Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.
Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.
Kommentit (3249)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Holiday Clubin kylpylät. Koettu tosin vaan Saimaa, Caribia ja Kuusamon Tropic.
Kaikissa uskomattoman surkea palvelu respasta lähtien. Pakoonkaan et pääsee, sillä kylpylät on rakennettu keskelle ei mitään, jolloin on käytännössä pakko "nauttia" kaikki ateriat O'learysin pubissa. Neuvostohenkisen kylpyhetken lomassa voit aterioida teemaan sopivasti Hesburgerissa siellä altaiden vieressä ja nauttia seitsemän euron hintaisen oluen muovituopista.
Spaosastolla voit nauttia kiljuvista ja tappelevista lapsista ja ottaa löysät löylyt venäläisen löylybelsebubin vartioidessa kauhaa.
Hotellihuoneiden seinät ovat pahvivaneria, joten et tunne koskaan olevasi yksin. Hotellihuoneet ovat pieniä ja usein ilman mnibaaria, ettet varmasti tuo sinne edes omia eväitä.
Caribialta onnistui onneksi päästä pakoon Turun keskustaan, mutta Saimaalta et Rauhan mielisairaalaa kauemmaksi pääse ja Kuusamon Tropiikki toimii bunkkerina kainuulaisille.
Mä en tajua, miten Holiday Club onnistuu kusettamaan ihmisiä mielikuvamarkkinoimalla kylpylöitään joinain elämyksinä. Luulisi, että uusin kusetus Saimaa olisi edes varusteltu paremmin kuin nämä muut, mutta ei. Edes halvat tutustumislomat eivät enää saa minua näihin majapaikkoihin, sillä se puolentoista tunnin panttivankitilanne lomaosake-esittelijän kanssa ahdistaa todella paljon. Ei auta, vaikka sanot olevasi siellä vaan halvan majoituksen takia, sinun on kuunneltava ne samat liirumlaarumit joka kerta. Pahinta silti, että vaikka maksaisit majoituksesta enemmän, esimerkiksi Caribiassa et saa edes rahalla parempitasoista huonetta. Sviitti eroaa tavan huoneesta vaan lisäneliöillä, mutta se on silti pieni.
Samaa mieltä noista keskellä metsää sijaitsevista HC kohteista, ihan kuraa kaikki. Caribia, Tampereen kylpylä ja Flamingo sijainniltaan ok mutta niissäkin tosiaan omat miinuksensa hotellimajoitukseen verrattuna. Tosin esittelytarjouksena varatessa hintakin on vain murto-osa hotellista, joten ehkä pieni askeettisuus pitää antaa anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Maalainen... kirjoitti:
Helsinkiin. Huono palvelu ja ilkeitä ihmisiä. Tällaista "maalaista" katsotaan kieroon. Joka kerta siellä käydessä saanut jonkun kommentille itkeä. :( Toki varmasti murto-osa helsinkiläisistä ilkeitä, mutta tarpeekseni olen saanut siitä pahasta mielestä, mikä siellä tulee. Lomailen siis mieluummin muualla. Kööpenhamina suosikkini.
Olen muuttanut pari vuotta sitten maalle ja viime viikolla kävin pitkästä aikaa Helsingissä ja oikein häkellyin, miten ystävällisiä siellä oltiin. Ihan kuin jenkeissä. Todellakin, palvelukulttuuri kukoistaa ja majoituspaikkani naapurit pihassakin juttelivat mukavia.
En ymmärrä helsinkiläisten dissaamista oikeasti. Täällä peräpohjolan peräperukoilla on niin outoa väkeä, ei tervehditä vaikka asutaan saman tien varrella ja ollaan "lähimmät" naapurit, tuijotetaan vaan, porukassa mulle ei puhuta ja olen kuin ilmaa.
Se on jännä kun Helsingissä asuessani totuin hyviin, kohteliaisiin käytöstapoihin ja täällä aidosti jengi luulee, että helsinkiläiset inhoaa just peräpohjolan takaperäkylän perätie 3:n ihmisiä. Ja sen takia Helsinki on kauhea, helsinkiläiset kauheita ja ylipäätään kaikki etelän ihmiset on tyhmiä. Huoh.
Apua, en taju miten ihmiset voi niin eri tavalla asioita nähdä. Itse olen asunut Helsingissä neljää vuotta ja mielestäni ihan huippu palvelu melkein kaikkialla. Ihmiset on ystävällisiä, ihania ja avoimia. Huonoa ja välinpitämättömää en melkein muista. Tosi tosi harvoin ollut, siis en nyt tällä hetkellä muista, että onko mitään. Muistan kerran kun etsisin Pasilassa jotain paikkaa ja katoin google mapsia ja sitten katse oli vähän eksynyt, joku vanhempi rouva oli lähellä ja kysyi ihan itse että saako se auttaa.
Suomenlinnaan ei tee mieli. Palvelu alueen ravintoloissa on niin huonoa, että ansaitsisivat kenkää kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Sydney. En tykännyt yhtään. Tosi paljon narkkareita, kodittomia ja juoppoja. Jotenkin todella turvatonta ja likaista, ruoka ei ollut kummoista. Australian länsirannikosta tykkäsin kyllä kovasti. Kävisin mielelläni uudestaan Australiassa, mutta Sydneyn jätän väliin.
Mä taas tykkääsin ihan valtavasti. Ehdottomasti yksi lempikaupungeista. Kävelin illalla yksin ja ei tullut kovin turvaton olo. Vaikka nyt ihan varmuuden vuoksi olisi voinut jättää väliin. Löysin ihania paikkoja. Toisaalta Melbournista en vain yksinkertaisesti tykännyt. Kadut olivat kapeita ja täynnä ihmisiä, kävely oli tosi vaikea kun piti tunkea läpi kaikkialta. Sää oli kylmä ja tosi vaihtelevaa.
Olen käynyt Istanbulin, Marmarikset, Izmirin ja jonkun muun lomakohteen. Mutta yksi asia on varma. Turkki lopulta on Turkki vaikka voissa paistaisi.
Joka reissulla on tapahtunut jotain ikävää. Kertaakaan ei tarvitse minun tai perheeni sinne enää mennä, vaikka esim Istanbul olisi käsittämättömän hieno paikka. Liikaa vaan varkaita, bakteereja, kusetusta ja epämiellyttävää palvelua. Jopa väkivallan uhkaa. Kreikassa asiat vaan sujuvat paremmin ja rehellisemmin.
Taipei oli aika tylsä ja tavallinen kiinalainen kaupunki. Tosin johtui siitä että vietin aikaa vain pari päivää joten ei kai tarpeeksi nähty kaupunkia.
Brüssel. Järkyttävä ja ihmiset rumia sekä tylyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa, kun turistikohteessa kävijä mainitsee tässä Turkin.
Nää mestat on kaikkea muuta kuin oikea Turkki.
Turkkilaiset itsekin inhoavat noita mestoja, sinne kerääntyy pohjasakka joka puolelta Turkkia turisteja kusettamaan.Menkää Istanbuliin, Izmiriin, Ankaraan. Sieltä löydätte Turkin.
Tämä, Turkin kansalaisena komppaan täysin. İzmir paras. Siellä osallistut pride kulkueeseen tai kurban bayram menoihin mielesi mukaan. Oikeasti nauramme näille Alanya junteille, kutsumme heitä "keko" - termillä mikä viittaa junttiin ja juuri tähän geelitukka, hiekkapuhalletut farkut tyyliin. Nämä naistennaurattajat ovat tulleet idästä ahdasmielisistä oloista, ja saalistavat pääsylippua Eurooppaan. Liberaalit turkkilaiset näkevät heidän lävitseen. Näillä tyypeillä ei ole Eurooppan pyrkimisen mukana tarvittavaa avointa liberaalimpaa mielenmaisemaa, vaan ajavat Is la mistisdt käsityksensä myös sinne pohjolaan suomalaisten vanhempien sotanorsunaisten avulla. Ps Istanbul konservatiivisempi kuin İzmir.
Ymmärrän. Kiitos näkökulmien avaamisesta. Ikävää nimittelyä vaan maanmiehistä, jotka ovat syntyneet heikompiin oloihin kuin sinä itse. Toki tämä on matkailijan tärkeää ymmärtää.
Itse pidin seudusta, jossa asuimme jonkin aikaa luonnonkauneuden ympäröiminä etelässä. Alueella ei asunut turisteja, mutta muutamia sinne muuttaneita keskieurooppalaisia ja norjalaisia kylläkin. Merenrantaan oli pyörämatka ja siellä sitten jo matkailijoitakin. Siellä myös oli lähin isompi kylän asiointikeskus ja se sopi meille.
CBD - Johannesburg, Etelä-Afrikka
Siellä aistii pelon, kadulla ei oikein uskalla kävellä edes päivällä.
Se on vanha keskusta, jonka rikolliset ovat vallanneet.
Kyllähän mäkin jouduin ryöstetyksi.
Jos matkustaa Johannesburgiin kannattaa majoittua Sandtonin , uuden keskustan alueella.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Brüssel. Järkyttävä ja ihmiset rumia sekä tylyjä.
Joo! Brysseli on kuin Amsterdamin ruma isoveli
Ja Bratislava kuin Prahan ruma pikkusisko
Tunisian Sousseen. Enkä muutenkaan Tunisiaan.
Gran Canarian Inglesiinkään en menisi.
Posio. Täynnä katkeraa ja pahansuopia ihmisiä.
Hankoon. Täysin ylihypetetty paikka. Muutama kaunis puutalokortteli, upea hiekkaranta. Muuten ankea iso parkkipaikka satamassa, ei mitään idylliä. Ruokatarjonta samaa bulkkia mitä kauppakeskuksissa.
En halua mennä maahan jossa on diktatuurintai siihen verrattava tilanne (vaikka nyt Turkki, Venäjö) enkä halua lennellä kauaksi. Pohjoismaat on ok ja ehkä vielä joskus keski- ja etelä-Eurooppa omatoimisesti. Rantalomaa en kaipaa, purjehdus voisi tulla kysymykseen.
Posiolle ääni täältäkin. Pervo runkkari vaaralla eikä hyvää ruokaa missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalainen... kirjoitti:
Helsinkiin. Huono palvelu ja ilkeitä ihmisiä. Tällaista "maalaista" katsotaan kieroon. Joka kerta siellä käydessä saanut jonkun kommentille itkeä. :( Toki varmasti murto-osa helsinkiläisistä ilkeitä, mutta tarpeekseni olen saanut siitä pahasta mielestä, mikä siellä tulee. Lomailen siis mieluummin muualla. Kööpenhamina suosikkini.
Olen muuttanut pari vuotta sitten maalle ja viime viikolla kävin pitkästä aikaa Helsingissä ja oikein häkellyin, miten ystävällisiä siellä oltiin. Ihan kuin jenkeissä. Todellakin, palvelukulttuuri kukoistaa ja majoituspaikkani naapurit pihassakin juttelivat mukavia.
En ymmärrä helsinkiläisten dissaamista oikeasti. Täällä peräpohjolan peräperukoilla on niin outoa väkeä, ei tervehditä vaikka asutaan saman tien varrella ja ollaan "lähimmät" naapurit, tuijotetaan vaan, porukassa mulle ei puhuta ja olen kuin ilmaa.
Se on jännä kun Helsingissä asuessani totuin hyviin, kohteliaisiin käytöstapoihin ja täällä aidosti jengi luulee, että helsinkiläiset inhoaa just peräpohjolan takaperäkylän perätie 3:n ihmisiä. Ja sen takia Helsinki on kauhea, helsinkiläiset kauheita ja ylipäätään kaikki etelän ihmiset on tyhmiä. Huoh.
Apua, en taju miten ihmiset voi niin eri tavalla asioita nähdä. Itse olen asunut Helsingissä neljää vuotta ja mielestäni ihan huippu palvelu melkein kaikkialla. Ihmiset on ystävällisiä, ihania ja avoimia. Huonoa ja välinpitämättömää en melkein muista. Tosi tosi harvoin ollut, siis en nyt tällä hetkellä muista, että onko mitään. Muistan kerran kun etsisin Pasilassa jotain paikkaa ja katoin google mapsia ja sitten katse oli vähän eksynyt, joku vanhempi rouva oli lähellä ja kysyi ihan itse että saako se auttaa.
Minä olen myös yrittänyt antaa mahdollisuuden kotimaan matkailulle tänä poikkeuskesänä, mutta oikeasti rahoille saa vastinetta mielestäni vain Helsingissä. Mutta sehän helsinkiläisenä sopii minulle, loppukesän pyhitän Helsingin nähtävyyksien ja saariston koluamiselle, ei kannata lähteä merta edemmäksi kalaan.
Miten oikeasti perähikiät kehtaavat kaupitella "lomakeskuksia" ja "hotelleja" kun vastassa on lähes poikkeuksetta aivan liian "retro" tunnelma ja paikat suorastaan homeessa. Ja sellaisesta pitää maksaa vielä omaisuus. Eikö kotimaisten lomakeskusten pitäjillä ole minkäänlaista ylpeyttä ja halua saada siitä omasta paikastaan toimiva ja viihtyisä kokonaisuus, jonne ihmiset palaisivat uudestaankin? Luonto ympäri Suomea on toki kaunis, mutta koska en tykkää telttailla, en lähde enää kovin helposti pk seudulta pois.
Vierailija kirjoitti:
Turkin Marmaris. Hirveää tungettelevaa tyrkyttämistä joka puolella parveilevilta myyjiltä.
Tämä on varmaan ollut vuonna kivi ja keppi. Siellä on jo viimeiset 10 vuotta ollut myyjillä tyrkytyskielto ison sakon uhalla. Ja on toiminut hyvin.
t. paikallinen asukas
Turkin Marmaris. Hirveää tungettelevaa tyrkyttämistä joka puolella parveilevilta myyjiltä.