Vetäisitkö herneet nekkuun?
Jos tuttavasi olisi luvannut auttaa pienten juhlien valmistelussa ja sitten itse juhlissa olla kutsuttuna vieraana mutta myös vähän auttaa tarjoilussa yms. Edellisellä viikolla hän ilmoittaakin olevansa todella sairas eikä pysty auttamaan valmisteluissa. OK, eihän sille tietenkään mitään voi. Viestität että ilmoittelee tilanteestaan.
Juhlapäivänä hän seisookin oven takana lahjan kanssa ja tulee juhliin. Seurustelee vieraiden kanssa mutta ei laita tikkua ristiin auttaakseen mitenkään.
Kysymys olikin otsikossa, vetäisitkö herneet nenuseen?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
No, varmaan tunnet tämän ystäväsi metkut, eli ei varmaan tullut yllätyksenä?
No oikeasti en ole draaman kumpikaan osapuoli, en vain ihan ymmärrä miksi juhlien järjestäjä loukkaantui niin verisesti. Hänhän jokatapauksessa kutsui ystävänsä juhliin, ystävä itse tarjoutui auttamaan muttei sitten pystynytkään.
Mun oli vaan helpompi kirjoittaa minä myödossa tilanne kuin että olisin alkanut kertomaan henliköstä A ja henkilöstä B tai tuttavasta ja tuttavan ystävästä. Sori jos se vaikuttaa jotenkin asin ymmärtämiseen.
No onhan se aina ikävä todistaa, kun joku ei ole sanojensa mittainen ihminen.
Kyllä varmaan vähän loukkaantuisin.. Ainakin jos on luvannut auttaa myös tarjoiluissa yms eikä yhtään selittelisi miksei voikaan auttaa.
Toki riippuu myös selityksestä, jos on esim. kädet poikki niin seurustelu voi onnistua muttei tarjoilu jne...
Ei ole mitään amerikantiedettä tuosta vetää johtopäätöstä, että lupaus oli vain small talkia :D Totta kai vetäisin herneet nenään. Olisi vaan suoraan sanonut, että ei halua auttaa eikä vetää tuota sairauskorttia esiliinantaskusta.
Auttoiko joku muu juhlissa ja hän ei halunut astua tämän varpaille? Olitteko edellisenä päivänä puhuneet asiat läpi ja käynyt läpi miten hän olisi voinut auttaa? On vähän hankala tyhjästä alkaa auttamaan, jos ei toinen yhtään kartalla millaista apua olisit tarvinnut.
Kysyitkö ennen juhlia miltä näyttää ja voiko hän auttaa? Eli kiinnostiko sinua yhtään ystäväsi vointi?
Mä olen itse tullut siihen tulokseen etten ikinä odota apua keneltäkään. Jos tarvitsen apua, tilaan/ostan sitä ja myös maksan siitä.. Näin on paljon helpompi elää.
Ystäviäni autan mielelläni akuuteissa hätätilanteissa mutta mihinkään "työ"hommiin en lähde, tyyliin maalataan porukalla meidän talo vikkonloppuna.
Vähän asian vierestä ehkä.
No, varmaan tunnet tämän ystäväsi metkut, eli ei varmaan tullut yllätyksenä?