Mikä minä olen mietteissäni jos olen abortinvastaisuuden ja abortintekijöiden puolella yhtä paljon?
Kommentit (13)
No minä olen oikeastaan tuollainen kuin otsikossa sanotaan. Vastustan aborttia ja uskon sen olevan syntiä, mutta olen itsekin tehnyt abortin menneisyydessäni. Olen saanut sen Jumalalta anteeksi ja toivon samaa muillekin abortin tehneille eli olen sillä tavoin abortintekijöiden "puolella".
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Looginen tyyppi. Nykyinen lakihan on terveyteen perustuva järkikompromissi. Olisi paljon loogisempaa elämän määrittelyn kannalta, että abortti on joko kokonaan laiton(elämä alkaa, kun se alkaa eikä sitä saa ottaa), tai sitten abortin saisi tehdä ihan synnytykseen asti, koska itsenäinen elämä alkaa vasta ulkona.
Oikeastaan olen itse ajatellut tätä vähän radikaalimminkin, mutta tietenkin vain teoriassa: Abortin voisi tehdä siihen asti kunnes jo syntynyt lapsi ymmärtää olevansa äidistään erillinen olento. Tämä on tietysti vastenmielinen ajatus. Mutta tässä ajattelinkin vain sitä määritelmää elämästä, tietoisuuden syntymisen kautta.
Näetkö siis että nämä kaksi vastakkaista leiriä ovat abortin vastustajat ja abortin tekijät? Oletatko siis, että jos ihminen kannattaa abottioikeutta, hän on itse tehnyt abortin?
Faith kirjoitti:
No minä olen oikeastaan tuollainen kuin otsikossa sanotaan. Vastustan aborttia ja uskon sen olevan syntiä, mutta olen itsekin tehnyt abortin menneisyydessäni. Olen saanut sen Jumalalta anteeksi ja toivon samaa muillekin abortin tehneille eli olen sillä tavoin abortintekijöiden "puolella".
Tämän takia halveksin uskovaisia. Eikö teillä ole mitään itsekritiikkiä? Mikä Jumala se tuollainen on, jolle on ihan sama teetkö syntiä vai et, kunhan sokeasti uskot että hän tapatti oman poikansa siksi että voisi antaa anteeksi kaiken sikailun sillä perusteella että uskoo tuohon?
Eihän tuossa ole mitään järkeä!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Näetkö siis että nämä kaksi vastakkaista leiriä ovat abortin vastustajat ja abortin tekijät? Oletatko siis, että jos ihminen kannattaa abottioikeutta, hän on itse tehnyt abortin?
Ei, vaan ymmärrän molempien kannat saman arvoisina.
Mielestäni elämä on laatukysymys, ei määrä.
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Tämän takia halveksin uskovaisia. Eikö teillä ole mitään itsekritiikkiä? Mikä Jumala se tuollainen on, jolle on ihan sama teetkö syntiä vai et, kunhan sokeasti uskot että hän tapatti oman poikansa siksi että voisi antaa anteeksi kaiken sikailun sillä perusteella että uskoo tuohon?
Eihän tuossa ole mitään järkeä!!!!!
Jumalalle ei ole ihan sama, teemmekö syntiä vai emme. Jumalan tahto on, että emme tee syntiä. Jumala lähetti Poikansa Jeesuksen meidän syntiemme sovitukseksi, että voisimme saada vääryydet anteeksi. Kaikki ihmiset ovat syntisiä eli Jumalan anteeksiannon tarpeessa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Neutraali, puolueeton, objektiivinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue kysymys uudestaan.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Looginen tyyppi. Nykyinen lakihan on terveyteen perustuva järkikompromissi. Olisi paljon loogisempaa elämän määrittelyn kannalta, että abortti on joko kokonaan laiton(elämä alkaa, kun se alkaa eikä sitä saa ottaa), tai sitten abortin saisi tehdä ihan synnytykseen asti, koska itsenäinen elämä alkaa vasta ulkona.
Oikeastaan olen itse ajatellut tätä vähän radikaalimminkin, mutta tietenkin vain teoriassa: Abortin voisi tehdä siihen asti kunnes jo syntynyt lapsi ymmärtää olevansa äidistään erillinen olento. Tämä on tietysti vastenmielinen ajatus. Mutta tässä ajattelinkin vain sitä määritelmää elämästä, tietoisuuden syntymisen kautta.
Ehkä enemmin itse näkisin sen niin, että
1. Abortin voi tehdä, kunnes sikiö tutkitusti tuntee kipua. Siihen asti kyseessä olisi vain kehittymätön solumöykky, jota ei voida pitää ihmisarvoisena. Tällä hetkellä tutkimus laittaa kivun muodostumisen viikoille 25-30 (viimeisin luotettava lähde eli American Medical Association antaa viikoksi 29) eli 24 asti saisisi siis ainakin tähän perustuen tehdä.
2. Abortin voi tehdä, kunnes sikiö ainakin teoriassa selviäisi jo ilman äitiä, jolloin hänen ihmisoikeutensa alkavat. Keskosuus alkaa viikosta 22 eli 21 asti saisi tehdä abortin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue kysymys uudestaan.
ohis
Lue sinä vastaus uudestaan. Ohis
Sentristi