista asettaa itsensä ajatuksissaan siihen eksän asemaan eivätkä tykkäisi yhtään jos puolisonsa päättäisi antaa rahojaan eksälleen. Kuitenkin jos sinut on suljettu perinnöstä ulos niin rahat ovat yksin miehen joten jos välinsä eksään ovat muutoin mielestäsi sopivat niin yrittäisin vain sivuuttaa koko asian, et voi asialle mitään ja sen märehtiminen vain aiheuttaa lisää negatiivisia tunteita ja voi jopa johtaa turhiin riitoihin.
En ole kenenkään eksä, mutta olen perinyt ja tiedän, että ihminen voi olla silloin pitkäänkin (jopa vuosia) tosi herkillä.
Mies on voinut aikanaan kokea saaneensa enemmän kuin ansaitsi ja nyt näkee mahdollisuuden antaa hyvää takaisin. Oletettavasti eksä ei fiksuna ihmisenä suostu ottamaan rahaa vastaan, mutta mies on saanut tunteen siitä, että hän toimi hyvin. Eksä on voinut olla myös kuolleelle tärkeä.
Ajatuksena kaunis. Mutta kyllä tykkäisin itsekin pahaa, jos mies antaisi exälleen rahaa perinnöstään. Toki ehkä ymmärrettävää, jos ex on esim. opiskeluaikana maksanut leijonan osan kuluista tms. Mutta silti kirpaisisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
No kuule, ne eivät siltikkään ole sinun rahojasi, vaikka miten yhdessä olette.
Just tollasten rahanahneiden paskojen takia tulemme tekemään oman testamenttimme lapsen puolison täysin poissulkevaksi.
Mikä hitto siinä on, että jotkut ihmiset eivät osaa erottaa omaa ja mikä on toisen? On olemassa vaan minä minä minä ja mulle mulle mulle ja mulle, minulla on oikeus siihen ja tähän, minä minä minä minä! -hyi olkoon!
Jos on isohko perintö, etköhän sinäkin pääse paikoille. Tuo on hieno asia.
Taas yksi hyvä syy merkitä testamenttiin, että perijän puoliso ei peri rahoja. Eikä perijän avio-oikeus koske perittyjä rahoja.
Omathan on rahansa.