Kärsitkö sinäkin jo syysmasennuksesta?
Kommentit (22)
En, huomaan syksyn edetessä muuttuvani pirteämmäksi ja iloisemmaksi. Sen sijaan keväällä iskee masennus.
Hitsi että saan vihdoin hyvin nukuttua kun pimeämpää ja viieämpää, 7,5 tuntia putkeen!
Helteillä tuli juotua niin paljon vettä että heräsi öisin vessaan.
Olen täynnä energiaa, ja valmis syksyn mukanaan tuomiin projekteihin niin töissä kuin kotona :)
Eilen tunsin syksyn tulevan ja lenkillä aloin miettiä jos hyppäisi jokeen. Tervetuloa puolen vuoden masennus ja synkkyys.
Elokuu on vielä kesäkuukausi. Mulla itselläni alkoi vasta kesäloma, eikä todellakaan ole mitään syysmasennusta. V***ttaa ap:n kaltaiset vinkujat kuinka on jo kylmää ja pimeää ja syksy ja masentaa.
No en tosiaan vaan päinvastoin. Koko kevään v*tutti ja tympäisi 24/7 mutta justiinsa eilen lähdin ihan onnesta soikeana lenkille, edellisestä olikin jo reilu 3 kuukautta,
Heti kun on tällainen pilvinen/sateinen ja/tai kylmä päivä ahdistus iskee - nytkö tämä loppui, seuraavan kerran vasta 9kk kuluttua voi tulla lämpimiä päiviä! Miten sen taas kestää?? Energia putoaa nollille heti ja säryt vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Heti kun on tällainen pilvinen/sateinen ja/tai kylmä päivä ahdistus iskee - nytkö tämä loppui, seuraavan kerran vasta 9kk kuluttua voi tulla lämpimiä päiviä! Miten sen taas kestää?? Energia putoaa nollille heti ja säryt vaivaa.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Hitsi että saan vihdoin hyvin nukuttua kun pimeämpää ja viieämpää, 7,5 tuntia putkeen!
Helteillä tuli juotua niin paljon vettä että heräsi öisin vessaan.
Sama täälläkin. Yöunet parani ilman viiletessä. Jaksaa taas touhuilla ja lenkkeillä.
Median luomat masennukset. Syysmasennus, kaamosmasennus, kevätmasennus. Kukaan ei näistä kärsisi, jos lehdistö ei niistä kirjoittaisi. Tosin nykyään ei enää lehtienkään tarvitse niistä mainita :)
Ja Etelä-Suomessakin kärsitään kaamosmasennuksesta, vaikka etelässä ei edes ole kaamosta :D:D:D
Ihanaa, kun ei ole enää kuuma ja yöllä saa nukuttua paremmin, kun on pimeää. Jaksaa tehdä kaikenlaista, mitä en toukokuusta asti ole jaksanut tehdä kunnolla helteiden vuoksi. Olen siivonnut, pessyt kertyneet pyykit, raivannut komeroita, käynyt kävelylenkeillä. Illalla on jo kyllä pimeää aikaisemmin, mutta saan nukuttua paremmin ja voi poltella kynttilöitä ja juoda yrttiteetä sohvalla istuen, rauhassa, nauttien hämäränhyssystä.
Päinvastoin!
Ensimmäisenä ei-hellepäivänä ihmettelin ihan tunti tolkulla, että miten onkin yhtäkkiä näin hyvä olo, ja illan viiletessä sen viimein tajusin – en ollut hikoillut koko päivää pelkästään sohvalla istuessa!
Olen aloittanut myös reippaat iltalenkit ensimmäistä kertaa sitten alkukevään, ihanaa kun ulkona on vilpoisampaa ja kotikaupunkini lenkkipolut näyttävät paljon nätimmiltä lämpimänsävyisten katulamppujen loisteessa.
Tosin onhan tämä elokuu vielä lähestulkoon kesää, syyskuun 1. se vuoden paras osuus vasta alkaa! On onni asua Suomessa, kun syys-talvi kestää jopa 7-8 kuukautta. <3
Vierailija kirjoitti:
Ja Etelä-Suomessakin kärsitään kaamosmasennuksesta, vaikka etelässä ei edes ole kaamosta :D:D:D
Tervetuloa sieltä Lapin lumihangilta tänne etelän tammi- ja helmikuisiin räntä- ja vesisateisiin jolloin todellakin on PIMEÄÄ. Kun lunta saadaan, se todellakin valaisee.
Oleen syyntynyt talvella joten olenn enemmän talvi ihmisiä. Kesäällä tuntuuu etttä kaikki on joteenkin teennäistä ja liikaa esilllä. Kylmyys, mystiiikka, uteliaiisuus ja mieleenkiinto niin on joteeenkin enemmmän sitää rikkautta sittten.
Vierailija kirjoitti:
Oleen syyntynyt talvella joten olenn enemmän talvi ihmisiä. Kesäällä tuntuuu etttä kaikki on joteenkin teennäistä ja liikaa esilllä. Kylmyys, mystiiikka, uteliaiisuus ja mieleenkiinto niin on joteeenkin enemmmän sitää rikkautta sittten.
Jaa kylmyys tuoo myöss sellaistaa virtaaa ja selviytymiseen kannalta jotaain pakonomaistaa tarvetta pyrkiiä.
Tällä viikolla on taas alkanut tulla kaamosmasennuksen oireita. En jaksa lähteä lenkille, tekee mieli makeaa, olen ärtynyt ja väsynyt ja selkää särkee. Iltaisin istun nojatuolissa, selaan nettiä ja masennus pahenee.
Höh, no en? Sen sijaan nautin viileästä ja raikkaasta säästä, saan paljon aikaiseksi. Ihana olla ulkona kun on raikas ilma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa sieltä Lapin lumihangilta tänne etelän tammi- ja helmikuisiin räntä- ja vesisateisiin jolloin todellakin on PIMEÄÄ. Kun lunta saadaan, se todellakin valaisee.
Ei se pimeä ole kaamosta.
Mulle on iskeny oikeen energiapiikki ja oon alottanu kodin suursiivouksen