Rekryfirmasta luvattiin soittaa joka tapauksessa pääsi jatkoon tai ei
Parin päivän kuluessa mutta kolmeen päivään ei oo kuulunut mitään.
Onko kusetusta? Vai normaalia että luvataan soittaa kaikille pääsi jatkoon tai ei mutta sitten ei ilmoitetakaam?
Kommentit (11)
Ei ollu barona. Mutta on toi vähän noloa kun ovat rekrytoinnin ammattilaisia omissa puheissaan eikä osaa edes soittaa vaikka sanovat. Ei kovin ammattimaista minun mielestä
Yleensä ilmottavat vasta sitten, kun valinnat ovat tehty ja nimissä paperit. Ensin ilmotetaan valitu(i)lle, ja sitten muille. Sopimuksien tekemisessä menee helposti muutama päivä, joten on jossain määrin epäammattimaista edes luvata parissa päivässä ilmoitukset ei-valituille, koska tuollasta aikataulua on todella vaikea pitää.
Ja yhden päivän lipsuu aikataulut jo pelkästään siksi, että itse työpaikan rekrytoivan pomon kissa on kipeänä. Älä hätäile...
Kolme päivää kulunut ja nyt jo pitäisi olla tiedossa saiko työn vai ei? Ensisijaisena ei ole ne ei valitut. Haastattelutkin voi olla vielä päällä jne. Malttia.. enkä kyllä ymmärrä, miksi pitäisi ilmottaa jos ei tietty työtehtävä osunut kohdalle, koska sieltä paukkuu koko ajan uusia ja voivat sitten soitella kiinnostaisiko tämmöinen.
Vierailija kirjoitti:
enkä kyllä ymmärrä, miksi pitäisi ilmottaa jos ei tietty työtehtävä osunut kohdalle, koska sieltä paukkuu koko ajan uusia ja voivat sitten soitella kiinnostaisiko tämmöinen.
Kyllähän rekryfirman pitäisi jo ainakin jollain tasolla ajatella, että työnhakijat ovat myös heidän asiakkaitansa. En itse lähtisi keskustelemaan sellaisen rekryfirman edustajan kanssa enää toistamiseen mitään, jonka kanssa on aikaisemmin ollut juttua työpaikasta, mutta sitten perästä ei ole kuulunut mitään.
Sama juttu muuten myös yrityksen sisäisissä hauissa: on todella epäkohteliasta olla ottamatta valitsematta jätetteyihin hakijoihin yhteyttä, varsinkin jos ovat haastetteluissa käyneet.
Sanoivat ilmottavansa joka tapauksessa parin päivän sisällä eli viime viikolla. Haastattelu oli keskiviikkona. Siksi tässä harmittelin kun ite tietysti ottaa kaiken luvatun kirjaimellisesti kun ite toivoo ja odottaa sitä soittoa että pääsis jatkoon. Asia pitäisi sitten ilmoittaa niinkuin se todellisuudessa on. Ap
Paras oli se firma, joka vuoden (oikeesti) päästä hausta, laittoi valintamme ei kohdistunut sinuun viestin. Piti oikein miettiä, että oonko mä tonnekin hakenut😂 On se aika normaalia, varsinki rekryfirmojen kohdalla. Pitäshän niitten ilmoitella, mutta kiinnostus loppuu, kun maksava asiakas on saanut hakemansa ja nämä rahansa.
Jep täytyy laittaa nimi muistiin ja muistaa kertoo muillekin että kusetusta koko firma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
enkä kyllä ymmärrä, miksi pitäisi ilmottaa jos ei tietty työtehtävä osunut kohdalle, koska sieltä paukkuu koko ajan uusia ja voivat sitten soitella kiinnostaisiko tämmöinen.
Kyllähän rekryfirman pitäisi jo ainakin jollain tasolla ajatella, että työnhakijat ovat myös heidän asiakkaitansa. En itse lähtisi keskustelemaan sellaisen rekryfirman edustajan kanssa enää toistamiseen mitään, jonka kanssa on aikaisemmin ollut juttua työpaikasta, mutta sitten perästä ei ole kuulunut mitään.
Sama juttu muuten myös yrityksen sisäisissä hauissa: on todella epäkohteliasta olla ottamatta valitsematta jätetteyihin hakijoihin yhteyttä, varsinkin jos ovat haastetteluissa käyneet.
En tiedä miten tässä haku järjestetty, mutta ne missä itse olen käynyt, on haettu joko tiettyyn tehtävään tai avoimella haulla. Haastattelun jälkeen otetaan joko yhteyttä jos työ alkaa haetusta työpaikasta TAI kun olisi tarjolla jotain työtä. Kolmessa päivässä tulee kiire, jos haastateltavia on useita ja pitäisi järjestää valituille sopimukset yms ja ilmoittaa samaan hengenvetoon ei valituille. Siksi en ymmärrä, miksi ilmoittaa ei valituille tietystä tehtävästä, että tämä ei nyt tärpännyt, koska sieltä voi ensi viikolla tulla sijaisuus, johon tämä aiempaan ei valittu voisikin olla sopiva... yleensä ovat ottaneet töihin, jos haastatteluun on päästy, mutta koska alkaa, riippuu kuinka asiakasyritykset tekijöitä kaipaa.
Normaalia, ketään ei kiinnosta perään soitella.
Pointti onkin se että sanoivat että soittavat parin päivän sisällä joka tapauksessa eli viime viikolla ja eivät soittaneet. Yleensä tehdään mitä luvataan jos halutaan olla ammattilaisia
Barona?
Mulle lupasivat sieltä ilmoittaa toissa keväänä. Eipä ole vieläkään mitään kuulunut..