Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojalle tehdään armeijassa isovarpaan kiilaekskiisio, eli kynnen kynnen kavennusleikkaus..

Vierailija
13.08.2018 |

Onko kellään kokemusta toimenpiteestä?
Hänellä kynsivallin tulehdus isovarpaaseen kolmisen viikkoa sitten. Sai siihen antibioottikuurin intissä. Kuuri ei auttanut, joten kavensivat kynttä hieman. Sai kaksi puudutuspiikkiä, niistä ei kuitenkaan ollut apua koska varvas oli edelleen tulehtunut.
Tulehdus jatkunut siitä saakka, toimenpiteessä lääkäri kavensi kynttä liian vähän, joten nyt isompi toimenpide edessä viikon päästä. Ab- kuuri koko ajan päällä edelleen. Mietityttää, että miten oärjää tämän viikon tuon tulehduksensa kanssa, ovat viisi päivää metsässä leirillä, joten eipä tuota varvasta pääse kovin hyvin puhtaana pitämään.
Joutuukohan olemaan pitkäänkin saikulla tulevan toimenpiteen jälkeen? Olen hölmönä lukenut netistä ihmisten kokemuksista tuosta toimenpiteestä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään kokemusta toimenpiteestä?

Hänellä kynsivallin tulehdus isovarpaaseen kolmisen viikkoa sitten. Sai siihen antibioottikuurin intissä. Kuuri ei auttanut, joten kavensivat kynttä hieman. Sai kaksi puudutuspiikkiä, niistä ei kuitenkaan ollut apua koska varvas oli edelleen tulehtunut.

Tulehdus jatkunut siitä saakka, toimenpiteessä lääkäri kavensi kynttä liian vähän, joten nyt isompi toimenpide edessä viikon päästä. Ab- kuuri koko ajan päällä edelleen. Mietityttää, että miten oärjää tämän viikon tuon tulehduksensa kanssa, ovat viisi päivää metsässä leirillä, joten eipä tuota varvasta pääse kovin hyvin puhtaana pitämään.

Joutuukohan olemaan pitkäänkin saikulla tulevan toimenpiteen jälkeen? Olen hölmönä lukenut netistä ihmisten kokemuksista tuosta toimenpiteestä.

Sorry kirjoitusvirheet..

Vierailija
2/10 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi kyllä mennä minnekään leirille leikatun varpaan kanssa! Tulehdusriski on melkoinen, ja kipeäkin se on. Itsellä leikattu molemmat varpaat, myös kahteen kertaan. Kyllä siinä aikansa menee parantua normaaliin kävelykuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikattiin siis liian vähän pari viikkoa sitten. Tulehdus edelleen varpaassa, uusi leikkaus on viikon päästä. Silloin leiri jo loppunut.

Vierailija
4/10 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta leikattu 18v sitten. Lääkäri teki heti kunnolla tuon eli kavensi kynttä ihan juuresta. Oli tosi kipeä tuon ekan päivän leikkauksen jälkeen, helpotti vain kun piti jalkaa koholla. Sitten alkoi kipu helpottamaan, isompaa kenkää piti vaan pitää jalassa muutaman päivän, kun ei omia voinut pitää arkuuden takia.

En tarkalleen muista kauanko oli kipeä/arka, mutta kun parani, ei ole sen jälkeen enää koskaan vaivannut.

Vierailija
5/10 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te näitä poikia löydätte?

Vierailija
6/10 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saahan se nyt saa*tana vemppaa jos varvas on pjaskana. Eli ei tarvi rönytä metsässä. Mutta sitä pitää hakea, ei siellä tulla vapautuksia erikseen tarjoilemaan.

Vierailija
7/10 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tehty, kyllä varvas oli seuraavana päivänä heti jo oireeton. 

Vierailija
8/10 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin kai kolmeen eri kertaan ja aina piti uusia. Kynteni ovat hyvin kuperat.

Vasta ulkomaille muutettuani pääsin asiantuntevalle podologille, joka sananmukaisesti kiskoi kynnen juuret pois ja siihen loppui kynnen liikakasvu sisäänpäin. Suomalaiset lekurit vain "minä tässä fenolilla tuhoan ne juuret" - no eivät tuhoutuneet.

Paranemisessa taisi mennä parikin viikkoa. Jalassa oli sellainen hassu erikoiskenkä ja ylhäällä oli koipea pidettävä.

Vierailija
9/10 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla molempiin isovarpaisiin tehty toi. Pari päivää kipeä operaation jälkeen. Viikko pari ottaa aikaa parantua kunnolla.

Vierailija
10/10 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aikoinaan peräjälkeen molemmissa isovarpaissa kynsivallin tulehdus. Pitkitin itse tosi kauan menoa terveyskeskukseen.

Varpaan kynsivalli oli ihan turvoksissa ja sinertävän punainen.

Sisältä pursusi keltaista mätää ja sanomattakin selvää että se oli todella kipeä.

Lopulta terveyskeskuksen lääkäri leikkasi sen paikallispuudutuksessa, se meni ihan hyvin.

Myöhemmin toisen jalan isovarpaaseen tuli sama juttu. Menin taas lääkärille ja siellä oli nuori aloitteleva lääkäri joka kyseli minulta neuvoa että miten se aiempi leikkaus tehtiin joten neuvoin parhaani mukaan.

Se nuori lääkäri katsoi mallia siitä aiemmin leikatusta varpaasta ja kyllä senkin lopputulos oli hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän