Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.
Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.
Kommentit (3249)
Maalainen... kirjoitti:
Helsinkiin. Huono palvelu ja ilkeitä ihmisiä. Tällaista "maalaista" katsotaan kieroon. Joka kerta siellä käydessä saanut jonkun kommentille itkeä. :( Toki varmasti murto-osa helsinkiläisistä ilkeitä, mutta tarpeekseni olen saanut siitä pahasta mielestä, mikä siellä tulee. Lomailen siis mieluummin muualla. Kööpenhamina suosikkini.
Mitä sinulle on kommentoitu? Olen lukenut usein ilkeistä helsinkiläisistä, mutta en ole itse sellaisiin kovin usein törmännyt. Olen syntynyt pk-seudulla ja asunut monta vuotta Helsingissäkin, ja oman kokemukseni mukaan suurin osa helsinkiläisistä on mukavia. Aikoinaan liikuin pyörätuolissa olevan lapsen kanssa paljon keskustan alueella, ja aina saatiin kysymättä apua esim. oven avauksessa. :) Mutta uskon kyllä, että jonkun muun kokemus voi olla toisenlainen, siksi kysynkin.
Helsingissä on siinä mielessä toki erilainen elämänmeno, että ihmiset ovat kiireisiä ja pyrkivät kukin omaan suuntaansa muista aikalailla piittaamatta. Sellainen asenne on pakko omaksua ja opetella itsekin liikkumaan tietyllä tahdilla, kun on väkijoukoissa tai keskustassa. Ja kun niin tekee, muiden kiireisyys ei tunnu yhtään oudolta/silmiinpistävältä.
Maalainen... kirjoitti:
Helsinkiin. Huono palvelu ja ilkeitä ihmisiä. Tällaista "maalaista" katsotaan kieroon. Joka kerta siellä käydessä saanut jonkun kommentille itkeä. :( Toki varmasti murto-osa helsinkiläisistä ilkeitä, mutta tarpeekseni olen saanut siitä pahasta mielestä, mikä siellä tulee. Lomailen siis mieluummin muualla. Kööpenhamina suosikkini.
Olen muuttanut pari vuotta sitten maalle ja viime viikolla kävin pitkästä aikaa Helsingissä ja oikein häkellyin, miten ystävällisiä siellä oltiin. Ihan kuin jenkeissä. Todellakin, palvelukulttuuri kukoistaa ja majoituspaikkani naapurit pihassakin juttelivat mukavia.
En ymmärrä helsinkiläisten dissaamista oikeasti. Täällä peräpohjolan peräperukoilla on niin outoa väkeä, ei tervehditä vaikka asutaan saman tien varrella ja ollaan "lähimmät" naapurit, tuijotetaan vaan, porukassa mulle ei puhuta ja olen kuin ilmaa.
Se on jännä kun Helsingissä asuessani totuin hyviin, kohteliaisiin käytöstapoihin ja täällä aidosti jengi luulee, että helsinkiläiset inhoaa just peräpohjolan takaperäkylän perätie 3:n ihmisiä. Ja sen takia Helsinki on kauhea, helsinkiläiset kauheita ja ylipäätään kaikki etelän ihmiset on tyhmiä. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
En mihinkään arabimaahan. Miksi tukisin kivikautista ja naista alistavaa kulttuuria viemällä sinne rahojani?
Kyllä nämä paikat vielä länsimaistuvat siinä vaiheessa, kun öljy loppuu heiltä, koska öljyn lisäksi heillä ei ole kuin hiekkaa, jolloin jäljelle jää vain turismin tuomat tulot.
Berliini. Se Berliini, jossa vuonna 2000 kävin, on mennyttä. Tunnelma on aivan erilainen, kiitos tiettyjen ongelmien. Samalla, kun sitä on hehkutettu trendikkääksi (oli ehkä 10 vuotta sitten trendipaikka), nyt kyseessä on tavallinen turistirysä kirpputoreilla ravaavine turisteineen
Albania, erit. Saranda. Kerjäläisiä joka nurkassa, joilla lapset huumattuna sylissä. Sain elämäni pahimman suolistotulehduksen vaikka olen tarkka syömisistä ja loistartunnan kaupan päälle.
Luulin joutuvani sairaalaan kun oli umpparitulehdusoireet. Sinne kaupungin sairaalarötisköön jos olisin joutunut niin huhhuh. Onneksi selvisin Suomeen ja suoraan lääkäriin.
Kosovoon, taskuvarkaita täynnä .Ravintolassakin istuin käsilaukkuni päällä, kun ympärillä pyöri niin paljon laukun nappaajia.
Myös 1 kerta Puolan Varsovassa vuonna 2001 riitti. Palvelua ei saanut mistään.Ravintolassa odotettiin pari tuntia ruokia ja juomia ja tarjoilijat vain tupakoivat ja jutustelivat keskenään.Tippiä annan kyllä hyvästä palvelusta, mutta en ala tippaamaan ennen palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Noormarkku on paikka, jonne ei kannata mennä eikä sikäläiset edes halua, että sinne kukaan menee.
En kyllä keksi yhtään syytä edes mennä sinne.
Vierailija kirjoitti:
Fuerteventura. En ole koskaan käynyt siellä.
Mitä kohtaa otsikon kysymyksestä et ymmärtänyt? Oliko se mahdollisesti sana "uudestaan"?
Vierailija kirjoitti:
Tukholma, kotimaan kohteet
Olet siis käynyt kaikissa kotimaan kohteissa kerran, mutta toiste et menisi?
Lähimatkailu ei selkeästi ole sinun juttusi, suosittelen, että lopetat sen heti ja pysyt vastedes kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan täältä kotimaasta: Kalajoen Hiekkasärkät. Tuulivoimalat pilaavat maisemat totaalisesti. Aika moni on sanonut, että ei enää menekään kyseiseen paikkaan voimaloiden takia. Meille viime kesä jäi viimeiseksi kerraksi, monta kertaa ollaan siellä lomalla käyty. Eipä ihme, että kunnasta muuttaa väkeä kiihtyvää tahtia, kun luonto on menetetty ja matkailu menetetään vähitellen myös.
No samaa ihmeteltiin mekin! Ihan uskomaton näky: koko pikkuinen kaupunki miinoitettu kammottavilla voimaloilla. Käytiin oikeen läheltä kattomassa: kauniin luonnon tilalla oli hirveät sorakentät valtavine myllyineen ja se meteli oli ihan uskomaton! Jännä että ihan siinä myllyjen juurella ei pahemmin ääntä kuulunut, mutta kun meni vähän kauemmas, niin johan alkoi kuulumaan. Miten paikalliset voi asua noiden myllyjen ympäröimänä vai tottuuko meluun?
Miten tunnetussa matkailukaupungissa tehdään tämmöinen moka? Aivan varmasti tulee ajan kanssa näkymään matkailijoiden määrässä. Moni muukin turisti ihmetteli touhua. Ja ylipäätään tuntui, että meidän matkareitin varrella oli jatkuvasti noita voimaloita, oli kyllä ruma näky. Ei tee toiste mieli mennä Pohjanmaalle, oli ensimmäinen ja viimeinen kerta. Eihän siellä ole muutenkaan juuri mitään nähtävää, mutta nuo myllyt nyt ei ainakaan ketään sinne houkuttele.
Virhevasarien takia on ollut pakko, ei siinä välitetä mistään muusta kuin maailmanparantamisesta. Ihan kuin pilaamalla yhden suomalaisen pikkukylän saisi aikaan yhtään mitään hyvää maailmanparannuksen saralla.
Oho, kivihiiltä ja öljyäkö sitä vaan pitäisi poltella?
Minusta Kalajoki on tosi kiva perhekohde. Käytiin alkukesästä siellä lasten kanssa muutaman päivän reissu. Meiltä on parin tunnin ajomatka, joten kohtuullisesti matkustamista. Luonto ja ranta on ihan nättiä, meitä ei häirinnyt myllyt. Löytyy sopivia palveluita ja tekemistä ipanoille; seikkailupuisto, kylpylä, vesipuisto, kotieläinpiha ja normiuinnit sekä -retkeilyt.
Vierailija kirjoitti:
Bratislava on turhin ja surkein kaupunkikohde ikinä. Melkein kaikki rakennukset ja paikat huonossa kunnossa ja en nähnyt yhtään hyvää tietä. Kaikki yrittävät ryöstää ja kusettaa, joka paikka tosi likainen ja ihmisetkin rumia ääliöitä.
Olin viime vuonna Bratislavassa vajaat kaksi päivää. Satoi tosi paljon joten en ihan hirveästi päässyt kiertelemään, mutta jäi hyvä maku. Taksikuski tosin kusetti, mutta siitäkin varoitettiin, että älä ota taksia. Likaisuutta en nähnyt. Rumia ääliöitä? Kuulostaa siltä, että ehkä sun on parempi pysytellä kotona. Itse haaveilen jo uudesta Bratislavan reissusta. Ehkä ensi kesänä. Ja tiet olivat hyvässä kunnossa.
Lappi. Luonto ihan ok, mutta ei mitenkään mullistavan upeaa. Ihmiset rasittavia.
Espanjan aurinkorannikko. Jotenkin ahdistava paikka, en osaa eritellä miksi.
Tukholma. Kaunis kaupunki, mutta inhoan tukholmalaisia. Pääkaupungin ulkopuolella ruotsalaiset on ihan kivoja.
Kiina. Läpimätä yhteiskunta. Ihmisoikeusrikkomuksia katsotaan kansainvälisesti läpi sormien, koska kaupankäynti.
Vierailija kirjoitti:
Turkki kokonaisuudessaan pois lukien Istanbul ja Bulgaria.
Olen seurannut paljon uutisia, mutta jotain mulla on mennyt ohi.
Vierailija kirjoitti:
Levi. Rahastusta ja asiakaspalvelu on ulkoistettu virolaisille. Porossa ei kannata syödä kallista ja pahaa. Huoneita ei siivota kunnolla ja omistajalla laiton kaatopaikka.
Ei missään kannata syödä kallista ja pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Turkkiin. Rauhassa ei saa kävellä missään. Koko ajan ollaan nykimässä sisään kauppaan. Jos et ole kiinnostunut, aletaan haukkumaan suoraan suomeksi. Ruoka on kyllä hyvää, mutta hygienian taso ala-arvoista. Vatsa sekaisin puolet ajasta. Pitäkööt tunkkinsa.
Mä taas lähtisin aivan into piukeana Turkkiin uudelleen milloin tahansa. Olen kolunnut Mustanmeren rannikon kaupunkeja, Ankaran ja Istanbulin sekä Raamatun aikaiset kohteet. Muutaman lomapaikan myös, kuten Alanyan ja Marmariksen, enkä ole ikinä saanut huonoa palvelua tai kohtelua missään. Ihania, kohteliaita ja lämpimiä ihmisiä sekä herkullista ruokaa kaikkialla. Ehkä metsä vastaa niin kuin siihen huudetaan ;)...
Vierailija kirjoitti:
Kööpenhamina - yliarvostettu ja kallis
Alanya - kaamea turistirysä, siis ihan kammottava. En lähde koko Turkkiin enää mistään hinnasta.[/quot]Kööpenhaminassa on paikalliset yleensä ystävällisiä mutta hotellit vanhoja ja känäsiä: uusitussa hotellissa oli laivan hytin kokoinen huone kattosuihkulla ja hinta kuitenkin sen 100e, toisessa hotellissa oli eri hanat kuumalle ja kylmälle vedelle ja viemärin haju. Kööpenhamina on ihmeen suosittu vaikka on kallis ja vanha, kaipa siitä tykkäävät sellaiset antiikista pitävät ihmiset. Paikallisia näytti myös asuvan kellarissa maan alla olevissa asunnoissa ja sellaisissa pidetiin myös toimistoja, voin kuvitella että niidenkin vuokrat on yli tuhat. Muissa maissa kellareihin laitetaan pesutuvat, Kööpenhaminassa kellareistakin on kunnostettu asuntoja ja toimistoja. Ne näkyivät vielä juna-aseman lähistöllä, eivät ole edes harvinaisia siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turkki kokonaisuudessaan pois lukien Istanbul ja Bulgaria.
Olen seurannut paljon uutisia, mutta jotain mulla on mennyt ohi.
Juuri niin. Turkki on napannut Bulgarian itselleen. Ei ole ollut uutisissa mutta täällä on tietoa!
Magaluf.
En voinut uskoa silmiäni, mikä 80-luvun jäänne ördäävine britteineen.
Viereinen Palma kuitenkin ihan helmi kaupunki ja saari muutenkin ihana.