Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painanko liikaa?

Vierailija
14.08.2018 |

Oon kohta 13v ja oon 160cm ja painan 60kg. Olenko ylipainoinen?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et. Olet normaalipainoinen.

Vierailija
2/11 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunta antava painoindeksisi on 23,44, joka voidaan tulkita ylipainoksi.

https://www.laskurini.fi/terveys/painoindeksilaskuri-lapsille-ja-nuoril…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sun iässä tyttöjen (oletan että olet) paino nousee murrosiän takia keskim. 2 kg, jos olet siksi huolissasi että painosi on noussut hieman - siitä ei pidä huolestua. Vartalosi valmistautuu myös pituuskasvuun juuri nyt. Voit hyvin kasvaa vielä n. 10 cm.

Vierailija
4/11 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunta antava painoindeksisi on 23,44, joka voidaan tulkita ylipainoksi.

https://www.laskurini.fi/terveys/painoindeksilaskuri-lapsille-ja-nuoril…

Tuon ikäisiin ei sovelleta bmi:tä vaan kasvukäyrää... ja todellakin huomioidaan murrosikä ja yhä jatkiva pituuskasvu.

Ap ei todellakaan ole ylipainoinen. Ja ei edes bmi:n mukaan katsottuna.

Vierailija
5/11 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta läski.

Vierailija
6/11 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painossasi ei ole mitään vikaa. Kannattaa keskustella luotettavan aikuisen kanssa jos asia huolestuttaa liikaa, ja mietitte sitten yhdessä mitä tehdään. Tämä on tylsä vastaus, mutta painoa ei kannata hirveästi miettiä ellei sitä ole oikeasti liikaa.

Vierailija
7/11 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöt tasapainoisesti ja pidät vain yhden tai kaksi herkkupäivää viikossa, sekä harrastat liikuntaa ( myös hyötyliikunta lasketaan mm. koulumatkat pyöräillen. koiranlenkitykset jne.) niin tuo on sinun normaalipainosi.

Toivottavasti teillä kotona tarjolla hyvää kotiruokaa, eikä eineksiä. Jos kotona ei tarjolla tasapainoista ruokaa, ota mallia kouluaterioista, googlaa ohjeita ja sano vanhemmille, että tehdään yhdessä näitä.

Moni teinityttö luulee murrosiän mukanaan tuomaa rasvankertymistä lihomiseksi. Se ei ole sitä. Sinulle voi kertyä rasvaa erityisesti reisiin, peppuun ja rintoihin ja lantio pyöristyy. Tämä on normaalia naiseksi kasvamista. Ei lihomista. Jos joku toope tästä haukkuu, niin muista, et hoikkiakin haukuu joku toope. Heitä haukutaan laudaksi tai luurangoksi. Eli ohje on, että unohda toopet.

Jos tuntuu, että alat oikeasti lihota, niin jatka ruuan syömistä normaalisti, mutta hylkää limppari ja herkut. Ne lihottavat. Eivät perusruoka.

Vierailija
8/11 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä minä oli saman pituinen kuin sinä ja painoin n. 46 kg.

Pituusgeenit perin molemmilta mummoilta, he olivat 160 cm, isän äiti ehkä lyhyempikin. Minä kasvoin 162-senttiseksi vaikka äitini on 168 cm, isä 180 cm.

Olen nyt 34 v ja painan 51 kg. En ole koskaan lihonut yli 55-kiloiseksi, ja tuon verran painoin ennen kuin sain thyroxin-lääkityksen, sillä lähti neljä kiloa nestettä sutjakasti. Ruokavaliolla ja liikunnalla olen pitänyt huolen siitä etten turpoa.

Vierailija
9/11 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nainen voit tulla syliini istumaan vaikka olisitkin painava en aja sinua pois polveltani. 

Vierailija
10/11 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan olen niin läheisyydenkipeä että annan naisten istua sylissä vaikka jalka puutuisikin. 

Vierailija
11/11 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduta läski.

Tapa ittes kuspää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi