Miksi mies haluaa lähihoitajaksi?
Opiskelen koulussa jossa myös lähäreitä koulutetaan, ja aina jaksaa yllättää kun joka vuosi jokaisella luokalla on ne 1-3 kiintiömiestä. Onko ne oikeasti kiinnostuneita esim. päiväkodin töistä? Vai haluaako ne vain olla naisten keskellä :-DDDD
suurinosa näistä pojista on vielä semmoisia löhöäjiä, näpyttelee puhelinta tunnilla jne.
Kommentit (27)
Mä olen sairaalassa töissä, ja kaikki ne harvat mieshoitajat on tosi mukavia ja oikeasti osaavat kohdata potilaan, ja potilaat ovat heistä pitäneet.
Toki, voihan se olla, että ne harvat miehet, jotka siihen hommaan lähtevät, kokevat sen kutsumuksekseen. Naisia alalla on niin paljon, että tuskin se kaikille on kutsumus, joten ehkä se vääristää.
Minun työpaikallani on enemmistö miehiä lähihoitajina, kuin meitä naisia. Ilmapiirille tekee hyvää. Nykyään opiskelijoistakin yllättävän moni on miehiä.
Saa ainakin töitä toisin kuin esim tradenomina.
Työkkärihän ainakin vielä vähän aikaa sitten patisti lähihoitajaopintoihin vähän kaikkia. Miksei siis muutaman miehenkin? Kännykän räpläily tunnilla viittaa siihen, että tasan sen verran ala ja opiskelu kiinnostaakin.
Voihan sitten olla niitäkin, jotka ovat ajatelleet että sillä koulutuksella ainakin työllistyy, joku vinkannut että vuorotyölisiä voi saada mukavasti, tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiintiömiestä..?
Ehkä kyseiset miehet ovat olleet epävarmoja mitä haluavat tehdä työkseen ja eivät ole aivan täysillä motivoituneita.
En sitli usko, että kukaan alkaa lähihoitajaksi sillä ajatuksella, että saisi olla naisten keskellä.. Varsinkaan siinä vaiheessa kun työharjoittelu sairaalan vuodeosastolla alkaa.
Päiväkotityö on täysin soveltuvaa miehillekin ja kyllä miehetkin tykkää lapsista.
Kyllä paremmin motivoituneita ovat keskimäärin kuin naiset, kokemukseni mukaan. Myös ulkomaalaistaustaisia miehiä hoitoalalla. Tietävät mitä haluavat.
No se nyt tiedetään mitä ulkomaalaistaustaiset miehet haluavat..
Minun kokemukseni mukaan lähihoitajaksi opiskelleet miehet ovat pettäneet tyttöystäviään ja vaimojaan opintojen aikana, niiden sinkkunaisten kanssa jotka samoilta tunneilta löytyvät. Yksi niistä on eksäni ja yksi ystäväni entinen mies. Mutta olen muutaman mukavankin tavannut, joille en parempaa alaa keksi. On se kuitenkin hyvä että eri sukupuolen edustajia löytyy alalta yhtä paljon. Valitettavasti oma kokemukseni kyseisistä miehistä on pääosin huono, mutta jokaiselta alalta löytyy aina muutama huono tapaus.
Mä en tajua miksi kukaan nainenkaan haluaa lähihoitajaksi. Ihan kaikella kunnioituksella ja hienoa että joku haluaa, mutta minulle tuo olisi ihan viimeinen ala, jolle lähteä.
Eiköhän se ole luonteesta kiinni eikä vaginasta.